Nem mér a taxióra, ha túl gyors a taxis

New York City bekeményít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 10.00

Drákói szigorral fegyelmezné taxisait New York polgármestere. A vaskezű Bill de Blasio újabb ötlete az egyre gyakoribb balesetek visszaszorítását célozza.

A repülőtérre, de lépjen oda! – hány filmben hallhattuk ezt, vagy ehhez hasonló mondatot. Noha a legemlékezetesebb mind közül egy bizonyos párizsi taxishoz fűződik, a mostani hír a világ egy másik taxis fővárosáról szól. 

New York nemrég megválasztott új polgármestere, Bill de Blasio semmilyen eszköztől nem riad vissza, amivel biztonságosabbá tehetné a város utcáit. Miután megfúrta a Central Park konflisait (mondván, azok állategészségügyi szempontból nem kompatibilisek az autóforgalommal), most a város másik nevezetességét: a taxikat vette célkeresztjébe. 

Szavazás

Szerinted célra vezető lenne, ha fekete dobozzal szerelnék fel a taxikat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ugyan a statisztikák ellentmondóak, a közvélemény szemében mindenképpen agresszív vezetőként él az a mintegy ötvenezer taxis, aki a tízmilliós metropolisz utazóközönségét kiszolgálja. 
És bár a kilencvenes évek óta harmadára csökkent a halálos közúti balesetek száma, de Blasio további javulást vár, mégpedig a sebességhatárok kíméletlen betartatásától. 
A tervek szerint ezért a menetsebességet mérő és rögzítő fekete dobozokkal szerelnék fel a kocsikat. Ezek a sebesség túllépése esetén hangjelzést adnának, vagy egy radikálisabb elképzelés szerint egyszerűen felfüggesztenék a taxaméter működését: amíg nem tartja be a korlátozásokat, ingyenesen (és illegálisan) szállítja utasát a taxis. 
A megoldás működhet – miután a limuzinszolgálatok kocsijait kötelezően adatrögzítő berendezéssel szerelték fel, felére esett vissza baleseti statisztikájuk -, de komoly ellenállás várható a sofőrök részéről, akik attól félnek, az idén sok helyen 50-ről 40-re csökkentett sebességhatárokkal együtt ellehetetleníti a taxikat a város: mert hát miért költsenek az utasok taxira, ha az nem gyorsabb, mint a busz? 
A felmérések egyébként azt mutatják, hogy miközben az autók közötti ütközésekből valóban szerény mértékben veszik ki a részüket a taxisok, a gyalogosgázolásokban aránytalanul nagy számban szerepelnek a sárga kocsik.
Szerinted működhetne egy ilyen rendszer Magyarországon? Szavazz fent, vagy oszd meg és kommenteld a cikket a Facebookon!

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.