Miközben a legtöbb autógyár azon igyekszik, hogy civil személyautóik úgy nézzenek ki, mint a pályaversenyautók, az Audi pont az ellenkező irányba indult el: tavalyi DTM-győztes autóját idén az utcai RS5 kupéra emlékeztető formában küldi vissza a bajnokságba. 

A tavalyinál jóval marconább külsővel áll rajthoz az Audi címvédő versenyautója a Német Túraautó-bajnokság idei futamain. Nem nagyon volt más lehetőségük a fejlesztésre, hiszen a szigorú szabályrendszer minimális játékteret hagy csupán a technikai módosításokra, így a részletekből kellett kihozniuk a lehetséges maximumot. 
“A felfüggesztés mellett az autó aerodinamikai jellemzőin dolgoztunk” – mondta Stefan Aicher, az Audi Sport járműtervezésért felelős vezetője. 
Az új RS 5 megkapta a szériagyártású modell méhsejt-rajzolatú hűtőmaszkját, emellett új légcsatornák juttatnak friss levegőt a fékekhez és a motorhoz – a versenyautó így egy csapásra az utcai RS5 sportkupé ikertestvérének hat. 
A látszat persze csal, hiszen a versenyautónál az utolsó szegecsnek is fontos szerep jut a megfelelő mértékű leszorítóerő ébresztésében. A tervezők a külső tükröket is légterelőként alkalmazták, valamint átdolgozták a kerékíveket: a hátsó kerék körül a tavalyi, nyitott szerkezet helyett zárt felületek vezetik el a menetszelet, a kerékív kilépő éle teljesen sík. 
Természetesen az átdolgozott felület alatt sem maradtak érintetlenek a részletek. A mérnökök áthangolták az első és hátsó futóművet – a részletekről azonban nem nyilatkoznak. 
Az éves DTM-szezon hagyományosan tavasszal, a Hockenheimringen kezdődik, de a csapatok ezzel egy időben már elkezdenek dolgozni a következő évi versenyautón. A most leleplezett RS 5 (kódnevén RC3) fejlesztése tavaly májusban vette kezdetét. 
A május negyedikei évadnyitó verseny előtt két hivatalos teszt vár még a regnáló bajnokra: ezekre Hockenheimben, illetve Mogyoródon kerül sor.