Újabb Volkswagen-siker a raliban

Ogier nyerte a Mexikó-ralit

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 16.00

A Volkswagen kettős győzelmet aratott a Mexikó-ralin, a harmadik helyre a Hyundai autója jött be. Robert Kubica kétszer is felborult.

Megismételte svéd sikerét a Volkswagen a 2014-es Mexikó-ralin, ismét kettős győzelmet arattak. Sebastien Ogier mögött Jari-Matti Latvala ért célba. A harmadik helyen – kérdéses módon – Thierry Neuville futott be, megszerezve a Hyundai első dobogós eredményét.

Ogier azonnal az élre állt a hétvégén zajlott háromnapos versenyen, de meg kellett küzdenie a sikerért, miután Mads Östberg (Citroën) tartotta a lépést vele. A fiatal norvéggal izgalmas csatát vívtak, de miután az megütötte a DS3 bal hátsó felfüggesztését és visszacsúszott, Ogier egyedül maradt az élen.

Jari-Matti Latvala a futam előtt vezette a bajnoki pontversenyt, így elsőként kellett rajtolnia, ami murván nagy hátrány. Első nap 40 másodpercet kapott a száraz, meleg körülmények között. Östberg kiesésével örökölte meg a második helyet. 

Ogier 22-ből 14 szakaszt megnyert, így megérdemelten győzött, ráadásul a Power Stage-en is a legjobb volt, így az azért járó három bónuszpont is a címvédő világbajnok pontjait gyarapította. Át is vette a vezetést az egyéni világbajnokságban, pontosan három ponttal megelőzve finn csapattársát.

“Tökéletes hétvége volt, győzelem a ralin és a Power Stage-en is. Nagyon mérgesen jöttem ide azután, hogy milyen kis hibát vétettem Svédországban. Ez a legjobb módja annak, hogy ismét a győztes útra lépjek a világbajnokságban. Most már ennek a folytatása a célunk” – szögezte le Ogier.

Míg az előző versenyen pont nélkül zártak, ezúttal a dobogó is összejött a Hyundainak, Thierry Neuville lett a harmadik. Sikere azonban kérdéses, miután az utolsó összekötő szakaszon (a pódium után) elfolyt a versenyautó hűtővize. A belga versenyző a harmadik hely mellé kapott 2 literes sörösüvegben lévő folyadékot töltötte az autóba. Elvileg ez külső segítségnek minősülhet, eddig azonban nem óvta meg senki az eredményt.

Elfyn Evans is figyelemreméltó teljesítményt tett le az asztalra első mexikói ralija során. Negyedik helye pályafutása eddigi legjobb eredménye, amelyet persze tökéletes versenyzésének és versenytársai technikai problémáinak köszönhetett. Az ötödik helyezés a cseh Martin Prokopé lett, akit a helyi hős Benito Guerra követ a nagyszerű hatodik helyen.

Chris Atkinson hétvégi bemutatkozása a Hyundaijal nem volt problémamentes, így végül a hetedik helyet csípte meg az ausztrál versenyző. Mikko Hirvonen és Mads Östberg is kiesett autójuk technikai meghibásodása miatt, de a Rally2 szabály értelmében újra visszatértek a versenybe, és végül a nyolcadik és kilencedik helyen értek célba. Az első tízet a WRC2 kategória győztese, az ukrán Jurij Protasov zárja.

Robert Kubicának ez a rali sem igazán jött össze. Ismét esett-kelt a pilóta, látványos fejreállásokat produkálva.

A következő világbajnoki ralira ismét négy hetet kell várnunk, hiszen 2013. április 3-6. között következik a Portugál-rali. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2013-ban Sebastien Ogier ezt a ralit is behúzta, s mostani formáját látva a tendencia folytatódhat a tavaszi portugál utakon.

Ez történt a versenyen:

2014-es Mexikó-rali eredménye:

1.  Sebastien Ogier    VW               4ó27p41.8mp
2.  Jari-Matti Latvala  VW               +1p12.6mp
3.  Thierry Neuville     Hyundai          +5p28.6mp
 4.  Elfyn Evans         M-Sport Ford   +6p49.3mp
 5.  Martin Prokop      Czech Ford      +9p54.4mp
 6.  Benito Guerra      M-Sport Ford   +12p57.6mp
 7.  Chris Atkinson     Hyundai          +15p15.4mp
 8.  Mikko Hirvonen    M-Sport Ford   +17p06.8mp
 9.  Mads Östberg     Citroën            +25p41.6mp
10.  Yuriy Protasov   Protasov Ford   +28p18.2mp*

A világbajnokság eredménye a Mexikó-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier (FRA)        Volkswagen Motorsport     63 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)        Volkswagen Motorsport   60 pont
3. Mads Östberg (NOR)        Citroën WRT                     32 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR)    Volkswagen Motorsport 2   24 pont
5. Elfyn Evans (GBR)        M-Sport WRT                        20 pont
6. Bryan Bouffier (FRA)        M-Sport WRT                  18 pont
7. Mikko Hirvonen (FIN)        M-Sport WRT                  18 pont
8. Kris Meeke (GBR)        Citroën WRT                       17 pont
9. Thierry Neuville (BEL)        Hyundai WRT                15 pont
10. Ott Tanak (EST)            M-Sport WRT                10 pont
11. Martin Prokop (CZE)        Jipocar Czech National Team   10 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport  115 pont
2. Citroën WRT                  60 pont
3. M-Sport WRT                 40 pont
4. Hyundai WRT                 31 pont
5. Volkswagen Motorsport 2   28 pont
6. Jipocar Czech National Team 10 pont

Kommentek

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.