Nem hoz, nem is hozhat valódi újdonságot az X4, megjelenése mégsem érdektelen a piacon: az X3 szabadidőjárműből kifaragott kupé sokkal kevésbé követel kompromisszumot gazdáitól, mint az elé példaképként állított X6. 
Egyrészt megmaradt az ötszemélyes kialakítás – a módosított tetővonal miatti helyhiányt 20 mm-rel mélyebben beépített első ülésekkel ellensúlyozták -, másrészt a csomagtartó alaphelyzetben elfogadható 500 literes, ötvennel kevesebb, mint a meredek farú rokoné, viszont a hármas osztású hátsó üléssel ugyanolyan jól variálható. 
A különbség természetesen az esztétikumban keresendő, és a kémfotókon korábban rejtett orr tartogatott némi meglepetést. Az X6-osra hajazó bonyolult, négyes osztású lökhárító fölött a páratlan sorszámú X-modellekből megismert módon kapott helyet a ködfényszóró, ahelyett, hogy a rácsozatba integrálták volna, mint a nagy testvérnél. 
A fényszóró rajzolata már ismét az X6-ost idézi; a reflektor, akár csak a ködfény, opciósan LED-ekkel világít. Furcsamód elmaradt a 4-es kupéknál megismert Air Breather; az X4 kerekeit legfeljebb a diszkrét kerékív-toldat hangsúlyozza ki. 
Az utastér nem hoz újdonságot, mint ahogy a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek gazdag kínálata (head-up kijelző, vakításmentes fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, gyalogosvédelem, aktív tempomat, amely álló helyzetig üzemképes) is ismerős a BMW 4, illetve X3 fedélzetéről. A motorok kínálata megegyezik az X3-éval: három dízel (190, 258, 313 LE), illetve három benzinmotor (184, 245, 306 LRE) áll rendelkezésre. 
Egyelőre kizárólag (sportos hangolású) összkerékhajtással létezik az X4, a legkisebb dízelmotoros verzió kivételével minden modell alapkiépítésben kapja a nyolcfokozatú automata sebességváltót.