Egy világelső kísérletben az igényhez igazodó szabad jelzést valósítana meg egy londoni közlekedési projekt. A rendszer videokamera segítségével figyeli a járdán várakozó gyalogosokat, és minél többen vannak, annál hosszabb időre kapcsolja a zöldet. 

A rendszer hátterében álló technológia nem teljesen új: világszerte több helyütt vezérlik a rendőrlámpákat a forgalomfigyelő kamerák, ám gyalogosátkelőknél most először tervezik bevetni az alkalmazkodásra képes rendszert. 
A nagy feladat persze az, hogy a dinamikusan változó ciklusú zöld és piros jelzéseket össze tudják hangolni – idővel akkor is el kell engedni az autós forgalmat, ha vég nélkül érkeznek a gyalogosok a zebrához. 
A kamerás megfigyelő rendszernek más felhasználási területei is elképzelhetők: a londoni közlekedési mérnökök egy új fejlesztése például észleli, ha a gyalogos az átkelést jelző gomb megnyomása után átszalad az úttesten, és ilyenkor törli a zöld kérést, megelőzve azt az itthon is mindennapos jelenséget, hogy az autók egy kihalt zebránál kénytelenek várakozni a pirosnál, miközben a gyalogos már messze jár.