Megérkezett a BMW kompakt egyterűje

BMW 2 Active Tourer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 08.00

Számára teljesen idegen világban próbál szerencsét a BMW: újdonsága a 4,5 méteres családi buszlimuzinok vásárlóit szeretne prémium szolgáltatásokkal magához édesgetni. A hátsókerék-hajtás nincs közöttük.

Pusztán sziluettjéből meg nem mondanánk, hogy BMW, de hisz pontosan ez a lényege: a 4342 mm hosszú, 1,8 méter széles, 155,5 centi magas BMW 2 Active Tourer vadonatúj szerepkörben próbálja meghonosítani a márka értékeit. 

Ahhoz képest, hogy a családi buszlimuzinoknál a helykínálat, illetve a belső tér variálhatósága a lényeg, a BMW szűkszavúan nyilatkozik ezekről a lehetőségekről. A 2670 milliméteres tengelytáv a függőleges üléshelyzettel párosítva bőséges helyet ígér, a hátsó üléssor hosszirányban tologatható, háttámlájának dőlésszöge variálható, illetve 4:2:4 arányban dönthető, ami a síkba fektethető első utasüléssel együtt akár 2,4 méteres tárgyak szállítását is lehetővé teszi. 
Megérkezett a BMW kompakt egyterűje 1
A 468-1510 literes csomagtartó padlója alatt plusz tárolórekeszt találunk, mint ahogy az utastérben is van hová elsuvasztani az apró ketyeréket. Maga a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik, gombnyomásra vagy lábfejmozgatásra. 
Megérkezett a BMW kompakt egyterűje 2
Mindez szép, de semmi különös: az egyterűek kategóriáját nem funkcionalitásával kívánja meghódítani a BMW 2 Active Tourer (a számtalan felszereltségi csomag között van sportos és van prémium, de egyetlen családias elnevezésű sem), hanem BMW-ségével. Mármint elsőkerék-hajtású BMW-ségével: a modell három- és négyhengeres motorjainak ugyanis az égvilágon semmi kapcsolata nincs a hátsó tengellyel. 
A 218i Active Tourer háromhengeres blokkja eredetileg a BMW i8-ban mutatkozott be, de piaci bevezetése értelemszerűen most és itt kezdődik meg. A másfél literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 136 LE, a 220 Nm nyomatéki csúcs már 1250 fordulat/perctől elérhető, túltöltéssel (4250/perc fordulatszámig elérhető lehetőség) átmenetileg 230 Nm-re növelhető. A sima járású háromhengeres 9,3 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, a papír szerinti átlagfogyasztás 4,9 liter/100 km. 
A bevezetéskori másik motor egy négyhengeres, kétliteres erőforrás: a BMW 225i Active Tourer 231 lóerős, 350 Nm nyomatékú motorja 6,8 mp alatt gyorsítja százra az 1430 kg saját tömegű járművet (a 218i több mint egy mázsával könnyebb ennél); a végsebesség 235 km/óra, az átlagfogyasztás hat liter. Dízel egyelőre nincs a kínálatban. 
A hamarosan érkező 218d Active Tourer orrában az ismert kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, 150 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal (1750-2250/perc). Százra 8,9 mp alatt gyorsul az autó, az átlagfogyasztás 4,1 liter/100km, a végsebesség 205 km/óra. 
A háromhengeres és a dízel alapkivitelben kézi váltóval kerül forgalomba, felárért az előbbihez hat-, az utóbbihoz nyolcfokozatú automata váltó rendelhető. A 225i Active Tourert kizárólag nyolcfokozatú automata sebességváltóval kínálja a BMW. Mindkét automata új fejlesztésű, de hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós egység; start-stop és vitorlázó (szabadonfutó) funkciókkal; a nyolcfokozatú egység rajtautomatikát is kapott. 
Bizony: hiába buszlimuzin, és hiába elöl hajt, a BMW mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a piac. Ezért mindent kínál hozzá, amit hagyományos konfigurációjú modelljeihez, a változó geometriájú kormánygéptől kezdve a feszesebb, ültetett M-futóművön át az adaptív lengéscsillapításig. 
Az ESP elektronikus differenciálzárként is funkcionál, külön üzemmód szolgálja a takarékos közlekedést – utóbbiról a tömegcsökkentést szolgáló, nagyszilárdságú acél, illetve alumínium karosszériaelemek, illetve a kategóriában igen jónak számító, 0,26-os közegellenállási együttható is gondoskodik. 
A vezetőtámogató szolgáltatások sora is hosszú, az araszoló kocsisorral lépést tartó, a sáv határait figyelő dugósegéd (0-40 km/h között aktív), gázolást elkerülő robotfék-funkcionalitás, parkolóautomata, a távolsági és tompított világítás között önállóan váltogató, vakításgátló fényszóró, a sebességkorlátozó táblákat felismerő kamerarendszer és még számos egyéb funkció szerepel a listán. 
Felárért LED-es fényszóróval is megvásárolható az Active Tourer – most, hogy a BMW i8 fedélzetén hamarosan érkezik a lézerfényszóró, alacsonyabb szinten is elérhetővé teszik a közelmúltban még forradalminak számító technológiát.

Kommentek

  • vencelkerty

    Miért? Már tudod az árát? Én kíváncsi leszek rá.

  • Kempelen10.

    Nem tudom az árakat, de a BMW nem olcsó. A fikázók többségének egészen biztosan drága! Így aztán egyszerűbb lesz leszólni a 20 szarokból.

  • Levrone

    Nekem a legnagyobb bajom vele, hogy bűnronda számomra. Egyéb mondanivalóm nincs, csak annyi, hogy nekik is sodródni kell az árral. Ennyi.

  • vencelkerty

    Fikázzák csak! Hisz nekik sosem volt, van, lesz propelleres gépük.
    Nem hinném, hogy 6,5-nél több lenne az induló ár, ha igen,akkor csesszék meg. Valahová be kell illeszteni…..

  • Guevara

    Egyike azon BMW modelleknek, amikre nem tudok írígykedve nézni azért mert nem tusom megvenni. Ha rendelkeznék is azzal a szabadon elkölthető pénzmennyiséggel amiért meg lehetne venni, találnék a piacon más olyan autót amire már ránézni is jó érzés, és azt nem csak az ára váltja ki.

  • subtotal

    Hihetetlen, hogy mennyivel szebb a műszerfala, mint a mostani 3-asnak vagy 1-esnek.
    A külsejéből nem hozták ki a maximumot, hogy eufémisztikusan fogalmazzak, de ez már csak így (nem) megy BMW-ék térre optimalizált autóinál.
    A 3-as GT az egyetlen kivétel.

  • MSmester

    Külsőre éléggé hajaz a Mercedes B osztályra.

  • MSmester

    Egyébként az végre jó, hogy a BMW is rátalált az első kerék hajtásra. Télen rengeteget röhögök a sok nagyképű barmon amint képtelen még a saját garázsából is kiállni, mivel már 5% emelkedőn is lehetetlen felhajtani a 18 milliós autójával.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.