Jön a másfél milliós Dacia

A kifutó Renault Twingo alapjaira épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.14. 15.48

A Sanderónál is kisebb belépő modellben gondolkodik a Dacia. A törpeautó Oroszországban készülne, az anyacég Renault raktárából vételezett komponensekből

Német lapértesülések szerint új, a Sanderónál is kisebb modellben gondolkodik a Dacia. Az újdonságot ötezer euróért, azaz másfél millió forintért kínálnák, mégsem volna fapados – ami természetesen úgy lehetséges, hogy egy évek óta használt technológiát vetnek be saját márkanév alatt. 

Kézenfekvő a most kifutó Renault Twingo (lent) alkalmazása; a teljesen átalakult szerkezetű, új generációs modell köreit nem zavarná, ha piacon maradna a koros, de nem reménytelenül elavult előd. A Twingo egyetlen 1,2 literes benzinmotorral készül, amely szerepel a Dacia modelljeinek kínálatában is.
Az árcsökkentésnek egyébként nem a kiforrott technológia és a meglévő gépsorok alkalmazása az egyetlen eszköze: a gyártást várhatóan áthelyezik Oroszországba, ahol az AvtoVAZ üzemeiben hely és olcsó munkaerő is rendelkezésre áll a termeléshez.

Egy fecske, ami nem csinált nyarat


Ha megvalósul, a Twingo-utód nem a legelső kisautó lesz a Dacia márka történetében: a Dacia 500 Lăstun (magyarul: molnárfecske) egy 1988 és 1991 között gyártott, 2,95 méter hosszú autócska volt, 590 kg menetkész tömeggel és egy 23 lóerős, léghűtéses, félliteres kéthengeressel. Amellett, hogy annak idején a keleti piacokon nem mutatkozott kereslet a második, harmadik autó iránt, a technológia sem kedvezett a Lăstun túlélésének: motorja karburátorhibák miatt rendkívül torkos volt, így mindössze három év után a süllyesztőben végezte a modell.


KÍVÁNCSI, MI ZAJLIK AZ ÉVADNYITÓ FORMA-1 AUSZTRÁL NAGYDÍJON? KATTINTSON A KÉPRE A LEGFRISSEBB HÍREKÉRT!

Jön a másfél milliós Dacia 1

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.