Drasztikus megoldás a Porschénél

Motorcsere minden GT3-ban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 09.00

Megtalálta az okot a Porsche a 911 GT3 modellek kigyulladására. Komoly beavatkozásra számíthatnak az ügyfelek.

Drasztikus, egyúttal elegáns fordulatot vett a Porsche 911 GT3 modellekre az elmúlt hónapban bejelentett visszahívási akció: mind a 785 eladott modellben kicserélik a teljes motort. Az elmúlt hónapban a Porsche azért hívta vissza mind az eddig eladott eladott 2014-es 911 GT3 modellt, illetve állította le a típus gyártását, mert tisztázatlan ok miatt két példánynak kigyulladt a motorja

A Porsche a múlt héten közölte, hogy közel áll a 475 lóerős, 3,8 liter lökettérfogatú hathengeres boxermotornál fellépett probléma okának azonosításához. Majd most a Porsche a visszahívásban érintett modell tulajdonosainak fórumán adott tájékoztatása szerint az autók teljesen új motort kapnak.

A Porsche közlése szerint a problémát a hajtókart összerögzítő csavar meglazulása okozta, ami megrongálta a forgattyúházat. A Porsche jelenleg egy új rögzítőcsavart tesztel.

“A Porsche nagy gondot fordít a lehető legjobb műszaki megoldások alkalmazására. A teszt sikeres lezárása után minden egyes 2014-es Porsche 911 GT3 modellbe egy, az optimális hengerszár-rögzítő megoldással készült új motort építünk be” – írja a közlemény.

A GT3 a 911-es sorozat jelenlegi legsportosabb darabja, pályanapokra is alkalmas darab. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb mint 7:30 perc alatt tette meg.  

A modellben a Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitást és a mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Guevara

    Soros hathengeres?

  • Guevara

    Dugattyúszár? Hengerszár? Mik ezek?

  • Vérmacy

    A Porsche és “A” beszállítója is pontosan tudja, hogy miért gyulladt ki az a kettő verda!

    A visszahívás pedig “sosem” arra az alkatrészre, elemre irányul amit bejelentenek…

    Germán precizitás? Kurszknál is láthattuk (hallhattunk róla), hogy mennyire precízek! :o)

  • vendeg

    amúgy germán autók jók, csak precízen kell őket a szervízbe hordani. sztem ez a germán precizítás

  • Guillotinee

    Guevara!

    Én meg elszégyelltem magam, hogy csak én nem értem mik ezek?

    Új lett a nyelvezet?

    Egyébként a hajtókar csavar fellazulása alapvető konstrukciós hiba lenne ami nem csak a forgattyúsház deformálódásához vezetne mivel ha lazul az a két darab csavar akkor a dugattyú is egyre közelebb ér a szelepekhez stb..

    Asszem mind láttunk már ilyet.
    Attól nem kigyullad hanem simán kikönyököl az egész a blokk oldalán.

    Persze lehet h extrém körülmények között ki is gyullad.

    De nem hiszem hogy a Porsche pint a GT3 -asnál vétene ilyen.fatális hibát.

    Szagújságírókról meg ennyit.

  • Guevara

    Guillotinee: Hát pedig úgy látszik hogy melléütött a cimbalomnak a Porsche. De milyen jó (nekik) hogy most azzal van mindenki elfoglalva, hogy mi az a dugattyúszár, nem azzal hogy a Porsche végterméke szarszagú lett.

  • Guillotinee

    Úgy emlékszem, hogy szakmai körökben és az iskolában is kifejezetten csak “rúd”nak szabadott nevezni.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.