Drasztikus megoldás a Porschénél

Motorcsere minden GT3-ban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 09.00

Megtalálta az okot a Porsche a 911 GT3 modellek kigyulladására. Komoly beavatkozásra számíthatnak az ügyfelek.

Drasztikus, egyúttal elegáns fordulatot vett a Porsche 911 GT3 modellekre az elmúlt hónapban bejelentett visszahívási akció: mind a 785 eladott modellben kicserélik a teljes motort. Az elmúlt hónapban a Porsche azért hívta vissza mind az eddig eladott eladott 2014-es 911 GT3 modellt, illetve állította le a típus gyártását, mert tisztázatlan ok miatt két példánynak kigyulladt a motorja

A Porsche a múlt héten közölte, hogy közel áll a 475 lóerős, 3,8 liter lökettérfogatú hathengeres boxermotornál fellépett probléma okának azonosításához. Majd most a Porsche a visszahívásban érintett modell tulajdonosainak fórumán adott tájékoztatása szerint az autók teljesen új motort kapnak.

A Porsche közlése szerint a problémát a hajtókart összerögzítő csavar meglazulása okozta, ami megrongálta a forgattyúházat. A Porsche jelenleg egy új rögzítőcsavart tesztel.

“A Porsche nagy gondot fordít a lehető legjobb műszaki megoldások alkalmazására. A teszt sikeres lezárása után minden egyes 2014-es Porsche 911 GT3 modellbe egy, az optimális hengerszár-rögzítő megoldással készült új motort építünk be” – írja a közlemény.

A GT3 a 911-es sorozat jelenlegi legsportosabb darabja, pályanapokra is alkalmas darab. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb mint 7:30 perc alatt tette meg.  

A modellben a Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitást és a mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Guevara

    Soros hathengeres?

  • Guevara

    Dugattyúszár? Hengerszár? Mik ezek?

  • Vérmacy

    A Porsche és “A” beszállítója is pontosan tudja, hogy miért gyulladt ki az a kettő verda!

    A visszahívás pedig “sosem” arra az alkatrészre, elemre irányul amit bejelentenek…

    Germán precizitás? Kurszknál is láthattuk (hallhattunk róla), hogy mennyire precízek! :o)

  • vendeg

    amúgy germán autók jók, csak precízen kell őket a szervízbe hordani. sztem ez a germán precizítás

  • Guillotinee

    Guevara!

    Én meg elszégyelltem magam, hogy csak én nem értem mik ezek?

    Új lett a nyelvezet?

    Egyébként a hajtókar csavar fellazulása alapvető konstrukciós hiba lenne ami nem csak a forgattyúsház deformálódásához vezetne mivel ha lazul az a két darab csavar akkor a dugattyú is egyre közelebb ér a szelepekhez stb..

    Asszem mind láttunk már ilyet.
    Attól nem kigyullad hanem simán kikönyököl az egész a blokk oldalán.

    Persze lehet h extrém körülmények között ki is gyullad.

    De nem hiszem hogy a Porsche pint a GT3 -asnál vétene ilyen.fatális hibát.

    Szagújságírókról meg ennyit.

  • Guevara

    Guillotinee: Hát pedig úgy látszik hogy melléütött a cimbalomnak a Porsche. De milyen jó (nekik) hogy most azzal van mindenki elfoglalva, hogy mi az a dugattyúszár, nem azzal hogy a Porsche végterméke szarszagú lett.

  • Guillotinee

    Úgy emlékszem, hogy szakmai körökben és az iskolában is kifejezetten csak “rúd”nak szabadott nevezni.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.