Drasztikus, egyúttal elegáns fordulatot vett a Porsche 911 GT3 modellekre az elmúlt hónapban bejelentett visszahívási akció: mind a 785 eladott modellben kicserélik a teljes motort. Az elmúlt hónapban a Porsche azért hívta vissza mind az eddig eladott eladott 2014-es 911 GT3 modellt, illetve állította le a típus gyártását, mert tisztázatlan ok miatt két példánynak kigyulladt a motorja

A Porsche a múlt héten közölte, hogy közel áll a 475 lóerős, 3,8 liter lökettérfogatú hathengeres boxermotornál fellépett probléma okának azonosításához. Majd most a Porsche a visszahívásban érintett modell tulajdonosainak fórumán adott tájékoztatása szerint az autók teljesen új motort kapnak.

A Porsche közlése szerint a problémát a hajtókart összerögzítő csavar meglazulása okozta, ami megrongálta a forgattyúházat. A Porsche jelenleg egy új rögzítőcsavart tesztel.

“A Porsche nagy gondot fordít a lehető legjobb műszaki megoldások alkalmazására. A teszt sikeres lezárása után minden egyes 2014-es Porsche 911 GT3 modellbe egy, az optimális hengerszár-rögzítő megoldással készült új motort építünk be” – írja a közlemény.

A GT3 a 911-es sorozat jelenlegi legsportosabb darabja, pályanapokra is alkalmas darab. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb mint 7:30 perc alatt tette meg.  

A modellben a Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitást és a mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak.

Forrás: MTI