Érkezik a bébi-Jaguar

Akár négy liter alatti fogyasztással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 08.00

A BMW 3 ellen küldi szorítóba új modelljét a Jaguar. A várhatóan XS néven forgalomba kerülő autó a tervezett SUV hűtőmaszkját kaphatja meg, hajtásáról vadonatúj motorok gondoskodnak.

Mélyen húzódó motorházfedél, messze kitolt első kerekek, elnyújtott tengelytáv: a közelgő kis Jaguar arányai pont olyanok, ahogy egy sportos középkategóriás szedánt elképzelünk. 

A modell érkezésének ténye nem újdonság: a gyár emberei már az ígéretes C-X17 szabadidőjármű-tanulmány kapcsán elmondták, hogy várnia kell az SUV-nak, mivel az alapját adó, alumínium szerkezetű padlólemezre első körben egyéb feladatok várnak. A Jaguar így már jövőre forgalomba bocsáthatja friss négyajtósát, amely az XF alatt, a prémium középkategóriában próbálhat szerencsét az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes C-osztály ellen. 
Az autóról, amely jó eséllyel XS néven kerül piacra, tavaly tavasszal már készültek fényképek, azok azonban még egy öszvért, azaz egy létező modell, jelen esetben az XF gúnyájába öltöztetett, csupán részkomponensek tesztelésére szolgáló félszerzetet ábrázoltak. A “beesett” ajtókilincseknél jól látható például, hogy az XF érezhetően szélesebb, mint a leendő modell. 

Teszt-öszvér 2013 tavaszán: az új modell jól láthatóan keskenyebb lesz az XF-nél

A teljesen álcázott autókat mutató, friss fotók ellenben már a végleges modellt mutatják. A főtervező Ian Callum elmondása szerint, noha “radikális változásokra nem számíthatunk”, többről lesz szó, mint az eddigi legkisebb négyajtós Jag zsugorított kiadásáról. A fényszórók például rokonságot vállalnak az XF limuzinnal, a hűtőmaszk azonban arányaiban nagyobbnak ígérkezik. 
Ennél fontosabb, hogy mi lesz mögötte. A kínálat magját négyhengeres motorok adják. Ezek közül a legtakarékosabbak – az újonnan bevezetésre kerülő, 2,0 literes dízelmotor visszafogott változatai – akár 99 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesznek képesek (ez a szabványos számítások szerint 3,75 l/100 km átlagfogyasztásnak felel meg). Ugyanakkor az R-S csúcskivitel ugyanúgy eléri majd a 300 km/órát, mint azt a márka nagyobb modelljeinél megszoktuk. 
Később hibrid hajtásláncokra is számíthatunk, ez azonban a hírek szerint nem azonos a Range Rover dízel-elektromos egységével; a Jaguar karakteréhez jobban is illene egy benzines hibrid hajtáslánc.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.