BMW X4: Nagy vagány, kicsiben

Egyedi orr, mélyebb üléshelyzet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 10.00

Műszakilag az X3, megjelenésében az X6 határozza meg a BMW kisebbik terepkupéjának létezését. Premier, meglepetések nélkül.

Nem hoz, nem is hozhat valódi újdonságot az X4, megjelenése mégsem érdektelen a piacon: az X3 szabadidőjárműből kifaragott kupé sokkal kevésbé követel kompromisszumot gazdáitól, mint az elé példaképként állított X6. 
Egyrészt megmaradt az ötszemélyes kialakítás – a módosított tetővonal miatti helyhiányt 20 mm-rel mélyebben beépített első ülésekkel ellensúlyozták -, másrészt a csomagtartó alaphelyzetben elfogadható 500 literes, ötvennel kevesebb, mint a meredek farú rokoné, viszont a hármas osztású hátsó üléssel ugyanolyan jól variálható. 
A különbség természetesen az esztétikumban keresendő, és a kémfotókon korábban rejtett orr tartogatott némi meglepetést. Az X6-osra hajazó bonyolult, négyes osztású lökhárító fölött a páratlan sorszámú X-modellekből megismert módon kapott helyet a ködfényszóró, ahelyett, hogy a rácsozatba integrálták volna, mint a nagy testvérnél. 
A fényszóró rajzolata már ismét az X6-ost idézi; a reflektor, akár csak a ködfény, opciósan LED-ekkel világít. Furcsamód elmaradt a 4-es kupéknál megismert Air Breather; az X4 kerekeit legfeljebb a diszkrét kerékív-toldat hangsúlyozza ki. 
Az utastér nem hoz újdonságot, mint ahogy a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek gazdag kínálata (head-up kijelző, vakításmentes fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, gyalogosvédelem, aktív tempomat, amely álló helyzetig üzemképes) is ismerős a BMW 4, illetve X3 fedélzetéről. A motorok kínálata megegyezik az X3-éval: három dízel (190, 258, 313 LE), illetve három benzinmotor (184, 245, 306 LRE) áll rendelkezésre. 
Egyelőre kizárólag (sportos hangolású) összkerékhajtással létezik az X4, a legkisebb dízelmotoros verzió kivételével minden modell alapkiépítésben kapja a nyolcfokozatú automata sebességváltót.

Kommentek

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.