Magyarországon tesztel a bajnok utódja

Bekeményít az Audi RS 5 DTM

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 08.00

Minden elemében átdolgozták a tavalyi DTM-győztes Audi aerodinamikai csomagját. Az agresszívebb megjelenésű újonc minden eddiginél jobban emlékeztet az utcai változatra.

Miközben a legtöbb autógyár azon igyekszik, hogy civil személyautóik úgy nézzenek ki, mint a pályaversenyautók, az Audi pont az ellenkező irányba indult el: tavalyi DTM-győztes autóját idén az utcai RS5 kupéra emlékeztető formában küldi vissza a bajnokságba. 

A tavalyinál jóval marconább külsővel áll rajthoz az Audi címvédő versenyautója a Német Túraautó-bajnokság idei futamain. Nem nagyon volt más lehetőségük a fejlesztésre, hiszen a szigorú szabályrendszer minimális játékteret hagy csupán a technikai módosításokra, így a részletekből kellett kihozniuk a lehetséges maximumot. 
“A felfüggesztés mellett az autó aerodinamikai jellemzőin dolgoztunk” – mondta Stefan Aicher, az Audi Sport járműtervezésért felelős vezetője. 
Az új RS 5 megkapta a szériagyártású modell méhsejt-rajzolatú hűtőmaszkját, emellett új légcsatornák juttatnak friss levegőt a fékekhez és a motorhoz – a versenyautó így egy csapásra az utcai RS5 sportkupé ikertestvérének hat. 
A látszat persze csal, hiszen a versenyautónál az utolsó szegecsnek is fontos szerep jut a megfelelő mértékű leszorítóerő ébresztésében. A tervezők a külső tükröket is légterelőként alkalmazták, valamint átdolgozták a kerékíveket: a hátsó kerék körül a tavalyi, nyitott szerkezet helyett zárt felületek vezetik el a menetszelet, a kerékív kilépő éle teljesen sík. 
Természetesen az átdolgozott felület alatt sem maradtak érintetlenek a részletek. A mérnökök áthangolták az első és hátsó futóművet – a részletekről azonban nem nyilatkoznak. 
Az éves DTM-szezon hagyományosan tavasszal, a Hockenheimringen kezdődik, de a csapatok ezzel egy időben már elkezdenek dolgozni a következő évi versenyautón. A most leleplezett RS 5 (kódnevén RC3) fejlesztése tavaly májusban vette kezdetét. 
A május negyedikei évadnyitó verseny előtt két hivatalos teszt vár még a regnáló bajnokra: ezekre Hockenheimben, illetve Mogyoródon kerül sor. 

Kommentek

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.