Tudod, mennyit keres egy autón a Porsche?!

Ingyen Golf minden 911 után

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 13.00

Nem kevesebb, mint 18 százalékos haszonkulccsal üzemel a Porsche. Ezzel alighanem a világ legjövedelmezőbb autógyártója.

A Volkswagen-csoport a héten kiadta éves jelentését, és ebből érdekes statisztikai adatok derültek ki. A nehéz haszonjárművektől a sportmotorkerékpárokig tizenkét márkát tömörítő konszern teljes globális árbevétele 2,2 százalékkal nőtt, elérte a 197 milliárd eurót (61 464 milliárd Ft). Voltak márkák, amelyek árbevétele csökkent – ilyen volt maga a Volkswagen, a Škoda vagy az MAN -, volt, amelyiknek nőtt, de ezzel csak a veszteségei csökkentek (SEAT), és akadt, amelyik kisebb-nagyobb léptékű növekedést volt képes regisztrálni. 

Ilyen volt a Porsche, amely mintegy 150 százalékkal növelte eladásait (62 ezerről 155 ezer darabra), árbevétele pedig ezzel egyidejűleg 5,88 milliárd euróról 14,33 milliárdra (4470 milliárd Ft) emelkedett. A 911 ötvenedik évében a márka minden modellje kiemelkedően teljesített (a megújult Boxster/Cayman családból például négyszer annyi fogyott, mint 2012-ben), így az év végével az árbevétel-arányos működési eredmény a tavalyi, eleve brutális 16,0 százalékról 18,0-ra nőtt. 
Noha az eladások közel felét a viszonylag megfizethető, 59 ezer eurónál induló, de akár 151 ezerbe is kerülő (18-47 millió Ft) Cayenne luxusterepjáró teszi ki, akad itt bőven 911 (90-210 000 euró; 28-66 millió Ft) és Panamera (83-198 000 euró; 26-62 millió Ft) is, ráadásul előre eladtak 35 darabot a 770 (sportcsomaggal 840) ezer euróba, azaz kb. negyedmilliárd forintba kerülő 918 Spyderből. 
Nem is az a csoda, hogy a Porsche egy autója átlagosan 92 400 euróba (28,8 millió Ft) került, hanem hogy ezen ismét csak átlagosan 16 640 eurót, azaz autónként 5,2 millió forintot keresett a márka. Ez alulról súrolja a konszern etalonmodelljének, a Volkswagen Golfnak a vételárát. 
A konszern második legjövedelmezőbb márkája egyébként az Audi, amely a Lamborghini és Ducati márkákat is tömörítve 10,1 százalékos árbevétel-arányos működési eredménnyel zárta az évet. A Bentley 10, a Scania 9,4 százalékot keresett minden eladott járművén; ezzel szemben a SEAT -2,2 százalékon zárta az évet, ami még mindig jobb, mint a 2012-es eredmény (-2,4%)
* A cikkben feltüntetett eurós árak németországi árak. A HUF árak nem a magyarországi árakat, hanem a német árak 312 Ft/euró árfolyamon átszámított értékét tükrözik.

Kommentek

  • Utazz

    Azért azt a “Cayman luxusterepjáró”-t megnézném magamnak.

  • Guevara

    Jah, Cayenne akart az lenni, de nem is csodálom hogy ha valaki eltéved már a sok idióta Porsche típusnév között.

  • CGT

    A 150%-os növekedés irreális, szerintem csak félre fordítás. Lehetetlen hogy egy autógyártó ekkorát növekedjen egy év alatt.

  • Utazz

    Na igen, tavalyi adatok szerint 2012-ben 143 ezer porsche kelt el, ebből több mint 77 ezer Cayenne volt, egyedül a Boxter ért el 100% fölötti bővülést 2013-ban, 2012-es bázisévhez képest, a modellváltás miatt.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.