Felső kategóriás szolgáltatások az új Ford Focusban

Adaptív fényszóró, gyalogosfelügyelet és a többi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 11.00

Március második hetében mutatja be megújult kompakt modelljét a Ford. A szokásos módosítások mellett egy sor vezetőtámogató és infotainment funkcióval bővül a Focus szolgáltatásainak sora.

A napokban már megírtuk, milyen optikai és hajtáslánc-módosítások várhatók a Focus faceliftje kapcsán. Röviden összefoglalva: sportosabb lett az orr, finomabb a far, egyszerűbb a kezelőfelület, és van két új, másfél literes motor – a benzines 120 és 180, a dízel 95 vagy 120 lóerővel kérhető; utóbbi duplakuplungos váltóval közel ötödével kevesebbet fogyaszt, mint a jelenlegi, ekvivalens hajtáslánc. 

Ezeket felesleges ismét kitárgyalni, az viszont érdekes, hogy a Ford rengeteg olyan, fejlett vezetőtámogató és kényelmi funkciót épített be a Focusba, amelyek nem megszokottak ebben a méretosztályban. 
A középkonzolon található 8 colos monitor önmagában is látványos darab, de funkciójában is többet tud: már a Sync 2 rendszer fut rajta, amely olyan, fejlett navigációs szolgáltatásokat kínál, mint az osztott képernyő, a Michelin kalauz, vagy az ’emberi ésszel’ gondolkodó keresés, aminek elég például annyit mondanunk, hogy éhesek vagyunk, és már dobja is fel a környező éttermek listáját. 
Párhuzamosan már eddig is tudott parkolni a Focus, ám ez mostantól merőlegesen is megy neki. A rendszer ráadásul kiállni is segít, hátsó radarja pedig azt figyeli, jön-e keresztben autó, vagy biztonságosan kiállhatunk a helyünkről. 
Maga a futómű is megújult egyébként, új geometria, merevebb szerkezet, áthangolt lengéscsillapítás és új generációs menetstabilizálás jellemzi. Mindez jól jöhet, amikor az autó önállóan vészfékezve megáll egy járdáról lecsellengett gyerek előtt: ezt eddig csak 30 km/óra sebességnél tette, mostantól viszont 50 km/óra a rendszer felső üzemi határa. Nagyobb tempónál a ráfutásra figyelmeztető, szükség esetén automatikusan lassítani is képes ütközésmegelőző rendszer tölt be hasonló funkciót. 
Az utóbbi rendszer eddig Európában nem volt elérhető, ahogy a Ford MyKey funkció sem: ez a korábban a szupersportkocsik világában megismert, pedig igazán a hétköznapokban hasznos szolgáltatás, amely különböző szintű jogosultságokat rendel egy-egy indítókulcshoz. A szülők így bátrabban adhatják kölcsön autójukat a csemetének, aki például csak lassabban haladhat, illetve egyáltalán nem, ha elfelejti bekötni a biztonsági övét. 
Az autó persze saját magát is korlátozza, ha kell. Erre szolgál például az adaptív pászmájú fényszórórendszer, amelynek xenon távolsági és tompított fénypászmája a környezeti fényviszonyok, a menetsebesség, illetve az úton észlelt akadályok függvényében változtatja méretét és alakját. 
Persze nem csak méregdrága elektronikával lehet komfortosabbá tenni egy autót. A variálható méretű pohártartó, az elcsúsztatható könyöklő is hozzájárul a kellemes közérzethez, míg a vastagabb oldalüvegek és padlószőnyegek a hatékonyabb motortér-szigetelést kiegészítve gondoskodnak a csendesebb utazásról.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.