Élesben tesztelt a láb nélküli pilóta

Alex Zanardi a visszatérés célegyenesében

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 16.00

A fogyatékosság ellenére a Blancpain szériában visszatérő versenyző-legenda elégedett a teszteredményekkel, ám nem bízza el magát.

“Jól mennek a dolgok, ugyanakkor azt kell mondanom, hogy nem lesz egyszerű. Kemény versenyek várnak rám, mert nagyon gyors, fiatal pilóták ülnek a többi versenyautóban. Mégis úgy gondolom, van esélyünk és jó eredményeket érhetünk el, de keményen kell dolgoznunk, még tovább kell finomítanunk az autón” – mondta Alex Zanardi, miután elsőként tesztelte versenykörülmények között új autóját, amellyel áprilistól a hosszú távú és sprintversenyeket kombináló Blancpain-szériában indul. 

A minden csapatot érintő, hivatalos tesztelés során Zanardi csapata, a ROAL Motorsport tovább finomította a kétszeres végtagcsonkolt Zanardi számára speciálisan átalakított versenyautó beállításait, különös tekintettel az egyedi kuplungra és fékpedálra. Alex Zanardi mindkét nap sikeresen, jó idővel teljesítette a hosszabb távokat. 
“A versenytempót tekintve már nagyon közel vagyunk a kitűzött célokhoz, kellően gyorsak vagyunk a kopott gumikon, már csak azt kell megoldani, hogy az új gumikon is ilyen jó legyen az autó.” – tette hozzá a legendás pilóta, aki most először találkozott a pályán leendő ellenfeleivel. 
Mint emlékezetes, Alex Zanardi 2001-ben egy Honda volánja mögött mindkét lábát elvesztette egy súlyos balesetben (az ütközésről készült felvétel alább látható, megtekintését csak nagykorú olvasóinknak ajánljuk!), de később visszatért a versenysportba és többek között a WTCC-ben is indult egy speciális BMW-vel. 2012-es paralimpiai részvételét (ahol két aranyérmet szerzett) követően nem sokkal már arra tesztelt, hogy ismét egy teljes szezont teljesítsen a BMW-vel. 
A 47 esztendős pilóta a Blancpain GT Sprint sorozat első futamán, április 21-én tér vissza, a ROAL Motorsport BMW Z4 GT3 versenyautójával.

Kommentek

  • d.nagy

    Dzsízösz. Azok ott testrészek a képen? Hát ez erősen 18+

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.