Nem épít hibrid szupersportkocsit a Lamborghini

Drágák és nehezek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 10.00

Kompromisszumos megoldásnak tartja, ezét elveti a benzin-elektromos hibrid hajtáslánc lehetőségét a Lamborghini elnök-vezérigazgatója, Stephan Winkelmann. Nem örökre persze, csak rövid távon.

Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder: a tavalyi év legfontosabb újdonságai egytől egyig villanymotorral támogatták meg teljesítményüket és imázsukat. Logikus volna, hogy a Lamborghini is kövesse fő riválisait, de ez nem fordulhat elő. 

“Senkire nem akarok ujjal mutogatni, de ami most a hibridek piacán zajlik, abból nem fognak a hétköznapi autók profitálni, mert túlságosan drága a technológia – vagy ha nem drága, akkor túlságosan nagy a tömege” – mondta Winkelmann a CarAdvice ausztrál oldalnak. 

Stephan Winkelmann és a Huracán LP 610-4

Stephan Winkelmann és a Huracán LP 610-4


Ez persze nem jelenti azt, hogy valamikor a jövőben ne volna elképzelhető egy hibrid modell, de “ameddig csak lehet, meg szeretnénk őrizni a Lamborghini technológiai génállományát”. 
Ha persze a vásárlók úgy kívánják, akár elektromos autóról is lehet szó, de Winkelmann szerint erre legalább egy évtizedet kell még várni. 
A Lamborghini merev elzárkózása az elektromos hajtástechnológiáktól némiképp meglepő, hiszen a tulajdonos Audi műszakilag is érdekelt az olasz márkában: a Huracán már a következő generációs Audi R8 padlólemezét hasznosítja, és mivel az R8-ból készült elektromos modell, nagyon jót tenne a csoport költséghatékonyságának, ha növelni tudnák az eladási darabszámokat.
Nyitóképünkön az eddigi legnépszerűbb Lamborghini, a Gallardo motorja

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.