Új terepjáró az Auditól

Rekordév a győri gyárban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 13.00

Tavaly új termelési rekordot ért el a motorgyártás a győri Audinál. Az Audi globálisan is jó évet zárt, a jövőben még több aszfaltterepjárót kíván piacra dobni.

Új rekordot ért el az Audi Hungaria a motorgyártásban. Az elmúlt évben 1 926 636 motor készült, ami mintegy tízezer darabbal haladja meg a 2012-es eredményt. Nap mint nap több mint 8100 darab a termelés, Győrben összesen 35 féle motor készül. A Škoda Rapid Spacebackben tesztelt 86 lóerős 1,2 TSI-től az A8 12 hengeres motorjáig terjed a paletta.

Félmillió TT, 25 millió motor

Tavaly indult az A3 limuzin gyártása az összeszerelő-üzemből teljes autógyárrá bővített győri telephelyen. Az autógyártás ennek megfelelően erősen növekedett, bőven kompenzálva az idén kifutó TT iránt csökkenő érdeklődést. A 2012-es 33 553 helyett az elmúlt évben 42 851 autó készült Győrben.

Tavaly kezdődött az A3 limuzin gyártása Győrben. 2013-ban összesen 42 851 autó készült a Kisalföldön

Két jubileum is jutott az elmúlt évre: novemberben készült el a 25 milliomodik motor és ezt a kétliteres TFSI-t rögtön meg is kapta az ötszázezredik TT. Győr a Volkswagen konszern legnagyobb motorgyára, egyben a világ legnagyobb motorgyártó üzeme, ahol a vállalat eddig összesen 6,735 milliárd eurót, azaz 2101 milliárd forintot fektetett be.

Tízezer feletti létszám

2013 végére az Audi munkatársainak száma meghaladta a tízezret, a cég összesen 10 337 embernek utalt munkabért, akik közül 2088-an az elmúlt évben léptek be a győri Audihoz.

Az eredményekről Ingolstadtban halottunk, ahol az Audi igazgatótanácsa is nyilvánosságra hozta a vállalat 2013-as üzleti jelentését. A haszon és profitráta is csökkent, de még így is az árbevétel 10,1 százalékát teszi ki, ami 5,03 milliárd eurót jelent. Átszámítva 1569,4 milliárd forintról van szó, és ez nem a forgalom, hanem a profit.

Most is zajlik az éves sajtókonferencia Ingoltadtban. A képen az Audi igazgatótanácsának tagjai. Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke bejelentette, hogy két éven belül a Q1-gyel bővült a kínálat

1 608 048 autóval, 9,5 százalékos bővüléssel az Audi továbbra is második helyen áll a prémiummárkák értékesítési rangsorában, a Mercedes-Benz előtt és a BMW mögött. Európában az Audi a piacvezető prémiummárka 732 278 autóval, Kínában szintén, ahol 21,1 százalékkal több autót adott el, mint 2012-ben. Összesen 491 989 Audit vásároltak a kínaiak. A volumen jelentős részét adják a Q-modellek. Az SUV-kból a cég 2006 óta összesen 1,6 millió darabot értékesített. 2016-ban az aszfaltterepjáró-kínálat a Q1-gyel bővül, amely egy ötajtós városi autó lehet, koncepciójában a Honda HR-V-re emlékeztet.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban. Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság “komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.
   
Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén – ötezer fős növekedéssel – 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.