BMW X4: Nagy vagány, kicsiben

Egyedi orr, mélyebb üléshelyzet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 10.00

Műszakilag az X3, megjelenésében az X6 határozza meg a BMW kisebbik terepkupéjának létezését. Premier, meglepetések nélkül.

Nem hoz, nem is hozhat valódi újdonságot az X4, megjelenése mégsem érdektelen a piacon: az X3 szabadidőjárműből kifaragott kupé sokkal kevésbé követel kompromisszumot gazdáitól, mint az elé példaképként állított X6. 
Egyrészt megmaradt az ötszemélyes kialakítás – a módosított tetővonal miatti helyhiányt 20 mm-rel mélyebben beépített első ülésekkel ellensúlyozták -, másrészt a csomagtartó alaphelyzetben elfogadható 500 literes, ötvennel kevesebb, mint a meredek farú rokoné, viszont a hármas osztású hátsó üléssel ugyanolyan jól variálható. 
A különbség természetesen az esztétikumban keresendő, és a kémfotókon korábban rejtett orr tartogatott némi meglepetést. Az X6-osra hajazó bonyolult, négyes osztású lökhárító fölött a páratlan sorszámú X-modellekből megismert módon kapott helyet a ködfényszóró, ahelyett, hogy a rácsozatba integrálták volna, mint a nagy testvérnél. 
A fényszóró rajzolata már ismét az X6-ost idézi; a reflektor, akár csak a ködfény, opciósan LED-ekkel világít. Furcsamód elmaradt a 4-es kupéknál megismert Air Breather; az X4 kerekeit legfeljebb a diszkrét kerékív-toldat hangsúlyozza ki. 
Az utastér nem hoz újdonságot, mint ahogy a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek gazdag kínálata (head-up kijelző, vakításmentes fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, gyalogosvédelem, aktív tempomat, amely álló helyzetig üzemképes) is ismerős a BMW 4, illetve X3 fedélzetéről. A motorok kínálata megegyezik az X3-éval: három dízel (190, 258, 313 LE), illetve három benzinmotor (184, 245, 306 LRE) áll rendelkezésre. 
Egyelőre kizárólag (sportos hangolású) összkerékhajtással létezik az X4, a legkisebb dízelmotoros verzió kivételével minden modell alapkiépítésben kapja a nyolcfokozatú automata sebességváltót.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.