Tudod, mennyit keres egy autón a Porsche?!

Ingyen Golf minden 911 után

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 13.00

Nem kevesebb, mint 18 százalékos haszonkulccsal üzemel a Porsche. Ezzel alighanem a világ legjövedelmezőbb autógyártója.

A Volkswagen-csoport a héten kiadta éves jelentését, és ebből érdekes statisztikai adatok derültek ki. A nehéz haszonjárművektől a sportmotorkerékpárokig tizenkét márkát tömörítő konszern teljes globális árbevétele 2,2 százalékkal nőtt, elérte a 197 milliárd eurót (61 464 milliárd Ft). Voltak márkák, amelyek árbevétele csökkent – ilyen volt maga a Volkswagen, a Škoda vagy az MAN -, volt, amelyiknek nőtt, de ezzel csak a veszteségei csökkentek (SEAT), és akadt, amelyik kisebb-nagyobb léptékű növekedést volt képes regisztrálni. 

Ilyen volt a Porsche, amely mintegy 150 százalékkal növelte eladásait (62 ezerről 155 ezer darabra), árbevétele pedig ezzel egyidejűleg 5,88 milliárd euróról 14,33 milliárdra (4470 milliárd Ft) emelkedett. A 911 ötvenedik évében a márka minden modellje kiemelkedően teljesített (a megújult Boxster/Cayman családból például négyszer annyi fogyott, mint 2012-ben), így az év végével az árbevétel-arányos működési eredmény a tavalyi, eleve brutális 16,0 százalékról 18,0-ra nőtt. 
Noha az eladások közel felét a viszonylag megfizethető, 59 ezer eurónál induló, de akár 151 ezerbe is kerülő (18-47 millió Ft) Cayenne luxusterepjáró teszi ki, akad itt bőven 911 (90-210 000 euró; 28-66 millió Ft) és Panamera (83-198 000 euró; 26-62 millió Ft) is, ráadásul előre eladtak 35 darabot a 770 (sportcsomaggal 840) ezer euróba, azaz kb. negyedmilliárd forintba kerülő 918 Spyderből. 
Nem is az a csoda, hogy a Porsche egy autója átlagosan 92 400 euróba (28,8 millió Ft) került, hanem hogy ezen ismét csak átlagosan 16 640 eurót, azaz autónként 5,2 millió forintot keresett a márka. Ez alulról súrolja a konszern etalonmodelljének, a Volkswagen Golfnak a vételárát. 
A konszern második legjövedelmezőbb márkája egyébként az Audi, amely a Lamborghini és Ducati márkákat is tömörítve 10,1 százalékos árbevétel-arányos működési eredménnyel zárta az évet. A Bentley 10, a Scania 9,4 százalékot keresett minden eladott járművén; ezzel szemben a SEAT -2,2 százalékon zárta az évet, ami még mindig jobb, mint a 2012-es eredmény (-2,4%)
* A cikkben feltüntetett eurós árak németországi árak. A HUF árak nem a magyarországi árakat, hanem a német árak 312 Ft/euró árfolyamon átszámított értékét tükrözik.

Kommentek

  • Utazz

    Azért azt a “Cayman luxusterepjáró”-t megnézném magamnak.

  • Guevara

    Jah, Cayenne akart az lenni, de nem is csodálom hogy ha valaki eltéved már a sok idióta Porsche típusnév között.

  • CGT

    A 150%-os növekedés irreális, szerintem csak félre fordítás. Lehetetlen hogy egy autógyártó ekkorát növekedjen egy év alatt.

  • Utazz

    Na igen, tavalyi adatok szerint 2012-ben 143 ezer porsche kelt el, ebből több mint 77 ezer Cayenne volt, egyedül a Boxter ért el 100% fölötti bővülést 2013-ban, 2012-es bázisévhez képest, a modellváltás miatt.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.