Felső kategóriás szolgáltatások az új Ford Focusban

Adaptív fényszóró, gyalogosfelügyelet és a többi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 11.00

Március második hetében mutatja be megújult kompakt modelljét a Ford. A szokásos módosítások mellett egy sor vezetőtámogató és infotainment funkcióval bővül a Focus szolgáltatásainak sora.

A napokban már megírtuk, milyen optikai és hajtáslánc-módosítások várhatók a Focus faceliftje kapcsán. Röviden összefoglalva: sportosabb lett az orr, finomabb a far, egyszerűbb a kezelőfelület, és van két új, másfél literes motor – a benzines 120 és 180, a dízel 95 vagy 120 lóerővel kérhető; utóbbi duplakuplungos váltóval közel ötödével kevesebbet fogyaszt, mint a jelenlegi, ekvivalens hajtáslánc. 

Ezeket felesleges ismét kitárgyalni, az viszont érdekes, hogy a Ford rengeteg olyan, fejlett vezetőtámogató és kényelmi funkciót épített be a Focusba, amelyek nem megszokottak ebben a méretosztályban. 
A középkonzolon található 8 colos monitor önmagában is látványos darab, de funkciójában is többet tud: már a Sync 2 rendszer fut rajta, amely olyan, fejlett navigációs szolgáltatásokat kínál, mint az osztott képernyő, a Michelin kalauz, vagy az ’emberi ésszel’ gondolkodó keresés, aminek elég például annyit mondanunk, hogy éhesek vagyunk, és már dobja is fel a környező éttermek listáját. 
Párhuzamosan már eddig is tudott parkolni a Focus, ám ez mostantól merőlegesen is megy neki. A rendszer ráadásul kiállni is segít, hátsó radarja pedig azt figyeli, jön-e keresztben autó, vagy biztonságosan kiállhatunk a helyünkről. 
Maga a futómű is megújult egyébként, új geometria, merevebb szerkezet, áthangolt lengéscsillapítás és új generációs menetstabilizálás jellemzi. Mindez jól jöhet, amikor az autó önállóan vészfékezve megáll egy járdáról lecsellengett gyerek előtt: ezt eddig csak 30 km/óra sebességnél tette, mostantól viszont 50 km/óra a rendszer felső üzemi határa. Nagyobb tempónál a ráfutásra figyelmeztető, szükség esetén automatikusan lassítani is képes ütközésmegelőző rendszer tölt be hasonló funkciót. 
Az utóbbi rendszer eddig Európában nem volt elérhető, ahogy a Ford MyKey funkció sem: ez a korábban a szupersportkocsik világában megismert, pedig igazán a hétköznapokban hasznos szolgáltatás, amely különböző szintű jogosultságokat rendel egy-egy indítókulcshoz. A szülők így bátrabban adhatják kölcsön autójukat a csemetének, aki például csak lassabban haladhat, illetve egyáltalán nem, ha elfelejti bekötni a biztonsági övét. 
Az autó persze saját magát is korlátozza, ha kell. Erre szolgál például az adaptív pászmájú fényszórórendszer, amelynek xenon távolsági és tompított fénypászmája a környezeti fényviszonyok, a menetsebesség, illetve az úton észlelt akadályok függvényében változtatja méretét és alakját. 
Persze nem csak méregdrága elektronikával lehet komfortosabbá tenni egy autót. A variálható méretű pohártartó, az elcsúsztatható könyöklő is hozzájárul a kellemes közérzethez, míg a vastagabb oldalüvegek és padlószőnyegek a hatékonyabb motortér-szigetelést kiegészítve gondoskodnak a csendesebb utazásról.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.