A BMW, a cég történetében először, több mint 2 millió autót akar eladni az idén – erősítette meg Norbert Reithofer vezérigazgató szerdán.
A német autógyártó jó eredményekre számít 2014-ben, a profit és a nyereség “tisztán látható” növekedését várják. Norbert Reithofer azonban figyelmeztette a befektetőket, hogy a kitűzött célok elérése nem garantált. Folyamatos figyelemmel kísérik a nemzetközi politikai és gazdasági eseményeket és bármikor megváltozhatnak a külső körülmények. 
A BMW tart Ukrajnától 1
A cég számára komoly üzleti kockázat az ukrajnai helyzet és a gyenge európai gazdasági növekedés. Leginkább ezektől a tényezőktől függ, hogy a cég profitja gyorsabban tud-e majd nőni 2014-ben, mint tavaly. 2013-ban a BMW világszerte 1,96 millió autót adott el, 76 milliárd euró bevétele volt és 5,34 milliárd eurót tett ki a nettó profit. 
A BMW ezeken a mutatókon szeretne javítani az idén. Friedrich Eichiner, a BMW pénzügyi igazgatója az európai autópiac stabil növekedésére számít, de az igazán dinamikus fejlődés Európán kívül lehet. Az Egyesült Államokban majdnem 10 százalékkal, Kínában pedig 10 százaléknál is jobban akarja növelni eladásait a BMW.
MTI