Terep-imitátorokkal bővít a Fiat

Panda Cross és Freemont Cross

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 10.00

Egy parányi majdnem-terepjáró és egy nagyobbacska imitátor: a Fiat Panda Cross összkerékhajtással, a Fiat Freemont Cross gazdag felszereltséggel erősít.

Az összkerékhajtású Fiat Panda legendás jármű a maga nemében, amiből már előző generációjában építettek egy látványos extrákkal megspékelt, hivalkodó modellvariánst. Most ebből a felcsicsázásból teremtenek hagyományt, amikor márciusban visszahozzák a Panda Crosst. 

Az alapvető hozzáállás maradt: lyuggatott kartervédő lemezével, dupla első vonószemével, kiegészítő fényforrásaival és fényes oldalsó koptatócsíkjával a Panda Cross kifejezetten feltűnő darab, bár meg kell hagyni, biztos kézzel alkalmazták a műfajban kötelező stíluselemeket. 
Nem csak a látványból él persze a Panda Cross: állandó összkerékhajtás, elektronikus differenciálzár és Terrain Control üzemmódváltó segíti a boldogulásban az ideálisnál rosszabb talajviszonyok között. Utóbbi az automata üzemmód mellett reteszelhető összkerékhajtást, illetve a meredek, egyenetlen lejtőn történő ereszkedést támogató üzemmódot kínál. 
Ezzel összhangban a normál összkerekes Pandánál nagyobb, 185/65 R15-ös négyévszakos abroncsok, a megemelt hasmagasság, valamint a jobb első és hátsó terepszögek valamelyest jobb terepképességekkel ruházzák fel az autót. 
A Panda Cross kétféle motorral kapható: az 1,3 literes Multijet II dízel 80 lóerős kivitelével, valamint a 90 lóerős, 0,9 literes kéthengeres TwinAir turbómotorral; utóbbihoz egyedi, rövidebb első fokozatú váltóművet szerkesztettek. 
Ha a Panda Cross a vagányságról, a Freemont Cross a kényelemről szól. 
Kívül nagyobb kerekek, fekete lámpaházak és krómozott kiegészítők, az utastérben egyedi bőrkárpitozás, alapáras navigációs rendszer és tolatókamera, kulcs nélküli indítás, és számos további tétel kényeztet. 
A kétféle dízelmotorral (140 agy 170 LE) első- és összkerékhajtással kínált Freemont Cross forgalmazása ősszel veszi kezdetét, ugyanakkor, amikor a háromrétegű narancssárga fényezéssel megvadított Panda Cross is berobban a szalonokba.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.