Imádtak bérautózni a magyarok tavaly

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 13.00

Tavaly 88 százalékkal több bérautó-foglalás érkezett Magyarországról, mint 2012-ben, átlagosan 15 százalékkal költöttünk többet az előző évhez képest.

A válságból való kilábalást jelzi az utazási kedv erősödése és a nyaralásra fordított költség növekedése a magyarok körében. Ezt támasztja alá az is, hogy 2013-ban 88 százalékkal több bérautó-foglalás érkezett hazánkból az Autokolcsonzes.hu által használt nemzetközi foglalórendszeren keresztül. Ezzel közép-kelet-európai viszonylatban az osztrákok, lengyelek és csehek után a negyedik helyen állunk az autóbérlés gyakoriságát tekintve.

A legnépszerűbb célpontok továbbra is Spanyolország és Olaszország voltak, a bérautó-foglalások közel 30 százaléka ide érkezett. Az Egyesült Államokba történő autókölcsönzések száma 4,5 százalékra csökkent, de Los Angeles még így is harmadik helyen áll a városok ranglistáján.

Az előző évekhez képest több mint öt százalékkal megnőtt a belföldi autóbérlések száma, amiben jelentősen közrejátszhat, hogy egyre többen választják az ország különböző nyaralóhelyeit külföldi pihenés helyett, illetve Magyarország egyre népszerűbb úti cél a külföldiek körében, akik közül sokan csak ide érkezésükkor, spontán bérelnek autót.

Az Autokolcsonzes.hu statisztikáiból az is kiderült, hogy 2013-ban átlagosan 15 százalékkal költöttek többet a magyarok autókölcsönzéskor. Bár a foglalási napok száma nem változott jelentősen az előző évekhez képest, tavaly már a bérlők 45 százaléka vett igénybe kárösszeg-visszatérítési szolgáltatást, amely töréskár esetén nyújt visszatérítési védelmet. A felmérésből jól látszik, hogy elsősorban még mindig a gazdaságos és kompakt járműveket keresik a magyarok, de már nem ritka az sem, hogy egy nagyobb társaság hét- vagy kilencfős kisbusszal indul útnak.

Kommentek

  • husky

    Nos 3-4 főig meg úgy 800 km-ig baromság repülőre ülni, mert az autó olcsóbb. Távoli országokban (ahová legalább 2-3 nap autózás lenne a puszta eljutás), normálisabb 2-4 órát repülni, aztán autóba ülni. Barangoláshoz, kirándulni, minden nap vagy minden második nap más helyen lenni sokkal parktikusabb autót bérelni, mint a vonat meg busz menetdrendekkel görcsölni és lehet, hogy olcsóbb sem lenne! Én is éltem már többször ezzel a lehetőséggel. Sőt, az autókereskedőknél olcósbb bérelni, mint a nagy társaságoknál! Ez a második üzleti profiljuk, persze nekik csak néhány autójuk van és alsó vagy alsó közép kategóriásak jellemzően, de turistának az is tuti! Nemde?
    Igaz, nem ugyanaz a kckázat, bátorság Dél-Amerikában, Afrikában vagy Ázsiában bérelni mint itt Európában! (közlekedéskultúra, műszaki állapot stb.) A jobbkormány sem tragédia, 3-4 nap alatt teljesen megszokható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.