Megújult a Volkswagen sportkupéja

Modernebb motorokkal frissül a Scirocco

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 08.00

Március elején mutatkozik be a megújult Volkswagen Scirocco. A vizuális változások minimálisak, a hajtásláncok a kor szintjére fejlődtek.

Idén negyvenéves a Scirocco, ami akkor is jelentőségteljes dolog, ha tudjuk, hogy 1992 és 2008 között, azaz két generációnyi ideig nem létezett ezen a néven autó. 

Évfordulós ünneplésre ugyan nem csábít a facelift, de jelentéktelennek mégsem mondható. Az új generációs Golf aerodinamikai jellemzőit örökölte meg, a fényszórók alá ültetett irányjelző, nappali és ködfényekkel. A nappali világítás LED-es is lehet, ha bixenon fényszórót rendel az ügyfél, hátul ellenben mindenképpen diódák jelzik az autó helyzetét. Átrajzolták a hátsó lökhárítót, a csomagtérfedél pedig mostantól a VW-emblémával nyílik. A beltérben újak a műszerek és a középkonzol fölötti, kiegészítő kijelzősor. 
A Scirocco R (képeinken) a fenti módosításokon túl egyedi lökhárítókat és új felniket kapott. 
A motorválaszték négy benzines és két dízel erőforrásból áll. Utóbbiak 150, illetve 184 lóerőt hoznak ki kétliternyi lökettérfogatból, a benzines kínálat a 125 (korábban 122) lovas 1.4 TSI-ből, egy új, 180 lóerős kétliteresből, valamint az eddigi 210 lóerős motor helyébe lépő 220 lóerős Golf GTI-motorból áll. A Scirocco R kétliteres TSI erőforrása az eddigi 265 helyett 280 lóerőt ad le. 
Az általános teljesítménynövelés mellett a Volkswagen állítása szerint 19 százalékkal javult a családi motormix átlagos üzemanyag-fogyasztása. 
A hatfokozatú kézi és hetes DSG váltókkal kínált Scirocco forgalmazása a márciusi világpremiert követően hamarosan megkezdődik; az első autók várhatóan szeptemberre érkeznek meg a márkakereskedésekbe.

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.