Összemossa modellcsaládjait a BMW

A Mercedes is hasonló utakon jár

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.14. 17.00

Azonos alapokra építheti a jövőben szabadidőjárműveit, sportkupéit és luxuslimuzinjait a bajor autógyártó. Mindössze két platformot tartanak meg a jelenlegi ötből: egyet a front-, egy másikat a farhajtásos modelleknek.

A jelenlegi öt padlólemez helyébe mindössze kettő lép majd a BMW-nél, mondta el az Automotive News Europe-nak Herbert Diess, a márka kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója. Bármilyen furcsán hangzik, ezt a nagyfokú egyszerűsítést azért hajtják végre, hogy jelentős mértékben kibővíthessék modellkínálatukat: “Hatalmas számban érkeznek hamarosan új modelljeink, és ezt a fejlesztést külön-külön padlólemezekkel nem lehetne gazdaságosan végrehajtani.” 

A két megmaradó platform az első-, illetve a hátsókerék-hajtású modelleket szolgálja majd ki. Előbbiek között ott lesznek a MINI modelljei is, ám Diess állítja, az egyes modellek vezethetősége és egyéb jellemzői teljesen eltérőek és egyediek lesznek. 
Csupán két termékcsoport marad ki a nagy közösködésből: az egyelőre kéttagú i-család (i3 elektromos és i8 konnektoros hibrid), valamint a Rolls-Royce, amely komplett architektúrát nem, csupán alkatrészeket vesz át a márka prémium hátsókerék-hajtású modelljeitől. Az egyszerűsítés a már említett költségcsökkentés mellett rendkívüli mértékben felgyorsítja a fejlesztést, valamint javítja az általános minőségi színvonalat. 

Mercedes-Benz B-osztály

Ugyanez a terve a Mercedesnek, amely a mostani kilenc padlólemezéből csupán négyet szeretne megtartani: egyet-egyet az első-, illetve hátsókerék-hajtású modellekhez, a szabadidőjárművekhez, valamint a sportautókhoz. A BMW a jelek szerint ezt a három utóbbi kategóriát is egy kalap alá veszi.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.