Mélyen húzódó motorházfedél, messze kitolt első kerekek, elnyújtott tengelytáv: a közelgő kis Jaguar arányai pont olyanok, ahogy egy sportos középkategóriás szedánt elképzelünk. 

A modell érkezésének ténye nem újdonság: a gyár emberei már az ígéretes C-X17 szabadidőjármű-tanulmány kapcsán elmondták, hogy várnia kell az SUV-nak, mivel az alapját adó, alumínium szerkezetű padlólemezre első körben egyéb feladatok várnak. A Jaguar így már jövőre forgalomba bocsáthatja friss négyajtósát, amely az XF alatt, a prémium középkategóriában próbálhat szerencsét az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes C-osztály ellen. 
Az autóról, amely jó eséllyel XS néven kerül piacra, tavaly tavasszal már készültek fényképek, azok azonban még egy öszvért, azaz egy létező modell, jelen esetben az XF gúnyájába öltöztetett, csupán részkomponensek tesztelésére szolgáló félszerzetet ábrázoltak. A “beesett” ajtókilincseknél jól látható például, hogy az XF érezhetően szélesebb, mint a leendő modell. 

Teszt-öszvér 2013 tavaszán: az új modell jól láthatóan keskenyebb lesz az XF-nél

A teljesen álcázott autókat mutató, friss fotók ellenben már a végleges modellt mutatják. A főtervező Ian Callum elmondása szerint, noha “radikális változásokra nem számíthatunk”, többről lesz szó, mint az eddigi legkisebb négyajtós Jag zsugorított kiadásáról. A fényszórók például rokonságot vállalnak az XF limuzinnal, a hűtőmaszk azonban arányaiban nagyobbnak ígérkezik. 
Ennél fontosabb, hogy mi lesz mögötte. A kínálat magját négyhengeres motorok adják. Ezek közül a legtakarékosabbak – az újonnan bevezetésre kerülő, 2,0 literes dízelmotor visszafogott változatai – akár 99 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesznek képesek (ez a szabványos számítások szerint 3,75 l/100 km átlagfogyasztásnak felel meg). Ugyanakkor az R-S csúcskivitel ugyanúgy eléri majd a 300 km/órát, mint azt a márka nagyobb modelljeinél megszoktuk. 
Később hibrid hajtásláncokra is számíthatunk, ez azonban a hírek szerint nem azonos a Range Rover dízel-elektromos egységével; a Jaguar karakteréhez jobban is illene egy benzines hibrid hajtáslánc.