Halálos csapdává válhatnak a gyermekülések

Magyarországon nem forgalmazzák az érintett márkát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.14. 13.00

Több mint négymillió darab gyermekülést kénytelen visszahívni az amerikai Graco, mert a biztonsági öv csatja normál használat mellett beragadhat és nyithatatlanná válhat.

Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) még februárban rendelte el 3,8 millió, Graco típusú gyermekülés visszahívását és kijavítását, mert az integrált biztonsági öv csatja beragadhat, ha ételmaradékok kerülnek a zárszerkezetbe. Mivel ez egy gyermekülésnél szinte borítékolható, a gyártó javítókészletet állított elő, amellyel gyorsan és hatékonyan orvosolható a hiba. 

A meghibásodás nem elméleti volt, az NHTSA információi szerint több alkalommal az övet elvágva tudták csak kiemelni a gyermeket üléséből a szülők. 

Graco SnugRide: a gyártó szerint nem fenyeget veszély, az NHTSA más véleményen van

Graco SnugRide: a gyártó szerint nem fenyeget veszély, az NHTSA más véleményen van


Most két ütemben összesen 4,2 millió darab ülésnél kell villámgyorsan megoldani a dolgot a Gracónak, ez azonban nem minden: a hatóság további 1,8 millió csecsemőhordozó átvizsgálásához is ragaszkodik. 
A gyártó szerint ez felesleges: bár ezeknél is ugyanazokat a csatokat használták, a csecsemőhordozó kiemelhető az autóból, szemben a gyermekülésekkel, így baleset vagy egyéb veszély esetén a meghibásodás nem veszélyezteti a gyermek épségét. 
Magyarországon jelenleg nem forgalmazzák a Graco gyermeküléseit. Amennyiben valakinek mégis ilyen típusú ülése van, javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel, ahonnan azt beszerezte.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.