Fitnesszkirálynő

585 lóerő, 900 Nm nyomaték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 16.00

Légies szépségét megacélozta, és brutális teljesítményre tett szert a Mercedes csúcs-kupéja. Az S 63 AMG Coupe egy cseppet sem fenyegető jelenség – pontosan ez teszi életveszélyessé!

Tulajdonképpen egyetlen mondatban el lehetne intézni az AMG legújabb fejlesztésének tárgyát, a Mercedes S Coupét, hiszen hajtáslánca csavarra megegyezik a limuzinéval: 5,5 literes biturbó V8-as motor, hétfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás gondoskodik a félelmetes menetteljesítményekről, miközben a szedánban megismert Magic Body Control előre alkalmazkodó lengéscsillapítás arisztokratikus komfortot varázsol alánk. 
Szóval ezzel akár le is zárhatnánk a témát, de hol van abban az élvezet? 
Az új S 63 AMG Coupé amellett hogy erősebb és gazdagabban felszerelt, nem kevesebb, mint 65 kilogrammal könnyebb elődjénél. Ez elsősorban a lítiumion-akkumulátornak és a 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsáknak köszönhető, de a kompozit versenyfékek (ezt a szedánhoz hasonlóan most először kínálja opcióként az AMG), no meg a teljes egészében alumíniumból készült karosszéria is hozzátette a magáét. 
Az 585 lóerős modell (a kifutó CL 63 AMG 544 lóerőt és 800 Nm-t tudott) minden egyes lóerejére csupán 3,41 kg tömeg jut, nem csoda tehát, hogy az autó kiviteltől függően 3,9 – 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A hagyományosan kézzel épített motor egyedi kipufogórendszeren át szabadul meg égéstermékeitől; ebben kétállású szelep segít választani a csendes, kulturált luxusautó és a vérmesen üvöltő, száguldásra kész sportkupé karaktere között. 
Miközben a limuzinból már ismert szolgáltatás az útfelület kamerával pásztázó, és a közvetlenül ránk váró útegyenetlenségekhez igazodó futómű, a kupé – és így az AMG verzió is – újdonságként kapta meg a kanyarban motorkerékpárként bedőlő, 30 és 180 km/óra sebesség között aktív funkciót. 
A karosszéria az AMG-től megszokott, visszafogott kiegészítéseket kapta meg, érdemes viszont néhány szót ejteni a beltérről: a szépséges ívű műszerfal ölelésében új fejlesztésű, végtelenül látványos AMG sportülések kaptak helyet, a TFT műszerfalat AMG-sílusban átprogramozták, a virtuális sebességmérő skálája 330-ig fut, a fordulatszámmérő közepén felirat hirdeti a V8 Biturbo motort. 
Az S 65 AMG Coupé világpremierjére áprilisban, New Yorkban kerül sor; a piaci bevezetésre várhatóan nem kell az év végénél tovább várnunk.
AMG

Kommentek

  • Guevara

    Azt a műszerfalat nem mondanám telitalálatnak, kicsit Kínára lehet róla asszociálni.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.