Nem kevesebb mint 160 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot állít elő 1,6 liter lökettérfogatból a Renault eddigi legnagyobb literteljesítményű dízelmotorja. 

A négyhengeres motor két turbófeltöltőt alkalmaz: az egyik egy rendkívül csekély tehetetlenségű feltöltő, amely már egészen alacsony fordulatszámokon üzembe lép, és egyenletes gyorsítóképességet szavatol: a motor nyomatékcsúcsának 90 százaléka már 1500/perctől elérhető. 
A másik feltöltő a nagyobb fordulatszámokon veszi át a stafétát, ez felel a 100 lóerő/liter fajlagos csúcsteljesítmény eléréséért. 


A két turbófeltöltő munkáját különösen hatékony hűtőrendszerrel, a dugattyúfalnak a hő- és nyomásváltozások hatására fellépő alakváltozásaihoz jobban igazodó, U-keresztmetszetű dugattyúgyűrűkkel, valamint a súrlódást csökkentő, különösen finomra köszörült (szuperfiniselt) felületekkel segítették a Renault mérnökei. 
Az Energy dCi 160 Twin Turbo erőforrást 1800 bar befecskendezési nyomással táplálja a common rail adagolórendszer. A nitrogénoxid-csapdával és koromrészecske-szűrővel felszerelt motor teljesíti az Euro 6 emissziós normát. 
A hasonló teljesítményű motoroknál 25 százalékkal takarékosabb Energy dCi 160 Twin Turbo erőforrást elsősorban nagyobb modelljei számára fejlesztette ki a Renault, azok a márka eljövendő középkategóriás és nagyautóiba kerülhetnek be.