Az Audi megfejtette a zöldhullámok titkát

Minden várossal elbeszélget az intelligens autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 17.00

Akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenésre számít az Audi attól a fejlesztéstől, amivel a jövőben elkerülhetők lesznek a piros lámpánál ácsorgások. Komoly infrastruktúra kell hozzá.

Aki rutinosan közlekedik egy útszakaszon, kívülről fújja, mikor váltanak a közlekedési lámpák, és ezzel gyorsabban, lendületesebben, és főleg egyenletesen tud közlekedni – márpedig az egyenletes tempó az üzemanyag-takarékosság (és a balesetmentes közlekedés) egyik legjobb eszköze. 

A világ összes városának összes lámpáját persze nem biflázhatjuk be, de autónk megteheti ezt helyettünk. Sőt, mivel a lámpák vezérlése forgalomtól és napszaktól (hogy az építkezéseket ne is említsük) függően változhat, az volna a legjobb, ha a városhatáron megkapnánk egy listát arról, az adott napon milyen program szerint működnek a rendőrlámpák. 
Pontosan ezt akarja megvalósítani az Audi: új rendszerükben a városi infrastruktúrától kéri le az autó az aktuális adatokat. Ezt követően minden lámpához közeledve kiírná a műszerfalra a zöldhullám elkapásához szükséges sebességet. Ha mégis pirosra érünk oda, visszaszámlálva tájékoztat arról, hogy mikor fog zöldre váltani a lámpa, és hogy indulásra készen várhassuk a szabad jelzést, a start-stop rendszer a zöld előtt öt másodperccel beindítja az autó motorját. 
Az Audi számításai szerint ezzel a megoldással durván 15 százalékkal lehetne csökkenteni a városi üzemanyag-fogyasztást. Németországra vetítve ez éves szinten 900 millió liternyi üzemanyag megtakarítását jelentené – és akkor még nem beszéltünk a rendszer dugókat feloldó, lélektani hatásáról.

Kommentek

  • husky

    A londoni buszsávok már lassan 20 éve úgy működnek (legalábbis jó néhány vonal) meg a latin amerikai BRT-k, hogy ha jön a busz, körbe mindnekinek pirosat ad a számítógép, a busz jeladója, mikor kb. 80-100 méterre van a busz a kereszteződéstől, majd a busz elhaladása után újra megy tovább a program.

  • hulyemernok

    Ha jól tudom egyes városokban olyan is létezik, hogy a tűzoltó, mentő kap zöldet, mindenki más pirosat. Viszont ezt a rendszert kiépíteni nem kis feladat, csak akkor lenne értelme ha az összes új autóban megjelenne. Az elképzelés egyébként kifejezetten jó.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.