Csinos és ötajtós az új Lada

Ősztől forgalmazzák a megújult Grantát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.08. 10.00

Kifejezetten modern hatású ferdehátú variánst készített a Lada Grantából az AvtoVAZ. Az ötajtós felszereltsége lépést tart a korral – de csak a csúcskiviteleken.

Megjelentek az első képek a korábban már beharangozott, ötajtós Lada Grantáról. Vonalvezetésében emlékeztet a BMW ellentmondásos GT kupé-limuzinjaira – hogy ez előny vagy hátrány, mindenki döntse el maga. 

A Granta szedánnál minimális 13 mm-rel rövidebb, 4,25 méteres ferdehátú nem csak a csapott farkialakításban tér el a limuzintól: modern, sportos lökhárítókat, új hátsó lámpákat és integrált első ködfényszórókat kapott az autó, a külső tükrökbe LED-es irányjelzőket süllyesztettek, a hátsó rendszámtábla pedig felköltözött a csomagtér ajtajára. 
Sajnos pont a Granta Hatch lényegi része, a csomagtartó nem ad okot a büszkeségre: a szedán bőséges, 520 literje helyett csupán 440 liternyi pakk fér el a kalaptartó alatt; az üléseket lehajtva ez a szám 760 literre nő – ugyancsak az övvonalig mérve. 
Dízelmotort nem kap a ferdehátú Granta, automata váltót viszont igen: a 87-106 lóerős motorkínálat középső, 98 lóerős tagjához kérhető a modernnek jóindulattal sem nevezhető, japán eredetű négyfokozatú egység – a kéziváltók ötfokozatúak. 
A modernebb megjelenés és praktikusabb kialakítás persze nincs ingyen: a jenatik.ru (ukrán piacra vonatkozó) információi szerint az alapkivitelű Granta Hatchback nagyjából 10 százalékkal lesz drágább a szedánnál. Ezért a durván 2,4 millió forintnak megfelelő összegért nem számíthat érdemi felszereltségre az ember – a vezetőoldali légzsák (törvényi előírás a nagy orosz birodalomban), központi zár és állítható kormányoszlop nem érdemel említést. A jobban felszerelt kivitelek már elfogadhatók: blokkolásgátló, elektromos szervokormány, motoros állítású tükrök és első ablakok, jobb hangszigetelés, klímaberendezés és multimédiás rendszer szerepel a listán. A csúcsverziót talán egyenesen nyugat-európai exportra szánják: állítólag 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer, ESP, tolatóradar, eső- és szürkületérzékelő is lesz benne. 
Az új életet kezdő Lada Granta ősszel kerül a szalonokba.

Kommentek

  • Misi36

    Könyörgöm miért gyárttyák ez a forma,és motorpaletta bukásra lessz itélve.Avult kaszni olyan kelet Europai stilus.

  • kazibe

    Ez most komoly?!Dacia, Lada névvel!

  • Ankhiszesz

    Misi a Te stílusod nem tudom milyen, de könyörgöm ülj vissza az iskolapadba, legalább a nyelvtanórákra!

  • apu0062

    Valjuk meg őszintén, ez azért nem valami nagy durranás, sőt, igazából kicsi sem :)

  • pqowieurzt

    “Kifejezetten modern hatású ”

    ez kb annyira modern hatású, mint a maga korába a 110-es.
    ehhez képest a samara egy űrdizájn volt.

    és még a dácsiánál is drágább….

  • ikaroly

    Szerintem semmi gond nincs vele,csak a sok marha ugyanúgy ki fogja kezdeni mint a dácia loganokat.A sok ökörnek,csak az-az autó ami nyugatról jön,egy picit lehetne olcsóbb!A dácia loganokkal sincs semmi gond,a renault bevált motorok teszik a dolgukat.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.