Fitnesszkirálynő

585 lóerő, 900 Nm nyomaték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 16.00

Légies szépségét megacélozta, és brutális teljesítményre tett szert a Mercedes csúcs-kupéja. Az S 63 AMG Coupe egy cseppet sem fenyegető jelenség – pontosan ez teszi életveszélyessé!

Tulajdonképpen egyetlen mondatban el lehetne intézni az AMG legújabb fejlesztésének tárgyát, a Mercedes S Coupét, hiszen hajtáslánca csavarra megegyezik a limuzinéval: 5,5 literes biturbó V8-as motor, hétfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás gondoskodik a félelmetes menetteljesítményekről, miközben a szedánban megismert Magic Body Control előre alkalmazkodó lengéscsillapítás arisztokratikus komfortot varázsol alánk. 
Szóval ezzel akár le is zárhatnánk a témát, de hol van abban az élvezet? 
Az új S 63 AMG Coupé amellett hogy erősebb és gazdagabban felszerelt, nem kevesebb, mint 65 kilogrammal könnyebb elődjénél. Ez elsősorban a lítiumion-akkumulátornak és a 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsáknak köszönhető, de a kompozit versenyfékek (ezt a szedánhoz hasonlóan most először kínálja opcióként az AMG), no meg a teljes egészében alumíniumból készült karosszéria is hozzátette a magáét. 
Az 585 lóerős modell (a kifutó CL 63 AMG 544 lóerőt és 800 Nm-t tudott) minden egyes lóerejére csupán 3,41 kg tömeg jut, nem csoda tehát, hogy az autó kiviteltől függően 3,9 – 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A hagyományosan kézzel épített motor egyedi kipufogórendszeren át szabadul meg égéstermékeitől; ebben kétállású szelep segít választani a csendes, kulturált luxusautó és a vérmesen üvöltő, száguldásra kész sportkupé karaktere között. 
Miközben a limuzinból már ismert szolgáltatás az útfelület kamerával pásztázó, és a közvetlenül ránk váró útegyenetlenségekhez igazodó futómű, a kupé – és így az AMG verzió is – újdonságként kapta meg a kanyarban motorkerékpárként bedőlő, 30 és 180 km/óra sebesség között aktív funkciót. 
A karosszéria az AMG-től megszokott, visszafogott kiegészítéseket kapta meg, érdemes viszont néhány szót ejteni a beltérről: a szépséges ívű műszerfal ölelésében új fejlesztésű, végtelenül látványos AMG sportülések kaptak helyet, a TFT műszerfalat AMG-sílusban átprogramozták, a virtuális sebességmérő skálája 330-ig fut, a fordulatszámmérő közepén felirat hirdeti a V8 Biturbo motort. 
Az S 65 AMG Coupé világpremierjére áprilisban, New Yorkban kerül sor; a piaci bevezetésre várhatóan nem kell az év végénél tovább várnunk.
AMG

Kommentek

  • Guevara

    Azt a műszerfalat nem mondanám telitalálatnak, kicsit Kínára lehet róla asszociálni.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.