1300 km egy tankolással: jön a földgáz-üzemű Octavia!

Szedán és kombi kivitelben lesz kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 17.00

Két hét múlva mutatja be új CNG-üzemű modelljét a Škoda. Az Octavia immár a második benzin-földgáz kettős üzemű típus a Citigo után.

Bővül a Škoda környezetbarát hajtási módozatainak a száma: az évek óta kínált LPG (autógáz, cseppfolyós gáz, gyakorlatilag tisztított PB-gáz) mellé most felsorakozik az eddig elsősorban a fuvarozásban alkalmazott, de jó tulajdonságokkal és távlatokkal bíró CNG, azaz sűrített földgáz is. 

A Škoda Octavia CNG (más piacokon G-Tec) tartályában összesen 22,1 köbméternyi földgázt cipel magával, természetesen ennek a térfogatnak a töredékére összesűrítve. Ez a mennyiség optimális esetben 410 kilométer megtételére elegendő. Ha kimerült a tartály, akkor sincs baj: a motor hagyományos benzinüzemben működtethető tovább, teli tankkal akár 920 kilométeren keresztül – ez összesen 1330 kilométeres hatótávolságot jelent, ami jobb, mint a 105 lóerős 1.6 CR TDI hasonló elméleti értéke (1316 km). 
A Škoda Octavia CNG motorja egy 110 lóerős 1.4 TSI turbómotor, amely földgáz-üzemben is megőrizte start-stop funkcionalitását. A modell fékezés, illetve tolóüzem esetén visszatáplálja a felszabaduló mozgási energiát az akkumulátorba, és teljesíti az idén szeptemberben hatályba lépő Euro6-os emissziós normát. 
Sajnos Magyarországon leginkább elméleti jelentősége van a CNG-üzemű gépkocsinak; noha számos fuvarozó vagy tömegközlekedési vállalat rendelkezik saját töltőoszloppal, nyilvános kútról továbbra is csupán háromról tudunk (Szegeden, Győrben és Budapesten). Úgy volt, hogy már decemberben megnyílik egy újabb töltőpont az Agip (ENI) fővárosi, Budaörsi úton lévő kútjánál, ám a cég honlapjának tájékoztatása szerint itt még nem forgalmaznak sűrített földgázt.
A CNG ára Budapesten majdnem 350 forint kilónként, de ennek energiatartalma nagyobb, mint egy liter benziné. A CNG-s járművekben hagyományos benzinüzemű motor van. A Škoda Citigo (azaz VW Up) CNG-s változatával Németországban mindössze 3 euróba kerül megtenni 100 kilométert, ami átszámítva 900 forint. Magyarországon a CNG magasabb ára miatt 25-30 százalékkal többe kerül, de így is sokkal olcsóbb, mint benzinnel vagy gázolajjal.
A modell várható vételáráról, illetve a piaci bevezetés idejéről március elején tudunk újat mondani.

Kommentek

  • Guevara

    A CNG üzemű autózás halála hazánkban hogy senki nem mer töltőállomásba invesztálni, mert a kiszámíthatatlan adópolitika egy tolvonással soha meg nem térülővé teheti a beruházást.

  • husky

    Szégyen és röhely, erről kár beszélni, amíg totál 3 HÁROM!!! CNG kút van az országban, kettő elég korlátozott, azaz ügyfélellenes nyitva tartással. Győr és Szeged, kivétel a Mázsa téri MOL kút (0-24).

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.