Közútra szánt versenyautó-replika

Aston Martin V8 Vantage N430

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 09.00

Brit visszafogottságát a sutba dobva látványos tuningmunkába fogott az Aston Martin. A Vantage N430 a márka sikeres versenyautó-szériájáról kapta a nevét.

Tavaly volt százéves az Aston Martin; talán pont ezért engedték ki a gyeplőt, és értelmezik kicsit szabadabban saját magukat. 

“Az N430 a versenypályán tökéletesített izgalmakat ülteti át a közútra, mégpedig elérhető, magával ragadó és hitelesen ‘analóg’ módon” – mondta Ian Minards, az Aston Martin termékfejlesztési osztályának a vezetője, amitől okosabbak ugyan nem lettünk, de az legalább kiderül, hogy a márka vezetősége nagyon lelkesen áll hozzá a fejlesztéshez. 
Nincs is miért búslakodni: a kupé és roadster kivitelben egyaránt kapható V8 Vantage N430 nyolchengeres motorja 7300/perc fordulatszámon 436 lóerőt ad le, szemben az alapmodell 426 lóerejével – azaz gyakorlatilag egy Vantage S-ről van szó, amit a szintén verseny-ihletésű variánssal azonos, 4,6 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás, illetve 305 km/óra végsebesség is mutat. 
A nagy különbség a Vantage S-sel szemben, hogy az N430 kézi sebességváltóval is kapható, de persze opcióként megvásárolható hozzá a szűken fokozott, rövid végáttételű, hétfokozatú Sportshift II robotváltó is. 
Az N430 nem csak erősebb, de szénszálas kompozitokból és kevlárból épített üléseinek és egyedi keréktárcsáinak köszönhetően jó 20 kilóval könnyebb is az alap Vantage-nél. Ehhez versenyfékek, nem különösebben fojtott kipufogórendszer és sportos hangolású futómű társul. 
A modell legkülönlegesebb vonása mégis a fényezése: noha az autón alapvetően a fekete és a sötétszürke uralkodik, a vásárlók különböző harsány színekkel dobhatják fel a megjelenést. Ezeket a tónusokat nem véletlenszerűen választották ki, visszaköszön például a CC100 Speedster sajátos színvilága. 

Bohócorrú V8 Vantage-ok

Az utastérben szénszálas küszöbborítás, magnézium váltófülek vagy szénszálas váltókar-keret, átdolgozott műszerfal, kontrasztos varrású bőr- vagy Alcantara-kormány, szénszálas műszerfalpanel, fekete pedálsor, feketére eloxált lábtámaszok és kapcsolók, valamint egyedi mintázatú bőrülések teremtenek limitált szériához méltó hangulatot. 
Versenyszellem ide vagy oda, az Aston Martin nem kényszeríti méltatlanul puritán környezetbe vásárlóit: számos egyéb extra mellett ezerwattos Bang & Olufsen audiorendszer is rendelhető az autóhoz, szintén markáns színekkel jelölve. 
Az N430 első példányai szeptemberben érkeznek meg a márkakereskedésekbe, a hazai piacán 32 millió forint körüli összegért vesztegetett Vantage 8-nál gyakorlatilag említésre sem méltó, durván egymillió forinttal magasabb vételáron.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.