Bugatti, Koenigsegg, Hennessey – vannak márkák, amelyeket mintha semmi más nem izgatna széles e földön, mint hogy övék legyen a világ leggyorsabb autója. Rendszerint felváltva hódítják el egymástól a címet, egyre magasabbra emelve a lécet. 

Idén február 14-én, a floridai Kennedy űrközpont 5182 méteres leszállópályájának egyik végén rajtolt el a Hennessey Venom GT, hogy 1244 lóerejével átvegye a stafétát örök ellenlábasaitól. A kísérlet remekül sikerült, a telemetriai adatok szerint az autó elérte a 270,49 mérföld/órát, azaz 435,31 kilométer/órát. Az eddigi világcsúcstartó, a Bugatti Veyron Super Sport 267,86 mérföld/órára, azaz 431,07 km/órára volt képes, így ha csak hajszállal is, de az új Guinness-rekorder… a Bugatti. 
Igen, nem írtuk el: ahhoz ugyanis, hogy a Guinness hivatalosan is elfogadja a csúcsot, a távot bizonyos időn belül kétszer (mindkét irányban egyszer) kell megkísérelni. A Hennessey csapata azonban csak oda mért, vissza már nem, így hiába ők a leggyorsabbak, a hivatalos rangsor egyelőre nem változott. Pedig a Venom GT-ben volt még tartalék: pilótája elmondta, hogy 434,5 km/óránál még javában gyorsított az autó; ha rendelkezésükre állt volna még egy-két kilométer, a mérnökök szerint akár a 450 km/óra is benne lett volna a kocsiban – csak a fékezésre ugyanis másfél kilométert kellett szánniuk, noha a nehézségi erő másfélszeresével lassul a jármű. 
A Hennessey Venom GT hosszas tervezés után 2010-ben lépett színre; a Lotus-alapokra épülő autót a Chevy Corvette ZR1 nyolchengeres blokkja hajtja. Az autó eredeti specifikációi szerint 1100 kg, 1200 lóerős és 1300 Nm nyomatékú; százra 2,4 másodperc alatt gyorsul, a 200 mérföld/órát (322 km/óra) 14,5 mp alatt éri el. Eredetileg tervezett végsebessége 421 km/óra. 
Érdekesség, hogy még egy gátja van a Guinness-hitelesítésnek: az ugyanis előírja, hogy minimum harminc darabos széria számít sorozatgyártásúnak; márpedig a Hennessey nem tervez a Venom GT-ből többet huszonkilencnél…