Fitnesszkirálynő

585 lóerő, 900 Nm nyomaték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 16.00

Légies szépségét megacélozta, és brutális teljesítményre tett szert a Mercedes csúcs-kupéja. Az S 63 AMG Coupe egy cseppet sem fenyegető jelenség – pontosan ez teszi életveszélyessé!

Tulajdonképpen egyetlen mondatban el lehetne intézni az AMG legújabb fejlesztésének tárgyát, a Mercedes S Coupét, hiszen hajtáslánca csavarra megegyezik a limuzinéval: 5,5 literes biturbó V8-as motor, hétfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás gondoskodik a félelmetes menetteljesítményekről, miközben a szedánban megismert Magic Body Control előre alkalmazkodó lengéscsillapítás arisztokratikus komfortot varázsol alánk. 
Szóval ezzel akár le is zárhatnánk a témát, de hol van abban az élvezet? 
Az új S 63 AMG Coupé amellett hogy erősebb és gazdagabban felszerelt, nem kevesebb, mint 65 kilogrammal könnyebb elődjénél. Ez elsősorban a lítiumion-akkumulátornak és a 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsáknak köszönhető, de a kompozit versenyfékek (ezt a szedánhoz hasonlóan most először kínálja opcióként az AMG), no meg a teljes egészében alumíniumból készült karosszéria is hozzátette a magáét. 
Az 585 lóerős modell (a kifutó CL 63 AMG 544 lóerőt és 800 Nm-t tudott) minden egyes lóerejére csupán 3,41 kg tömeg jut, nem csoda tehát, hogy az autó kiviteltől függően 3,9 – 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A hagyományosan kézzel épített motor egyedi kipufogórendszeren át szabadul meg égéstermékeitől; ebben kétállású szelep segít választani a csendes, kulturált luxusautó és a vérmesen üvöltő, száguldásra kész sportkupé karaktere között. 
Miközben a limuzinból már ismert szolgáltatás az útfelület kamerával pásztázó, és a közvetlenül ránk váró útegyenetlenségekhez igazodó futómű, a kupé – és így az AMG verzió is – újdonságként kapta meg a kanyarban motorkerékpárként bedőlő, 30 és 180 km/óra sebesség között aktív funkciót. 
A karosszéria az AMG-től megszokott, visszafogott kiegészítéseket kapta meg, érdemes viszont néhány szót ejteni a beltérről: a szépséges ívű műszerfal ölelésében új fejlesztésű, végtelenül látványos AMG sportülések kaptak helyet, a TFT műszerfalat AMG-sílusban átprogramozták, a virtuális sebességmérő skálája 330-ig fut, a fordulatszámmérő közepén felirat hirdeti a V8 Biturbo motort. 
Az S 65 AMG Coupé világpremierjére áprilisban, New Yorkban kerül sor; a piaci bevezetésre várhatóan nem kell az év végénél tovább várnunk.
AMG

Kommentek

  • Guevara

    Azt a műszerfalat nem mondanám telitalálatnak, kicsit Kínára lehet róla asszociálni.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.