Már kapható az elektromos VW Golf!

Nyolc év akkumulátor-garanciával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.15. 11.00

Hosszú évek előkészítő munkája után tegnap megkezdődött a Volkswagen Golf tisztán elektromos változatának, az e-Golfnak a forgalmazása. Jóval drágább a GTI-nél, viszont fillérekből üzemeltethető.

A volkswagen.de nyitólapjáról nem szorította ki ugyan a foci vb-s CUP különkiadásokat reklámozó Pelét, de megérkezett: tegnaptól Németországban hivatalosan is megvásárolható a Volkswagen Golf villanymotoros kiadása, az e-Golf. 
Az autó orrában egy 85 kW (115 LE) teljesítményű, 270 Nm csúcsnyomatékú villanymotor található. Fogyasztása 12,7 kilowattóra 100 kilométeren, ami egyrészt 130-190 kilométeres hatótávolságot, másrészt a hatályos német energiaárak mellett 3,28 eurocent (kb. 10 Ft) kilométerenkénti üzemanyag-költséget jelent (az elmu.hu kalkulátora szerint nálunk normál – nem kedvezményes – tarifával ez pontosan kétszer ennyibe kerülne, plusz áfa, plusz rendszerhasználati díj). 
Az e-Golf külön felszereltségi szintet kapott; alapfelszerelés benne a navigációs rendszer, a fűtött szélvédő, a digitális klímaberendezés, az álló helyzeti fűtés-szellőzés, a bőrkormány, az áramvonalas alufelnik, a teljes LED-es fényszórók, valamint a négy oldalajtó. Szintén LED-esek a különleges rajzolatú nappali fényforrások. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 000 km garanciát vállal a gyár.
Ennek ellenére nehéz jó vételként elkönyvelni, hiszen a 34 900 eurós (10,5 millió Ft) vételár bő hatezer euróval (1,8 millió Ft) drágább, mint amibe a 220 lóerős Golf GTI kerül; egy hozzá hasonló menetteljesítményekkel (az e-Golf álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 60-as tempót, 10-ra 10,4 mp alatt gyorsul) bíró normál Golf, mondjuk egy 105 lóerős 1.2 TSI pedig már majdnem pontosan fele áron (18 675 euróért) elvihető.

Kommentek

  • demagóg

    havi 1-2 ezer el fog menni belőle, több nem hinném.
    nem nagy biznisz.
    gondolták, ha már a hibridjeiket (VW AG) nem veszik, akkor majd talán ezt fogják?

  • cddexter

    Ha európában ennyi elmenne belőle akkor az már siker lenne. Leafből tavaly 11ezer ment el pedig az olcsóbb is kicsivel. És hiába nagyobb, használhatóbb méretű, nem hiszem hogy ez számítani fog. Arról nem is beszélve hogy a BMW i3 is ennyibe kerül kb.

  • v_Petya25

    Vajon mikor jönnek rá az autógyárak, hogy dupla áron nem fele annyit adnak majd el egy eleve korlátozottan használható autóból? Az Elmüs kalkulátorba mit ütöttetek be? Mert nekem kb 5Ft/km jön ki áfástól mindenestül.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.