Új terepjáró az Auditól

Rekordév a győri gyárban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 13.00

Tavaly új termelési rekordot ért el a motorgyártás a győri Audinál. Az Audi globálisan is jó évet zárt, a jövőben még több aszfaltterepjárót kíván piacra dobni.

Új rekordot ért el az Audi Hungaria a motorgyártásban. Az elmúlt évben 1 926 636 motor készült, ami mintegy tízezer darabbal haladja meg a 2012-es eredményt. Nap mint nap több mint 8100 darab a termelés, Győrben összesen 35 féle motor készül. A Škoda Rapid Spacebackben tesztelt 86 lóerős 1,2 TSI-től az A8 12 hengeres motorjáig terjed a paletta.

Félmillió TT, 25 millió motor

Tavaly indult az A3 limuzin gyártása az összeszerelő-üzemből teljes autógyárrá bővített győri telephelyen. Az autógyártás ennek megfelelően erősen növekedett, bőven kompenzálva az idén kifutó TT iránt csökkenő érdeklődést. A 2012-es 33 553 helyett az elmúlt évben 42 851 autó készült Győrben.

Tavaly kezdődött az A3 limuzin gyártása Győrben. 2013-ban összesen 42 851 autó készült a Kisalföldön

Két jubileum is jutott az elmúlt évre: novemberben készült el a 25 milliomodik motor és ezt a kétliteres TFSI-t rögtön meg is kapta az ötszázezredik TT. Győr a Volkswagen konszern legnagyobb motorgyára, egyben a világ legnagyobb motorgyártó üzeme, ahol a vállalat eddig összesen 6,735 milliárd eurót, azaz 2101 milliárd forintot fektetett be.

Tízezer feletti létszám

2013 végére az Audi munkatársainak száma meghaladta a tízezret, a cég összesen 10 337 embernek utalt munkabért, akik közül 2088-an az elmúlt évben léptek be a győri Audihoz.

Az eredményekről Ingolstadtban halottunk, ahol az Audi igazgatótanácsa is nyilvánosságra hozta a vállalat 2013-as üzleti jelentését. A haszon és profitráta is csökkent, de még így is az árbevétel 10,1 százalékát teszi ki, ami 5,03 milliárd eurót jelent. Átszámítva 1569,4 milliárd forintról van szó, és ez nem a forgalom, hanem a profit.

Most is zajlik az éves sajtókonferencia Ingoltadtban. A képen az Audi igazgatótanácsának tagjai. Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke bejelentette, hogy két éven belül a Q1-gyel bővült a kínálat

1 608 048 autóval, 9,5 százalékos bővüléssel az Audi továbbra is második helyen áll a prémiummárkák értékesítési rangsorában, a Mercedes-Benz előtt és a BMW mögött. Európában az Audi a piacvezető prémiummárka 732 278 autóval, Kínában szintén, ahol 21,1 százalékkal több autót adott el, mint 2012-ben. Összesen 491 989 Audit vásároltak a kínaiak. A volumen jelentős részét adják a Q-modellek. Az SUV-kból a cég 2006 óta összesen 1,6 millió darabot értékesített. 2016-ban az aszfaltterepjáró-kínálat a Q1-gyel bővül, amely egy ötajtós városi autó lehet, koncepciójában a Honda HR-V-re emlékeztet.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban. Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság “komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.
   
Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén – ötezer fős növekedéssel – 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.