Balesetmegelőzési tippek motorosoknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 18.00

Csak tavaly ezernél is több motorbaleset történt Magyarországon. Néhány egyszerű tanács betartásával is sokat tehetünk a balesetek ellen.

A jó idővel a motorosok is visszatérnek a közlekedésbe, ám ekkorra sok autós elszokik a kétkerekű közlekedőktől, nem figyel oda kellőképpen, valamint a motorosok sem minden esetben tartják be a közlekedési szabályokat. Magyarországon folyamatos növekedést mutat a motorkerékpárok száma: 2013-ban már közel 160 000 nagymotor és robogó volt forgalomban. A statisztikák szerint 2013-ban 1333 olyan közúti baleset történt itthon, amelyben motorkerékpárosok is érintettek voltak, ami 2001-hez képest közel 37 százalékos növekedés.

A motorosok 658 alkalommal szerepelnek a baleset okozójaként az elmúlt év adataiban, amely csaknem 33 százalékkal több, mint tizenhárom évvel ezelőtt. A két keréken közlekedőket nem védi karosszéria és az autóknál megszokott biztonsági elemek, így az ő esetükben a baleseti kockázat kiemelten magas: egy uniós vizsgálat szerint 18-szor nagyobb a halálos baleset kockázata, mint az autósoknál.

Balesetmegelőzési tippek motorosoknak 1
Az Europ Assistance szakemberei azt javasolják, hogy az első használat előtt mindenképpen ellenőrizzük a motort. Az alábbi egyszerű tanácsok betartásával sokat tehetünk a károk megelőzéséért.

Motorozás előtt

1. Mielőtt az első útra elindulnánk, vizsgáljuk át a kerekeket esetleges sérüléseket keresve, ellenőrizzük a nyomást, az abroncsok futófelületének állapotát: az abroncsok a sokszor még hideg, nyirkos aszfalton másképp viselkednek, az elkopott gumik pedig balesetveszélyesek.
2. Ellenőrizzük az olajszintet, a fékek, a lámpák működését és az akkumulátor állapotát!
3. Ha olyan hibát találunk, amelyet nem lehet egyszerűen javítani, forduljunk szakszervizhez, ne próbáljuk egyedül megjavítani!
4. Minden úton viseljünk megfelelő, protektoros motorosruhát! Az indulás előtt ellenőrizzük a felszerelés, a védőruha, a bukósisak állapotát, megfelelő-e a méretük, kényelmesen tudunk-e mozogni bennük – a védőfelszerelés egy baleset, esés alkalmával életmentő lehet.
5. Nem csak a járműnek, de a sofőrnek is ajánlott “bemelegítenie” az első motorozás előtt. Ne élesben kezdjünk, tegyünk rövidebb próbautakat kevésbé forgalmas utakon. Tudásunkat felfrissíthetjük vezetéstechnikai tréninggel, amely különösen hasznos, ha még kezdők vagyunk, vagy hosszú kihagyás után ülünk újra motorra. A rendőrség például az egész országban szervez ingyenes tréningeket.
6. Közlekedés közben minden esetben tartsuk be a KRESZ szabályait, és az előírt sebességet ne lépjük túl!
7. Akár külföldön, akár az országon belül indulunk hosszabb vagy rövidebb túrára, mindenképpen ajánlott biztosítást kötni.

Kommentek

  • Guevara

    Széles utat minden motoros társamnak!

  • husky

    Kedves Motorosok! A probléma sajna ott kezdődik, hogy már tegnap ugyanolyan hangokat hallottam az M5 bevezetőjén, mert elég közel lakom, mintha Moto GP-n lettem volna. Szerintem nem fontos 200-zal menni külvárosban, sem durrogtatni a 30-as táblás kis utcákban. Megy az a moci normálisan is, szerintem. Vannak kisgyerekek meg beteg öregek is. Nekem tök mindegy ki mivel és hány keréken halad, csak kulturáltan tegye és figyeljünk egymásra! Ilyen egyszerű.

  • hova

    Szeretem őket, mert mindíg élményszerűen bukannak elő, lehetőleg a max. meg. seb. duplájával, éjjelente hallgatom az “oroszlán üvöltését” a városom hosszú egyeneséről:néha szólok,hogy a lakótelepen ne a járdára állítsák a motorot,mert meleg és a pici gyerek megégeti a kezét, nem kellene az úttest közepén menni, mert jobbra tartás van, nem kellene a járdán menni,mert nem kerékpár- de kellene gondolkodni, mint több ezer autós társamnak is. Mindíg!! elengedem őket, még villantok is, hogy mehetsz!-inkább előttem, mint mögöttem. Valamiért szeretem őket, vigyázok rájuk, de ők is vigyázzanak magukra!.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.