Összkerekes dízel hibrid motorkerékpár. És áramfejlesztő. És zseblámpa.

Hero RNT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 11.15

Amilyen szokatlanul néz ki, olyan ötletes az indiai Hero Motocorp nevű vállalat Újdelhiben bemutatott hibrid motorkerékpárja. Amolyan családi mindenesnek szánja gyártója.

Azt mindannyian tudjuk, hogy Délkelet-Ázsiában a robogónál nincs sokoldalúbb jármű. Erre az alapigazságra építette fel új modellkoncepcióját a Hero Motocorp., amely robogó ugyan, de sokkal több is annál. 

Alapkiépítésben egyetlen apró, 150 köbcentiméteres szívódízel erőforrás mozgatja a robusztus jószágot: 13,5 lóerős teljesítménye ugyan nem nagy, de a 35 Nm nyomaték sokkal többet ér a hagyományosan rogyásig megrakott kétkerekűek mozgatásában. Felárért turbódízel kivitelben is megvásárolható a Hero (angolul “hős”) aprósága, ekkor több mint kétszer ekkora teljesítmény és nyomaték áll rendelkezésre. 
Végezetül a csúcsmodell első kerékagyába egy apró, 1,3 lóerős villanymotort építenek be: ilyenkor kétkerék-hajtású hibridként cipelheti a terheket az RNT típusjelű robogó, amely széles rakodófelületekkel, masszív kapaszkodókkal és lekötőpontokkal vált teherhordásra valóban alkalmassá. 
Ezzel sincs még azonban vége a történetnek. A Hero RNT fényszórója ugyanis LED-es kialakítású, ráadásul leszerelhető, így este általános világításként szolgálhat a család otthonában. Sőt, maga a robogó is szerephez juthat a háztartás ellátásában: a hibrid hajtáslánc elemeit felhasználva nagyteljesítményű generátorként is működhet, 230 voltos, 1500 wattos energiaforrásként kiválthatja a sok helyen alkalmazott, környezet- és egészségkárosító áramfejlesztőket. 
A 136 kg tömegű RNT végsebessége a szerény teljesítmény ellenére eléri a 70 km/órát. 
Akármilyen praktikus, az indiai fiatalok várhatóan vagánykodásra is használnák a dízel hibrid robogót. Csak nehogy pórul járjanak vele.

Kommentek

  • Phrascarica

    “Alapkiépítésben egyetlen apró, 150 köbcentiméteres szívódízel erőforrás mozgatja a robusztus jószágot: 13,5 lóerős teljesítménye ugyan nem nagy, de a 35 Nm nyomaték sokkal többet ér a hagyományosan rogyásig megrakott kétkerekűek mozgatásában.”
    Tudnak valamit Indiában 150 ccm-ből 13.5 lóerő, ez még ma is szép turbodízeltől is, mert ez kb egy mai 320D szintje a lóerő/liter viszonylatban.
    Jó lesz az 3.5 lóerősnek is ;)

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.