Drasztikus megoldás a Porschénél

Motorcsere minden GT3-ban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 09.00

Megtalálta az okot a Porsche a 911 GT3 modellek kigyulladására. Komoly beavatkozásra számíthatnak az ügyfelek.

Drasztikus, egyúttal elegáns fordulatot vett a Porsche 911 GT3 modellekre az elmúlt hónapban bejelentett visszahívási akció: mind a 785 eladott modellben kicserélik a teljes motort. Az elmúlt hónapban a Porsche azért hívta vissza mind az eddig eladott eladott 2014-es 911 GT3 modellt, illetve állította le a típus gyártását, mert tisztázatlan ok miatt két példánynak kigyulladt a motorja

A Porsche a múlt héten közölte, hogy közel áll a 475 lóerős, 3,8 liter lökettérfogatú hathengeres boxermotornál fellépett probléma okának azonosításához. Majd most a Porsche a visszahívásban érintett modell tulajdonosainak fórumán adott tájékoztatása szerint az autók teljesen új motort kapnak.

A Porsche közlése szerint a problémát a hajtókart összerögzítő csavar meglazulása okozta, ami megrongálta a forgattyúházat. A Porsche jelenleg egy új rögzítőcsavart tesztel.

“A Porsche nagy gondot fordít a lehető legjobb műszaki megoldások alkalmazására. A teszt sikeres lezárása után minden egyes 2014-es Porsche 911 GT3 modellbe egy, az optimális hengerszár-rögzítő megoldással készült új motort építünk be” – írja a közlemény.

A GT3 a 911-es sorozat jelenlegi legsportosabb darabja, pályanapokra is alkalmas darab. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb mint 7:30 perc alatt tette meg.  

A modellben a Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitást és a mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Guevara

    Soros hathengeres?

  • Guevara

    Dugattyúszár? Hengerszár? Mik ezek?

  • Vérmacy

    A Porsche és “A” beszállítója is pontosan tudja, hogy miért gyulladt ki az a kettő verda!

    A visszahívás pedig “sosem” arra az alkatrészre, elemre irányul amit bejelentenek…

    Germán precizitás? Kurszknál is láthattuk (hallhattunk róla), hogy mennyire precízek! :o)

  • vendeg

    amúgy germán autók jók, csak precízen kell őket a szervízbe hordani. sztem ez a germán precizítás

  • Guillotinee

    Guevara!

    Én meg elszégyelltem magam, hogy csak én nem értem mik ezek?

    Új lett a nyelvezet?

    Egyébként a hajtókar csavar fellazulása alapvető konstrukciós hiba lenne ami nem csak a forgattyúsház deformálódásához vezetne mivel ha lazul az a két darab csavar akkor a dugattyú is egyre közelebb ér a szelepekhez stb..

    Asszem mind láttunk már ilyet.
    Attól nem kigyullad hanem simán kikönyököl az egész a blokk oldalán.

    Persze lehet h extrém körülmények között ki is gyullad.

    De nem hiszem hogy a Porsche pint a GT3 -asnál vétene ilyen.fatális hibát.

    Szagújságírókról meg ennyit.

  • Guevara

    Guillotinee: Hát pedig úgy látszik hogy melléütött a cimbalomnak a Porsche. De milyen jó (nekik) hogy most azzal van mindenki elfoglalva, hogy mi az a dugattyúszár, nem azzal hogy a Porsche végterméke szarszagú lett.

  • Guillotinee

    Úgy emlékszem, hogy szakmai körökben és az iskolában is kifejezetten csak “rúd”nak szabadott nevezni.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.