Összkerekes dízel hibrid motorkerékpár. És áramfejlesztő. És zseblámpa.

Hero RNT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 11.15

Amilyen szokatlanul néz ki, olyan ötletes az indiai Hero Motocorp nevű vállalat Újdelhiben bemutatott hibrid motorkerékpárja. Amolyan családi mindenesnek szánja gyártója.

Azt mindannyian tudjuk, hogy Délkelet-Ázsiában a robogónál nincs sokoldalúbb jármű. Erre az alapigazságra építette fel új modellkoncepcióját a Hero Motocorp., amely robogó ugyan, de sokkal több is annál. 

Alapkiépítésben egyetlen apró, 150 köbcentiméteres szívódízel erőforrás mozgatja a robusztus jószágot: 13,5 lóerős teljesítménye ugyan nem nagy, de a 35 Nm nyomaték sokkal többet ér a hagyományosan rogyásig megrakott kétkerekűek mozgatásában. Felárért turbódízel kivitelben is megvásárolható a Hero (angolul “hős”) aprósága, ekkor több mint kétszer ekkora teljesítmény és nyomaték áll rendelkezésre. 
Végezetül a csúcsmodell első kerékagyába egy apró, 1,3 lóerős villanymotort építenek be: ilyenkor kétkerék-hajtású hibridként cipelheti a terheket az RNT típusjelű robogó, amely széles rakodófelületekkel, masszív kapaszkodókkal és lekötőpontokkal vált teherhordásra valóban alkalmassá. 
Ezzel sincs még azonban vége a történetnek. A Hero RNT fényszórója ugyanis LED-es kialakítású, ráadásul leszerelhető, így este általános világításként szolgálhat a család otthonában. Sőt, maga a robogó is szerephez juthat a háztartás ellátásában: a hibrid hajtáslánc elemeit felhasználva nagyteljesítményű generátorként is működhet, 230 voltos, 1500 wattos energiaforrásként kiválthatja a sok helyen alkalmazott, környezet- és egészségkárosító áramfejlesztőket. 
A 136 kg tömegű RNT végsebessége a szerény teljesítmény ellenére eléri a 70 km/órát. 
Akármilyen praktikus, az indiai fiatalok várhatóan vagánykodásra is használnák a dízel hibrid robogót. Csak nehogy pórul járjanak vele.

Kommentek

  • Phrascarica

    “Alapkiépítésben egyetlen apró, 150 köbcentiméteres szívódízel erőforrás mozgatja a robusztus jószágot: 13,5 lóerős teljesítménye ugyan nem nagy, de a 35 Nm nyomaték sokkal többet ér a hagyományosan rogyásig megrakott kétkerekűek mozgatásában.”
    Tudnak valamit Indiában 150 ccm-ből 13.5 lóerő, ez még ma is szép turbodízeltől is, mert ez kb egy mai 320D szintje a lóerő/liter viszonylatban.
    Jó lesz az 3.5 lóerősnek is ;)

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.