Az Európai Parlament (EP) kedden Strasbourgban megszavazta azokat a szabályokat, amelyek értelmében az unióban forgalmazott új autók kilométerenkénti széndioxid-kibocsátásának megengedett mértékét a 2015-ös 130 grammról 2020-ra 95 grammra szorítják le.


A jogszabály értelmében 2020 és 2022 között még lehetséges lesz az, hogy egy-egy gyártó “legtisztább” autótípusa nagyobb súllyal számítson a márkára megállapított átlagszennyezés kiszámításakor, mint a legszennyezőbb típus.

“Európa továbbra is élen jár az autók által kibocsátott széndioxid-mennyiség csökkentésében. A kilométerenkénti 95 gramm kibocsátási határérték évente 15 millió tonna szén-dioxiddal kevesebbet jelent” – mondta a téma jelentéstevője, Thomas Ulmer német néppárti EP-képviselő. A tervezetet túlnyomó többséggel – 499 szavazattal, 107 ellenszavazat és 9 tartózkodás mellett – fogadták el.

(Forrás: MTI)