Érkezik a bébi-Jaguar

Akár négy liter alatti fogyasztással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 08.00

A BMW 3 ellen küldi szorítóba új modelljét a Jaguar. A várhatóan XS néven forgalomba kerülő autó a tervezett SUV hűtőmaszkját kaphatja meg, hajtásáról vadonatúj motorok gondoskodnak.

Mélyen húzódó motorházfedél, messze kitolt első kerekek, elnyújtott tengelytáv: a közelgő kis Jaguar arányai pont olyanok, ahogy egy sportos középkategóriás szedánt elképzelünk. 

A modell érkezésének ténye nem újdonság: a gyár emberei már az ígéretes C-X17 szabadidőjármű-tanulmány kapcsán elmondták, hogy várnia kell az SUV-nak, mivel az alapját adó, alumínium szerkezetű padlólemezre első körben egyéb feladatok várnak. A Jaguar így már jövőre forgalomba bocsáthatja friss négyajtósát, amely az XF alatt, a prémium középkategóriában próbálhat szerencsét az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes C-osztály ellen. 
Az autóról, amely jó eséllyel XS néven kerül piacra, tavaly tavasszal már készültek fényképek, azok azonban még egy öszvért, azaz egy létező modell, jelen esetben az XF gúnyájába öltöztetett, csupán részkomponensek tesztelésére szolgáló félszerzetet ábrázoltak. A “beesett” ajtókilincseknél jól látható például, hogy az XF érezhetően szélesebb, mint a leendő modell. 

Teszt-öszvér 2013 tavaszán: az új modell jól láthatóan keskenyebb lesz az XF-nél

A teljesen álcázott autókat mutató, friss fotók ellenben már a végleges modellt mutatják. A főtervező Ian Callum elmondása szerint, noha “radikális változásokra nem számíthatunk”, többről lesz szó, mint az eddigi legkisebb négyajtós Jag zsugorított kiadásáról. A fényszórók például rokonságot vállalnak az XF limuzinnal, a hűtőmaszk azonban arányaiban nagyobbnak ígérkezik. 
Ennél fontosabb, hogy mi lesz mögötte. A kínálat magját négyhengeres motorok adják. Ezek közül a legtakarékosabbak – az újonnan bevezetésre kerülő, 2,0 literes dízelmotor visszafogott változatai – akár 99 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesznek képesek (ez a szabványos számítások szerint 3,75 l/100 km átlagfogyasztásnak felel meg). Ugyanakkor az R-S csúcskivitel ugyanúgy eléri majd a 300 km/órát, mint azt a márka nagyobb modelljeinél megszoktuk. 
Később hibrid hajtásláncokra is számíthatunk, ez azonban a hírek szerint nem azonos a Range Rover dízel-elektromos egységével; a Jaguar karakteréhez jobban is illene egy benzines hibrid hajtáslánc.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.