Hófúvás a Bakonyban

Havat akarsz? Irány Eplény!

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 16.00

Bár az időjáráson nem nagyon látszik, de a naptár szerint még igencsak tél van. Télen meg mókás dolog síelni. Már ahol van hó. De hol van?

Bár az időjáráson nem nagyon látszik, de a naptár szerint még igencsak tél van. Télen meg mókás dolog síelni, már ahol van hó. De hol van? A Bakony híres arról, hogy amikor már az országban sehol sincs hó, itt még biztos találni kisebb-nagyobb foltokat. Irány Eplény!

Merre keressük?

Eplény a Bakony déli részén található, Zirc és Veszprém között 7, illetve 14 kilométerre. 

Mennyit kell utazni?

Budapestről Székesfehérvárig autópályán, majd a 8-as úton haladva másfél óra alatt lehet eljutni a durván 120 kilométerre lévő Eplénybe, de akár a Balaton keleti csücskéig is el lehet száguldani a sztrádán – a téli Balaton bármikor megér egy pillantást – majd Balatonaligánál Veszprém felé továbbhaladva is megközelíthető.

Hófúvás a Bakonyban 1

Üzemanyag, költségek:

Durván 7 literes átlagfogyasztással és 405 forintos benzinnel számolva ez a túra nagyjából 7 ezer forintba kerül, oda-vissza autózva, autópálya-matrica nélkül. Azonban ha a környéken is bóklászunk – látnivaló akad elég – akkor értelemszerűen komolyabb költségekkel kell számolni. 

Miért éppen Eplény?

Mert a látszat ellenére még egy kicsit tél van, Eplényben pedig igen komoly sípálya található. Az eplényi Nordica Síaréna a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően hazai viszonylatban kiemelkedő felszereltséggel rendelkezik. Összesen 16 különböző útvonalon lehet hódolni a téli sportoknak. A több mint 7 kilométer hosszú pályarendszer minőségéről 44 korszerű hóágyú és három modern ratrak gondoskodik. 
Így fest az eplényi sípálya-rendszer:
Hófúvás a Bakonyban 2
Az akár 600 köbméteres óránkénti hógyártó kapacitásnak köszönhetően az elmúlt években megszokottá váltak a 100 napnál hosszabb síszezonok Eplényben. A teljesen kezdő pályáktól a haladóknak való területeken keresztül egészen a kifejezetten meredek lejtőkig kínál lehetőséget a pályarendszer. 
Itt található Magyarország leghosszabb lesiklópályája, mely teljesen kezdőbarát kék jelölésű, és 1927 méter hosszú, de a gyakorlott sízők is megtalálják a kedvükre valót a piros és fekete jelölésű pályák között. Természetesen sötétedés után is lehet síelni Eplényben, ugyanis több mint 4 kilométer kivilágított sípálya található itt – írja a Sielok.hu
Rácz Tamás kolléga nemrég járt ott, de a sípályát nem a megszokott módon próbálta ki, hanem egy ratrak kabinjában élvezte a havat. A villám ratrak-teszt itt olvasható.
Hófúvás a Bakonyban 3
Akinek kiütése van a hegyről lecsúszástól, annak akad itt más is, például  a 2003-ban átadott Ámos-hegyi Pihenőerdő, mely 230 hektár területen tanösvénnyel, kilátóval, tornapályával, erdei játszóterekkel várja a kirándulókat. Említést érdemel a Dunántúl egyik leghosszabb, építésekor 199 m hosszú vasúti alagútja, melyet az első világháborúban elsősorban olasz hadifoglyok építettek. Mára sajnos egy, az 1980-as években elkövetett átépítési hiba miatt hossza kb. 100 m-re csökkent. A hegyvidék, különösen ősszel, kedvelt vadászati terület. Kitűnő piknikezési lehetőséget kínál a Malom-völgy, melyet egy tiszta vizű patak szel át, amely korábban malmot is hajtott. A természetjárást kedvelők a turistautakon barangolva gazdag növényvilágot csodálhatnak meg, találkozhatnak például őzekkel, szarvasokkal, muflonokkal, vaddisznókkal, így bepillantva a Bakony erdeinek mindennapjaiba – írja a Eplény honlapja.

Szállás:

Eplény nem egy népes nagyváros, szálláshelyekkel mégis jól áll, amely főleg a sípályának köszönhető. A legolcsóbb szállások 3500 forint/fő/éj ártól kezdődnek, de komolyabb, nagyobb luxust kínáló szállást is lehet itt találni. Aki pedig többcsillagos ajánlatra vágyik, pár kilométert autózva olyat is találhat, Zircen, vagy akár Veszprémben.

Hófúvás a Bakonyban 4

Fotó: Balogh Ákos

Kommentek

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.