1300 km egy tankolással: jön a földgáz-üzemű Octavia!

Szedán és kombi kivitelben lesz kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 17.00

Két hét múlva mutatja be új CNG-üzemű modelljét a Škoda. Az Octavia immár a második benzin-földgáz kettős üzemű típus a Citigo után.

Bővül a Škoda környezetbarát hajtási módozatainak a száma: az évek óta kínált LPG (autógáz, cseppfolyós gáz, gyakorlatilag tisztított PB-gáz) mellé most felsorakozik az eddig elsősorban a fuvarozásban alkalmazott, de jó tulajdonságokkal és távlatokkal bíró CNG, azaz sűrített földgáz is. 

A Škoda Octavia CNG (más piacokon G-Tec) tartályában összesen 22,1 köbméternyi földgázt cipel magával, természetesen ennek a térfogatnak a töredékére összesűrítve. Ez a mennyiség optimális esetben 410 kilométer megtételére elegendő. Ha kimerült a tartály, akkor sincs baj: a motor hagyományos benzinüzemben működtethető tovább, teli tankkal akár 920 kilométeren keresztül – ez összesen 1330 kilométeres hatótávolságot jelent, ami jobb, mint a 105 lóerős 1.6 CR TDI hasonló elméleti értéke (1316 km). 
A Škoda Octavia CNG motorja egy 110 lóerős 1.4 TSI turbómotor, amely földgáz-üzemben is megőrizte start-stop funkcionalitását. A modell fékezés, illetve tolóüzem esetén visszatáplálja a felszabaduló mozgási energiát az akkumulátorba, és teljesíti az idén szeptemberben hatályba lépő Euro6-os emissziós normát. 
Sajnos Magyarországon leginkább elméleti jelentősége van a CNG-üzemű gépkocsinak; noha számos fuvarozó vagy tömegközlekedési vállalat rendelkezik saját töltőoszloppal, nyilvános kútról továbbra is csupán háromról tudunk (Szegeden, Győrben és Budapesten). Úgy volt, hogy már decemberben megnyílik egy újabb töltőpont az Agip (ENI) fővárosi, Budaörsi úton lévő kútjánál, ám a cég honlapjának tájékoztatása szerint itt még nem forgalmaznak sűrített földgázt.
A CNG ára Budapesten majdnem 350 forint kilónként, de ennek energiatartalma nagyobb, mint egy liter benziné. A CNG-s járművekben hagyományos benzinüzemű motor van. A Škoda Citigo (azaz VW Up) CNG-s változatával Németországban mindössze 3 euróba kerül megtenni 100 kilométert, ami átszámítva 900 forint. Magyarországon a CNG magasabb ára miatt 25-30 százalékkal többe kerül, de így is sokkal olcsóbb, mint benzinnel vagy gázolajjal.
A modell várható vételáráról, illetve a piaci bevezetés idejéről március elején tudunk újat mondani.

Kommentek

  • Guevara

    A CNG üzemű autózás halála hazánkban hogy senki nem mer töltőállomásba invesztálni, mert a kiszámíthatatlan adópolitika egy tolvonással soha meg nem térülővé teheti a beruházást.

  • husky

    Szégyen és röhely, erről kár beszélni, amíg totál 3 HÁROM!!! CNG kút van az országban, kettő elég korlátozott, azaz ügyfélellenes nyitva tartással. Győr és Szeged, kivétel a Mázsa téri MOL kút (0-24).

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.