Magyarországon tesztel a bajnok utódja

Bekeményít az Audi RS 5 DTM

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 08.00

Minden elemében átdolgozták a tavalyi DTM-győztes Audi aerodinamikai csomagját. Az agresszívebb megjelenésű újonc minden eddiginél jobban emlékeztet az utcai változatra.

Miközben a legtöbb autógyár azon igyekszik, hogy civil személyautóik úgy nézzenek ki, mint a pályaversenyautók, az Audi pont az ellenkező irányba indult el: tavalyi DTM-győztes autóját idén az utcai RS5 kupéra emlékeztető formában küldi vissza a bajnokságba. 

A tavalyinál jóval marconább külsővel áll rajthoz az Audi címvédő versenyautója a Német Túraautó-bajnokság idei futamain. Nem nagyon volt más lehetőségük a fejlesztésre, hiszen a szigorú szabályrendszer minimális játékteret hagy csupán a technikai módosításokra, így a részletekből kellett kihozniuk a lehetséges maximumot. 
“A felfüggesztés mellett az autó aerodinamikai jellemzőin dolgoztunk” – mondta Stefan Aicher, az Audi Sport járműtervezésért felelős vezetője. 
Az új RS 5 megkapta a szériagyártású modell méhsejt-rajzolatú hűtőmaszkját, emellett új légcsatornák juttatnak friss levegőt a fékekhez és a motorhoz – a versenyautó így egy csapásra az utcai RS5 sportkupé ikertestvérének hat. 
A látszat persze csal, hiszen a versenyautónál az utolsó szegecsnek is fontos szerep jut a megfelelő mértékű leszorítóerő ébresztésében. A tervezők a külső tükröket is légterelőként alkalmazták, valamint átdolgozták a kerékíveket: a hátsó kerék körül a tavalyi, nyitott szerkezet helyett zárt felületek vezetik el a menetszelet, a kerékív kilépő éle teljesen sík. 
Természetesen az átdolgozott felület alatt sem maradtak érintetlenek a részletek. A mérnökök áthangolták az első és hátsó futóművet – a részletekről azonban nem nyilatkoznak. 
Az éves DTM-szezon hagyományosan tavasszal, a Hockenheimringen kezdődik, de a csapatok ezzel egy időben már elkezdenek dolgozni a következő évi versenyautón. A most leleplezett RS 5 (kódnevén RC3) fejlesztése tavaly májusban vette kezdetét. 
A május negyedikei évadnyitó verseny előtt két hivatalos teszt vár még a regnáló bajnokra: ezekre Hockenheimben, illetve Mogyoródon kerül sor. 

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.