Az Audi megfejtette a zöldhullámok titkát

Minden várossal elbeszélget az intelligens autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 17.00

Akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenésre számít az Audi attól a fejlesztéstől, amivel a jövőben elkerülhetők lesznek a piros lámpánál ácsorgások. Komoly infrastruktúra kell hozzá.

Aki rutinosan közlekedik egy útszakaszon, kívülről fújja, mikor váltanak a közlekedési lámpák, és ezzel gyorsabban, lendületesebben, és főleg egyenletesen tud közlekedni – márpedig az egyenletes tempó az üzemanyag-takarékosság (és a balesetmentes közlekedés) egyik legjobb eszköze. 

A világ összes városának összes lámpáját persze nem biflázhatjuk be, de autónk megteheti ezt helyettünk. Sőt, mivel a lámpák vezérlése forgalomtól és napszaktól (hogy az építkezéseket ne is említsük) függően változhat, az volna a legjobb, ha a városhatáron megkapnánk egy listát arról, az adott napon milyen program szerint működnek a rendőrlámpák. 
Pontosan ezt akarja megvalósítani az Audi: új rendszerükben a városi infrastruktúrától kéri le az autó az aktuális adatokat. Ezt követően minden lámpához közeledve kiírná a műszerfalra a zöldhullám elkapásához szükséges sebességet. Ha mégis pirosra érünk oda, visszaszámlálva tájékoztat arról, hogy mikor fog zöldre váltani a lámpa, és hogy indulásra készen várhassuk a szabad jelzést, a start-stop rendszer a zöld előtt öt másodperccel beindítja az autó motorját. 
Az Audi számításai szerint ezzel a megoldással durván 15 százalékkal lehetne csökkenteni a városi üzemanyag-fogyasztást. Németországra vetítve ez éves szinten 900 millió liternyi üzemanyag megtakarítását jelentené – és akkor még nem beszéltünk a rendszer dugókat feloldó, lélektani hatásáról.

Kommentek

  • husky

    A londoni buszsávok már lassan 20 éve úgy működnek (legalábbis jó néhány vonal) meg a latin amerikai BRT-k, hogy ha jön a busz, körbe mindnekinek pirosat ad a számítógép, a busz jeladója, mikor kb. 80-100 méterre van a busz a kereszteződéstől, majd a busz elhaladása után újra megy tovább a program.

  • hulyemernok

    Ha jól tudom egyes városokban olyan is létezik, hogy a tűzoltó, mentő kap zöldet, mindenki más pirosat. Viszont ezt a rendszert kiépíteni nem kis feladat, csak akkor lenne értelme ha az összes új autóban megjelenne. Az elképzelés egyébként kifejezetten jó.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.