Magyarországon tesztel a bajnok utódja

Bekeményít az Audi RS 5 DTM

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 08.00

Minden elemében átdolgozták a tavalyi DTM-győztes Audi aerodinamikai csomagját. Az agresszívebb megjelenésű újonc minden eddiginél jobban emlékeztet az utcai változatra.

Miközben a legtöbb autógyár azon igyekszik, hogy civil személyautóik úgy nézzenek ki, mint a pályaversenyautók, az Audi pont az ellenkező irányba indult el: tavalyi DTM-győztes autóját idén az utcai RS5 kupéra emlékeztető formában küldi vissza a bajnokságba. 

A tavalyinál jóval marconább külsővel áll rajthoz az Audi címvédő versenyautója a Német Túraautó-bajnokság idei futamain. Nem nagyon volt más lehetőségük a fejlesztésre, hiszen a szigorú szabályrendszer minimális játékteret hagy csupán a technikai módosításokra, így a részletekből kellett kihozniuk a lehetséges maximumot. 
“A felfüggesztés mellett az autó aerodinamikai jellemzőin dolgoztunk” – mondta Stefan Aicher, az Audi Sport járműtervezésért felelős vezetője. 
Az új RS 5 megkapta a szériagyártású modell méhsejt-rajzolatú hűtőmaszkját, emellett új légcsatornák juttatnak friss levegőt a fékekhez és a motorhoz – a versenyautó így egy csapásra az utcai RS5 sportkupé ikertestvérének hat. 
A látszat persze csal, hiszen a versenyautónál az utolsó szegecsnek is fontos szerep jut a megfelelő mértékű leszorítóerő ébresztésében. A tervezők a külső tükröket is légterelőként alkalmazták, valamint átdolgozták a kerékíveket: a hátsó kerék körül a tavalyi, nyitott szerkezet helyett zárt felületek vezetik el a menetszelet, a kerékív kilépő éle teljesen sík. 
Természetesen az átdolgozott felület alatt sem maradtak érintetlenek a részletek. A mérnökök áthangolták az első és hátsó futóművet – a részletekről azonban nem nyilatkoznak. 
Az éves DTM-szezon hagyományosan tavasszal, a Hockenheimringen kezdődik, de a csapatok ezzel egy időben már elkezdenek dolgozni a következő évi versenyautón. A most leleplezett RS 5 (kódnevén RC3) fejlesztése tavaly májusban vette kezdetét. 
A május negyedikei évadnyitó verseny előtt két hivatalos teszt vár még a regnáló bajnokra: ezekre Hockenheimben, illetve Mogyoródon kerül sor. 

Kommentek

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.