Új terepjáró az Auditól

Rekordév a győri gyárban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 13.00

Tavaly új termelési rekordot ért el a motorgyártás a győri Audinál. Az Audi globálisan is jó évet zárt, a jövőben még több aszfaltterepjárót kíván piacra dobni.

Új rekordot ért el az Audi Hungaria a motorgyártásban. Az elmúlt évben 1 926 636 motor készült, ami mintegy tízezer darabbal haladja meg a 2012-es eredményt. Nap mint nap több mint 8100 darab a termelés, Győrben összesen 35 féle motor készül. A Škoda Rapid Spacebackben tesztelt 86 lóerős 1,2 TSI-től az A8 12 hengeres motorjáig terjed a paletta.

Félmillió TT, 25 millió motor

Tavaly indult az A3 limuzin gyártása az összeszerelő-üzemből teljes autógyárrá bővített győri telephelyen. Az autógyártás ennek megfelelően erősen növekedett, bőven kompenzálva az idén kifutó TT iránt csökkenő érdeklődést. A 2012-es 33 553 helyett az elmúlt évben 42 851 autó készült Győrben.

Tavaly kezdődött az A3 limuzin gyártása Győrben. 2013-ban összesen 42 851 autó készült a Kisalföldön

Két jubileum is jutott az elmúlt évre: novemberben készült el a 25 milliomodik motor és ezt a kétliteres TFSI-t rögtön meg is kapta az ötszázezredik TT. Győr a Volkswagen konszern legnagyobb motorgyára, egyben a világ legnagyobb motorgyártó üzeme, ahol a vállalat eddig összesen 6,735 milliárd eurót, azaz 2101 milliárd forintot fektetett be.

Tízezer feletti létszám

2013 végére az Audi munkatársainak száma meghaladta a tízezret, a cég összesen 10 337 embernek utalt munkabért, akik közül 2088-an az elmúlt évben léptek be a győri Audihoz.

Az eredményekről Ingolstadtban halottunk, ahol az Audi igazgatótanácsa is nyilvánosságra hozta a vállalat 2013-as üzleti jelentését. A haszon és profitráta is csökkent, de még így is az árbevétel 10,1 százalékát teszi ki, ami 5,03 milliárd eurót jelent. Átszámítva 1569,4 milliárd forintról van szó, és ez nem a forgalom, hanem a profit.

Most is zajlik az éves sajtókonferencia Ingoltadtban. A képen az Audi igazgatótanácsának tagjai. Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke bejelentette, hogy két éven belül a Q1-gyel bővült a kínálat

1 608 048 autóval, 9,5 százalékos bővüléssel az Audi továbbra is második helyen áll a prémiummárkák értékesítési rangsorában, a Mercedes-Benz előtt és a BMW mögött. Európában az Audi a piacvezető prémiummárka 732 278 autóval, Kínában szintén, ahol 21,1 százalékkal több autót adott el, mint 2012-ben. Összesen 491 989 Audit vásároltak a kínaiak. A volumen jelentős részét adják a Q-modellek. Az SUV-kból a cég 2006 óta összesen 1,6 millió darabot értékesített. 2016-ban az aszfaltterepjáró-kínálat a Q1-gyel bővül, amely egy ötajtós városi autó lehet, koncepciójában a Honda HR-V-re emlékeztet.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban. Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság “komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.
   
Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén – ötezer fős növekedéssel – 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.