Az Audi megfejtette a zöldhullámok titkát

Minden várossal elbeszélget az intelligens autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 17.00

Akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenésre számít az Audi attól a fejlesztéstől, amivel a jövőben elkerülhetők lesznek a piros lámpánál ácsorgások. Komoly infrastruktúra kell hozzá.

Aki rutinosan közlekedik egy útszakaszon, kívülről fújja, mikor váltanak a közlekedési lámpák, és ezzel gyorsabban, lendületesebben, és főleg egyenletesen tud közlekedni – márpedig az egyenletes tempó az üzemanyag-takarékosság (és a balesetmentes közlekedés) egyik legjobb eszköze. 

A világ összes városának összes lámpáját persze nem biflázhatjuk be, de autónk megteheti ezt helyettünk. Sőt, mivel a lámpák vezérlése forgalomtól és napszaktól (hogy az építkezéseket ne is említsük) függően változhat, az volna a legjobb, ha a városhatáron megkapnánk egy listát arról, az adott napon milyen program szerint működnek a rendőrlámpák. 
Pontosan ezt akarja megvalósítani az Audi: új rendszerükben a városi infrastruktúrától kéri le az autó az aktuális adatokat. Ezt követően minden lámpához közeledve kiírná a műszerfalra a zöldhullám elkapásához szükséges sebességet. Ha mégis pirosra érünk oda, visszaszámlálva tájékoztat arról, hogy mikor fog zöldre váltani a lámpa, és hogy indulásra készen várhassuk a szabad jelzést, a start-stop rendszer a zöld előtt öt másodperccel beindítja az autó motorját. 
Az Audi számításai szerint ezzel a megoldással durván 15 százalékkal lehetne csökkenteni a városi üzemanyag-fogyasztást. Németországra vetítve ez éves szinten 900 millió liternyi üzemanyag megtakarítását jelentené – és akkor még nem beszéltünk a rendszer dugókat feloldó, lélektani hatásáról.

Kommentek

  • husky

    A londoni buszsávok már lassan 20 éve úgy működnek (legalábbis jó néhány vonal) meg a latin amerikai BRT-k, hogy ha jön a busz, körbe mindnekinek pirosat ad a számítógép, a busz jeladója, mikor kb. 80-100 méterre van a busz a kereszteződéstől, majd a busz elhaladása után újra megy tovább a program.

  • hulyemernok

    Ha jól tudom egyes városokban olyan is létezik, hogy a tűzoltó, mentő kap zöldet, mindenki más pirosat. Viszont ezt a rendszert kiépíteni nem kis feladat, csak akkor lenne értelme ha az összes új autóban megjelenne. Az elképzelés egyébként kifejezetten jó.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.