A napokban már megírtuk, milyen optikai és hajtáslánc-módosítások várhatók a Focus faceliftje kapcsán. Röviden összefoglalva: sportosabb lett az orr, finomabb a far, egyszerűbb a kezelőfelület, és van két új, másfél literes motor – a benzines 120 és 180, a dízel 95 vagy 120 lóerővel kérhető; utóbbi duplakuplungos váltóval közel ötödével kevesebbet fogyaszt, mint a jelenlegi, ekvivalens hajtáslánc. 

Ezeket felesleges ismét kitárgyalni, az viszont érdekes, hogy a Ford rengeteg olyan, fejlett vezetőtámogató és kényelmi funkciót épített be a Focusba, amelyek nem megszokottak ebben a méretosztályban. 
A középkonzolon található 8 colos monitor önmagában is látványos darab, de funkciójában is többet tud: már a Sync 2 rendszer fut rajta, amely olyan, fejlett navigációs szolgáltatásokat kínál, mint az osztott képernyő, a Michelin kalauz, vagy az ’emberi ésszel’ gondolkodó keresés, aminek elég például annyit mondanunk, hogy éhesek vagyunk, és már dobja is fel a környező éttermek listáját. 
Párhuzamosan már eddig is tudott parkolni a Focus, ám ez mostantól merőlegesen is megy neki. A rendszer ráadásul kiállni is segít, hátsó radarja pedig azt figyeli, jön-e keresztben autó, vagy biztonságosan kiállhatunk a helyünkről. 
Maga a futómű is megújult egyébként, új geometria, merevebb szerkezet, áthangolt lengéscsillapítás és új generációs menetstabilizálás jellemzi. Mindez jól jöhet, amikor az autó önállóan vészfékezve megáll egy járdáról lecsellengett gyerek előtt: ezt eddig csak 30 km/óra sebességnél tette, mostantól viszont 50 km/óra a rendszer felső üzemi határa. Nagyobb tempónál a ráfutásra figyelmeztető, szükség esetén automatikusan lassítani is képes ütközésmegelőző rendszer tölt be hasonló funkciót. 
Az utóbbi rendszer eddig Európában nem volt elérhető, ahogy a Ford MyKey funkció sem: ez a korábban a szupersportkocsik világában megismert, pedig igazán a hétköznapokban hasznos szolgáltatás, amely különböző szintű jogosultságokat rendel egy-egy indítókulcshoz. A szülők így bátrabban adhatják kölcsön autójukat a csemetének, aki például csak lassabban haladhat, illetve egyáltalán nem, ha elfelejti bekötni a biztonsági övét. 
Az autó persze saját magát is korlátozza, ha kell. Erre szolgál például az adaptív pászmájú fényszórórendszer, amelynek xenon távolsági és tompított fénypászmája a környezeti fényviszonyok, a menetsebesség, illetve az úton észlelt akadályok függvényében változtatja méretét és alakját. 
Persze nem csak méregdrága elektronikával lehet komfortosabbá tenni egy autót. A variálható méretű pohártartó, az elcsúsztatható könyöklő is hozzájárul a kellemes közérzethez, míg a vastagabb oldalüvegek és padlószőnyegek a hatékonyabb motortér-szigetelést kiegészítve gondoskodnak a csendesebb utazásról.