Felpörög a kecskeméti Merci-gyár

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 15.37

Májustól három műszakban termel a kecskeméti Mercedes-Benz gyár. Ha kell, szombaton is folyik majd a termelés.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban májustól bevezetik a harmadik műszakot. Ezzel további termelőkapacitás áll az új Mercedes-Benz kompaktautó-generáció rendelkezésére – közölte a német márka.  A magyar üzem ezzel követi német testvérüzemét, a rastatti Mercedes-gyárban már 2012 októbere óta három műszakban folyik a termelés.

“Az elmúlt hónapokban minden lehetséges műszakmodellt megvizsgáltunk, és végül arra a döntésre jutottunk, hogy az előre forgó három műszakos modell a legmegfelelőbb az optimális termelés számára” – mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A Mercedes kompakt modelljeinek gyártása az A-, B-, CLA- és GLA-osztályokkal a rastatti és kecskeméti üzemekben párhuzamosan folyik. Kecskeméten a B- és CLA-osztályokat gyártják, ez utóbbi modell kizárólag a magyarországi üzemben. Előbbi 2012 márciusa óta készül, utóbbit 2013 januárja óta gyártják. 2013-ban Kecskeméten több mint 109 000 jármű hagyta el a szerelőszalagot.  

A nagy kereslet miatt az elmúlt évben mindkét gyár több szombati napon is termelt. Ez a rugalmas, szorosan a piaci igényekhez igazodó üzemeltetés – függetlenül a kecskeméti harmadik műszak bevezetésétől – az idei évben is tovább folytatódik.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.