Brutális kis dízelmotor a Renault-tól

1,6 liter, 160 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 13.00

Ikerturbóval és egyéb megoldásokkal hoz ki kétliteresekhez illő teljesítményt új, 1,6 literes turbódízel erőforrásából a Renault. A francia gyártó nagyobb modelljeibe szánja új motorját.

Nem kevesebb mint 160 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot állít elő 1,6 liter lökettérfogatból a Renault eddigi legnagyobb literteljesítményű dízelmotorja. 

A négyhengeres motor két turbófeltöltőt alkalmaz: az egyik egy rendkívül csekély tehetetlenségű feltöltő, amely már egészen alacsony fordulatszámokon üzembe lép, és egyenletes gyorsítóképességet szavatol: a motor nyomatékcsúcsának 90 százaléka már 1500/perctől elérhető. 
A másik feltöltő a nagyobb fordulatszámokon veszi át a stafétát, ez felel a 100 lóerő/liter fajlagos csúcsteljesítmény eléréséért. 


A két turbófeltöltő munkáját különösen hatékony hűtőrendszerrel, a dugattyúfalnak a hő- és nyomásváltozások hatására fellépő alakváltozásaihoz jobban igazodó, U-keresztmetszetű dugattyúgyűrűkkel, valamint a súrlódást csökkentő, különösen finomra köszörült (szuperfiniselt) felületekkel segítették a Renault mérnökei. 
Az Energy dCi 160 Twin Turbo erőforrást 1800 bar befecskendezési nyomással táplálja a common rail adagolórendszer. A nitrogénoxid-csapdával és koromrészecske-szűrővel felszerelt motor teljesíti az Euro 6 emissziós normát. 
A hasonló teljesítményű motoroknál 25 százalékkal takarékosabb Energy dCi 160 Twin Turbo erőforrást elsősorban nagyobb modelljei számára fejlesztette ki a Renault, azok a márka eljövendő középkategóriás és nagyautóiba kerülhetnek be.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.