Dögösen értelmetlen a Lotus motorkerékpárja

Nem saját fejlesztés a C-01

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 10.00

A brit sportautómárka nevét és emblémáját viselő motorkerékpárt a német Kodewa Performance Motorcycles gyártja, de annyi baj legyen: a C-01 akár a Marsról is származhatna, akkor is megőrülnénk érte.

Az űrkorszaki alapanyagok és a hőskorból merített formavilág sajátos elegyeként kelt életre a Lotus C-01, a brit autógyártó első motorkerékpárja. Annak ellenére, hogy a közelmúltban a Caterham is hasonló huncutságra adta a fejét – igaz, az ő motorjaik egy egészen más termékfilozófia szerint készülnek -, szó sincs új versenyhelyzetről: a Lotusnak csupán annyi köze van a sejtelmes külsejű motorkerékpárhoz, hogy engedélyezték a névhasználatot a német gyártónak. 

A Lotus/Kodewa C-01 vázát szénszálas kompozit, titán és a légiiparból származó acél adja. Ebben a vázban egy 1,2 literes, V2-es blokk dolgozik, méghozzá szorgalmasan: 200 lóerős teljesítményével üléshelyzettől függetlenül félelmetes menetteljesítményeket ígér a motorkerékpár. 
Sajnos további műszaki részletekkel nem szolgált a gyártó, bár a nemes anyagokból feltételezhető, hogy a motorkerékpár könnyebb, mint amekkorának kinéz. Sajátos vázgeometriája leginkább az egyenes vonalú mozgást látszik támogatni, legyen szó gyorsulási versenyekről vagy tengerparti promenádokról. Utóbbiban feltétlenül hátránynak ígérkezik, hogy sem lámpát, sem irányjelzőket nem kapott a motor, sőt, műszerfala sincsen, ellenben kifejezetten jól mutatnak a mélyre húzott kormány végére aggatott tükrök, valamint a messze előre türemkedő, tojásdad hűtő. 
Még egy dolog van, amiről nem beszél a gyártó: a vételár. A nagy presztízsű név és a 100 darabra limitált gyártási széria ismeretében azonban aligha lesz sokkal olcsóbb a C-01, mint a névadó modelljei.
További képek a galériában.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az Ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.