Már kapható az elektromos VW Golf!

Nyolc év akkumulátor-garanciával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.15. 11.00

Hosszú évek előkészítő munkája után tegnap megkezdődött a Volkswagen Golf tisztán elektromos változatának, az e-Golfnak a forgalmazása. Jóval drágább a GTI-nél, viszont fillérekből üzemeltethető.

A volkswagen.de nyitólapjáról nem szorította ki ugyan a foci vb-s CUP különkiadásokat reklámozó Pelét, de megérkezett: tegnaptól Németországban hivatalosan is megvásárolható a Volkswagen Golf villanymotoros kiadása, az e-Golf. 
Az autó orrában egy 85 kW (115 LE) teljesítményű, 270 Nm csúcsnyomatékú villanymotor található. Fogyasztása 12,7 kilowattóra 100 kilométeren, ami egyrészt 130-190 kilométeres hatótávolságot, másrészt a hatályos német energiaárak mellett 3,28 eurocent (kb. 10 Ft) kilométerenkénti üzemanyag-költséget jelent (az elmu.hu kalkulátora szerint nálunk normál – nem kedvezményes – tarifával ez pontosan kétszer ennyibe kerülne, plusz áfa, plusz rendszerhasználati díj). 
Az e-Golf külön felszereltségi szintet kapott; alapfelszerelés benne a navigációs rendszer, a fűtött szélvédő, a digitális klímaberendezés, az álló helyzeti fűtés-szellőzés, a bőrkormány, az áramvonalas alufelnik, a teljes LED-es fényszórók, valamint a négy oldalajtó. Szintén LED-esek a különleges rajzolatú nappali fényforrások. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 000 km garanciát vállal a gyár.
Ennek ellenére nehéz jó vételként elkönyvelni, hiszen a 34 900 eurós (10,5 millió Ft) vételár bő hatezer euróval (1,8 millió Ft) drágább, mint amibe a 220 lóerős Golf GTI kerül; egy hozzá hasonló menetteljesítményekkel (az e-Golf álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 60-as tempót, 10-ra 10,4 mp alatt gyorsul) bíró normál Golf, mondjuk egy 105 lóerős 1.2 TSI pedig már majdnem pontosan fele áron (18 675 euróért) elvihető.

Kommentek

  • demagóg

    havi 1-2 ezer el fog menni belőle, több nem hinném.
    nem nagy biznisz.
    gondolták, ha már a hibridjeiket (VW AG) nem veszik, akkor majd talán ezt fogják?

  • cddexter

    Ha európában ennyi elmenne belőle akkor az már siker lenne. Leafből tavaly 11ezer ment el pedig az olcsóbb is kicsivel. És hiába nagyobb, használhatóbb méretű, nem hiszem hogy ez számítani fog. Arról nem is beszélve hogy a BMW i3 is ennyibe kerül kb.

  • v_Petya25

    Vajon mikor jönnek rá az autógyárak, hogy dupla áron nem fele annyit adnak majd el egy eleve korlátozottan használható autóból? Az Elmüs kalkulátorba mit ütöttetek be? Mert nekem kb 5Ft/km jön ki áfástól mindenestül.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.