A Volvo világújdonságával, a hengerenkénti nyomásérzékelővel (i-Art) szerelt D4 dízelmotor mindig optimális mennyiségű üzemanyagot juttat az égéstérbe; ennek köszönheti kiemelkedő teljesítményét (190 LE, 400 Nm) és nem csak ehhez képest bravúros, 3,3 l/100 km átlagfogyasztását a V40 fedélzetén. 
Magyarországra várhatóan ez a kivitel nem, csak a valamivel kevésbé takarékos verzió jut el, ám ennek 3,7 literes átlaga sem megvetendő. 
Az igen magas, 2500 baros befecskendezési nyomást alkalmazó motort több innovatív energiatakarékossági megoldás segíti a rekordalacsony fogyasztási érték elérésében; a csekély súrlódású ikerturbó mellett a hűtőrendszerbe beépített, az üzemi hőmérséklet elérését felgyorsító szelep is szerephez jut a fogyasztás csökkentésében. 
Nem feltétlenül a spórolást tűzi zászlajára a Volvo Drive-e motorcsaládjának másik újdonsága, a nyárra ígért 190 lóerős D4 előtt pár hónappal érkező, négyhengeres benzines turbómotor: a T5 típusjelzésű erőforrás 245 lóerőt és 350 Nm-t ad le. Kormányról kapcsolható, nyolcfokozatú automata sebességváltóval hivatalos átlagfogyasztása 5,8 l/100 km.