Felső kategóriás szolgáltatások az új Ford Focusban

Adaptív fényszóró, gyalogosfelügyelet és a többi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 11.00

Március második hetében mutatja be megújult kompakt modelljét a Ford. A szokásos módosítások mellett egy sor vezetőtámogató és infotainment funkcióval bővül a Focus szolgáltatásainak sora.

A napokban már megírtuk, milyen optikai és hajtáslánc-módosítások várhatók a Focus faceliftje kapcsán. Röviden összefoglalva: sportosabb lett az orr, finomabb a far, egyszerűbb a kezelőfelület, és van két új, másfél literes motor – a benzines 120 és 180, a dízel 95 vagy 120 lóerővel kérhető; utóbbi duplakuplungos váltóval közel ötödével kevesebbet fogyaszt, mint a jelenlegi, ekvivalens hajtáslánc. 

Ezeket felesleges ismét kitárgyalni, az viszont érdekes, hogy a Ford rengeteg olyan, fejlett vezetőtámogató és kényelmi funkciót épített be a Focusba, amelyek nem megszokottak ebben a méretosztályban. 
A középkonzolon található 8 colos monitor önmagában is látványos darab, de funkciójában is többet tud: már a Sync 2 rendszer fut rajta, amely olyan, fejlett navigációs szolgáltatásokat kínál, mint az osztott képernyő, a Michelin kalauz, vagy az ’emberi ésszel’ gondolkodó keresés, aminek elég például annyit mondanunk, hogy éhesek vagyunk, és már dobja is fel a környező éttermek listáját. 
Párhuzamosan már eddig is tudott parkolni a Focus, ám ez mostantól merőlegesen is megy neki. A rendszer ráadásul kiállni is segít, hátsó radarja pedig azt figyeli, jön-e keresztben autó, vagy biztonságosan kiállhatunk a helyünkről. 
Maga a futómű is megújult egyébként, új geometria, merevebb szerkezet, áthangolt lengéscsillapítás és új generációs menetstabilizálás jellemzi. Mindez jól jöhet, amikor az autó önállóan vészfékezve megáll egy járdáról lecsellengett gyerek előtt: ezt eddig csak 30 km/óra sebességnél tette, mostantól viszont 50 km/óra a rendszer felső üzemi határa. Nagyobb tempónál a ráfutásra figyelmeztető, szükség esetén automatikusan lassítani is képes ütközésmegelőző rendszer tölt be hasonló funkciót. 
Az utóbbi rendszer eddig Európában nem volt elérhető, ahogy a Ford MyKey funkció sem: ez a korábban a szupersportkocsik világában megismert, pedig igazán a hétköznapokban hasznos szolgáltatás, amely különböző szintű jogosultságokat rendel egy-egy indítókulcshoz. A szülők így bátrabban adhatják kölcsön autójukat a csemetének, aki például csak lassabban haladhat, illetve egyáltalán nem, ha elfelejti bekötni a biztonsági övét. 
Az autó persze saját magát is korlátozza, ha kell. Erre szolgál például az adaptív pászmájú fényszórórendszer, amelynek xenon távolsági és tompított fénypászmája a környezeti fényviszonyok, a menetsebesség, illetve az úton észlelt akadályok függvényében változtatja méretét és alakját. 
Persze nem csak méregdrága elektronikával lehet komfortosabbá tenni egy autót. A variálható méretű pohártartó, az elcsúsztatható könyöklő is hozzájárul a kellemes közérzethez, míg a vastagabb oldalüvegek és padlószőnyegek a hatékonyabb motortér-szigetelést kiegészítve gondoskodnak a csendesebb utazásról.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.