Halálos légzsákhibák

Óriási visszahívás a GM-nél

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 11.00

Több mint 3 millió autót hív vissza a GM az Egyesült Államokban. Több halálos baleset történt, mert nem nyílt ki a légzsák az adott autóban.

Több mint 3 millió autó visszahívását jelentette be hétfőn a General Motors (GM) az Egyesült Államokban. A GM közlése szerint 1,6 millió régebbi autót a gyújtáskapcsoló meghibásodása miatt hívnak vissza. Az alkatrész hibája nyomán előfordulhat, hogy nem lép működésbe a légzsák baleset esetén.

A gyújtáskapcsolók meghibásodásai a GM adatai szerint 34 autóbalesethez vezettek, és 12 ember halálát okozták. Civil szervezetek további információk feltárását követelik, mert szerintük ennél jóval több haláleset volt, egy közlekedésbiztonsági szervezet szerint több mint háromszáz halálos baleset köthető a problémához.

Az autógyártó vezetőségének hétfői közleménye szerint megkettőzik a munka ütemét, hogy gyorsan befejeződjenek az autók felülvizsgálatai. Mint írják, a GM az ügyfelei biztonságát és elégedettségét tartja a legfontosabbnak, és belső eljárást kezdenek, hogy feltárják miért húzódott el ennyire a problémák megválaszolása.

Csakhogy a gyártót számos kritika érte, amiért csak nemrég kezdett el foglalkozni a gyújtáskapcsolókkal, pedig már 2001-ben is voltak hírek a hibás működésről. A GM lassú reagálása miatt már az amerikai kormányzat és a Kongresszus is vizsgálódni kezdett.
   
A fentieken túl további 1,5 millió újabb gyártású sportautót, luxus személygépkocsit és szabadidő-autót ellenőriznek különböző meghibásodások miatt három lépésben. Ezekhez a hibákhoz nem kapcsolódnak balesetek.

Forrás: MTI
 

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.