Már kapható az elektromos VW Golf!

Nyolc év akkumulátor-garanciával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.15. 11.00

Hosszú évek előkészítő munkája után tegnap megkezdődött a Volkswagen Golf tisztán elektromos változatának, az e-Golfnak a forgalmazása. Jóval drágább a GTI-nél, viszont fillérekből üzemeltethető.

A volkswagen.de nyitólapjáról nem szorította ki ugyan a foci vb-s CUP különkiadásokat reklámozó Pelét, de megérkezett: tegnaptól Németországban hivatalosan is megvásárolható a Volkswagen Golf villanymotoros kiadása, az e-Golf. 
Az autó orrában egy 85 kW (115 LE) teljesítményű, 270 Nm csúcsnyomatékú villanymotor található. Fogyasztása 12,7 kilowattóra 100 kilométeren, ami egyrészt 130-190 kilométeres hatótávolságot, másrészt a hatályos német energiaárak mellett 3,28 eurocent (kb. 10 Ft) kilométerenkénti üzemanyag-költséget jelent (az elmu.hu kalkulátora szerint nálunk normál – nem kedvezményes – tarifával ez pontosan kétszer ennyibe kerülne, plusz áfa, plusz rendszerhasználati díj). 
Az e-Golf külön felszereltségi szintet kapott; alapfelszerelés benne a navigációs rendszer, a fűtött szélvédő, a digitális klímaberendezés, az álló helyzeti fűtés-szellőzés, a bőrkormány, az áramvonalas alufelnik, a teljes LED-es fényszórók, valamint a négy oldalajtó. Szintén LED-esek a különleges rajzolatú nappali fényforrások. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 000 km garanciát vállal a gyár.
Ennek ellenére nehéz jó vételként elkönyvelni, hiszen a 34 900 eurós (10,5 millió Ft) vételár bő hatezer euróval (1,8 millió Ft) drágább, mint amibe a 220 lóerős Golf GTI kerül; egy hozzá hasonló menetteljesítményekkel (az e-Golf álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 60-as tempót, 10-ra 10,4 mp alatt gyorsul) bíró normál Golf, mondjuk egy 105 lóerős 1.2 TSI pedig már majdnem pontosan fele áron (18 675 euróért) elvihető.

Kommentek

  • demagóg

    havi 1-2 ezer el fog menni belőle, több nem hinném.
    nem nagy biznisz.
    gondolták, ha már a hibridjeiket (VW AG) nem veszik, akkor majd talán ezt fogják?

  • cddexter

    Ha európában ennyi elmenne belőle akkor az már siker lenne. Leafből tavaly 11ezer ment el pedig az olcsóbb is kicsivel. És hiába nagyobb, használhatóbb méretű, nem hiszem hogy ez számítani fog. Arról nem is beszélve hogy a BMW i3 is ennyibe kerül kb.

  • v_Petya25

    Vajon mikor jönnek rá az autógyárak, hogy dupla áron nem fele annyit adnak majd el egy eleve korlátozottan használható autóból? Az Elmüs kalkulátorba mit ütöttetek be? Mert nekem kb 5Ft/km jön ki áfástól mindenestül.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.