A volkswagen.de nyitólapjáról nem szorította ki ugyan a foci vb-s CUP különkiadásokat reklámozó Pelét, de megérkezett: tegnaptól Németországban hivatalosan is megvásárolható a Volkswagen Golf villanymotoros kiadása, az e-Golf. 
Az autó orrában egy 85 kW (115 LE) teljesítményű, 270 Nm csúcsnyomatékú villanymotor található. Fogyasztása 12,7 kilowattóra 100 kilométeren, ami egyrészt 130-190 kilométeres hatótávolságot, másrészt a hatályos német energiaárak mellett 3,28 eurocent (kb. 10 Ft) kilométerenkénti üzemanyag-költséget jelent (az elmu.hu kalkulátora szerint nálunk normál – nem kedvezményes – tarifával ez pontosan kétszer ennyibe kerülne, plusz áfa, plusz rendszerhasználati díj). 
Az e-Golf külön felszereltségi szintet kapott; alapfelszerelés benne a navigációs rendszer, a fűtött szélvédő, a digitális klímaberendezés, az álló helyzeti fűtés-szellőzés, a bőrkormány, az áramvonalas alufelnik, a teljes LED-es fényszórók, valamint a négy oldalajtó. Szintén LED-esek a különleges rajzolatú nappali fényforrások. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 000 km garanciát vállal a gyár.
Ennek ellenére nehéz jó vételként elkönyvelni, hiszen a 34 900 eurós (10,5 millió Ft) vételár bő hatezer euróval (1,8 millió Ft) drágább, mint amibe a 220 lóerős Golf GTI kerül; egy hozzá hasonló menetteljesítményekkel (az e-Golf álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 60-as tempót, 10-ra 10,4 mp alatt gyorsul) bíró normál Golf, mondjuk egy 105 lóerős 1.2 TSI pedig már majdnem pontosan fele áron (18 675 euróért) elvihető.