Hummerből készítenek mozgássérült autót

Csúnya, de praktikus az MV-1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.14. 11.00

Rövid szünet után ismét beindult a kifejezetten kerekes székesek szállítására tervezett MV-1 buszlimuzin gyártása az AM Generalnál. Alapját a Hummer H2 padlóváza adja.

A világ legrusnyább autója versenyben is eséllyel indulhatna, mégis szeretetre méltó az AM General MV-1 típusa: egyrészt, mert (opciósan) benzin helyett sűrített földgázzal üzemel, ami nagyságrendekkel tisztább üzeművé teszi, másrészt meg mert olyan vásárlóknak készítik, akiknek komoly problémát jelent a közlekedés: 92 centiméteres oldalsó ajtónyílásával és az amerikai mozgássérültek szövetségének ajánlásai szerint készített, motorosan kihúzható rámpájával kerekes székkel is könnyen megközelíthető a tágas belső tér, ahol két felnőtt kerekes szék mellett a hivatalos információk szerint öt, a kép alapján négy egészséges utasnak is jut hely. Szintén fontos újdonság, hogy az egyik kerekesszék a vezető mellé tolható.

400 km hatótávolság CNG-re átalakítva

A 2009-ben kifejlesztett, esztétikai szempontból komoly kihívásokkal küszködő MV-1 évekig készült az AM General egykor Hummer H2-eseket előállító üzemében – a helyszín adott volt, hiszen a két jármű közös műszaki alapokra épül. Az eddigi gyártó aztán tavaly csődbe ment, így az üzemet eddig számára lízingelő AM General vette át a termelést. 
Az áprilisban újrainduló gyártásból évente több mint ötezer darab MV-1-est szeretnének eladni. Ha szorgalmasan hangsúlyozzák a terepjárós rokonságot, talán Magyarországon is gazdára találhatna néhány példány: végtére is ez az első Hummer, amivel szabályosan parkolhatsz a mozgássérülteknek fenntartott helyeken.

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.