Aki rutinosan közlekedik egy útszakaszon, kívülről fújja, mikor váltanak a közlekedési lámpák, és ezzel gyorsabban, lendületesebben, és főleg egyenletesen tud közlekedni – márpedig az egyenletes tempó az üzemanyag-takarékosság (és a balesetmentes közlekedés) egyik legjobb eszköze. 

A világ összes városának összes lámpáját persze nem biflázhatjuk be, de autónk megteheti ezt helyettünk. Sőt, mivel a lámpák vezérlése forgalomtól és napszaktól (hogy az építkezéseket ne is említsük) függően változhat, az volna a legjobb, ha a városhatáron megkapnánk egy listát arról, az adott napon milyen program szerint működnek a rendőrlámpák. 
Pontosan ezt akarja megvalósítani az Audi: új rendszerükben a városi infrastruktúrától kéri le az autó az aktuális adatokat. Ezt követően minden lámpához közeledve kiírná a műszerfalra a zöldhullám elkapásához szükséges sebességet. Ha mégis pirosra érünk oda, visszaszámlálva tájékoztat arról, hogy mikor fog zöldre váltani a lámpa, és hogy indulásra készen várhassuk a szabad jelzést, a start-stop rendszer a zöld előtt öt másodperccel beindítja az autó motorját. 
Az Audi számításai szerint ezzel a megoldással durván 15 százalékkal lehetne csökkenteni a városi üzemanyag-fogyasztást. Németországra vetítve ez éves szinten 900 millió liternyi üzemanyag megtakarítását jelentené – és akkor még nem beszéltünk a rendszer dugókat feloldó, lélektani hatásáról.