Megérkezett a BMW kompakt egyterűje

BMW 2 Active Tourer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 08.00

Számára teljesen idegen világban próbál szerencsét a BMW: újdonsága a 4,5 méteres családi buszlimuzinok vásárlóit szeretne prémium szolgáltatásokkal magához édesgetni. A hátsókerék-hajtás nincs közöttük.

Pusztán sziluettjéből meg nem mondanánk, hogy BMW, de hisz pontosan ez a lényege: a 4342 mm hosszú, 1,8 méter széles, 155,5 centi magas BMW 2 Active Tourer vadonatúj szerepkörben próbálja meghonosítani a márka értékeit. 

Ahhoz képest, hogy a családi buszlimuzinoknál a helykínálat, illetve a belső tér variálhatósága a lényeg, a BMW szűkszavúan nyilatkozik ezekről a lehetőségekről. A 2670 milliméteres tengelytáv a függőleges üléshelyzettel párosítva bőséges helyet ígér, a hátsó üléssor hosszirányban tologatható, háttámlájának dőlésszöge variálható, illetve 4:2:4 arányban dönthető, ami a síkba fektethető első utasüléssel együtt akár 2,4 méteres tárgyak szállítását is lehetővé teszi. 
Megérkezett a BMW kompakt egyterűje 1
A 468-1510 literes csomagtartó padlója alatt plusz tárolórekeszt találunk, mint ahogy az utastérben is van hová elsuvasztani az apró ketyeréket. Maga a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik, gombnyomásra vagy lábfejmozgatásra. 
Megérkezett a BMW kompakt egyterűje 2
Mindez szép, de semmi különös: az egyterűek kategóriáját nem funkcionalitásával kívánja meghódítani a BMW 2 Active Tourer (a számtalan felszereltségi csomag között van sportos és van prémium, de egyetlen családias elnevezésű sem), hanem BMW-ségével. Mármint elsőkerék-hajtású BMW-ségével: a modell három- és négyhengeres motorjainak ugyanis az égvilágon semmi kapcsolata nincs a hátsó tengellyel. 
A 218i Active Tourer háromhengeres blokkja eredetileg a BMW i8-ban mutatkozott be, de piaci bevezetése értelemszerűen most és itt kezdődik meg. A másfél literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 136 LE, a 220 Nm nyomatéki csúcs már 1250 fordulat/perctől elérhető, túltöltéssel (4250/perc fordulatszámig elérhető lehetőség) átmenetileg 230 Nm-re növelhető. A sima járású háromhengeres 9,3 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, a papír szerinti átlagfogyasztás 4,9 liter/100 km. 
A bevezetéskori másik motor egy négyhengeres, kétliteres erőforrás: a BMW 225i Active Tourer 231 lóerős, 350 Nm nyomatékú motorja 6,8 mp alatt gyorsítja százra az 1430 kg saját tömegű járművet (a 218i több mint egy mázsával könnyebb ennél); a végsebesség 235 km/óra, az átlagfogyasztás hat liter. Dízel egyelőre nincs a kínálatban. 
A hamarosan érkező 218d Active Tourer orrában az ismert kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, 150 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal (1750-2250/perc). Százra 8,9 mp alatt gyorsul az autó, az átlagfogyasztás 4,1 liter/100km, a végsebesség 205 km/óra. 
A háromhengeres és a dízel alapkivitelben kézi váltóval kerül forgalomba, felárért az előbbihez hat-, az utóbbihoz nyolcfokozatú automata váltó rendelhető. A 225i Active Tourert kizárólag nyolcfokozatú automata sebességváltóval kínálja a BMW. Mindkét automata új fejlesztésű, de hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós egység; start-stop és vitorlázó (szabadonfutó) funkciókkal; a nyolcfokozatú egység rajtautomatikát is kapott. 
Bizony: hiába buszlimuzin, és hiába elöl hajt, a BMW mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a piac. Ezért mindent kínál hozzá, amit hagyományos konfigurációjú modelljeihez, a változó geometriájú kormánygéptől kezdve a feszesebb, ültetett M-futóművön át az adaptív lengéscsillapításig. 
Az ESP elektronikus differenciálzárként is funkcionál, külön üzemmód szolgálja a takarékos közlekedést – utóbbiról a tömegcsökkentést szolgáló, nagyszilárdságú acél, illetve alumínium karosszériaelemek, illetve a kategóriában igen jónak számító, 0,26-os közegellenállási együttható is gondoskodik. 
A vezetőtámogató szolgáltatások sora is hosszú, az araszoló kocsisorral lépést tartó, a sáv határait figyelő dugósegéd (0-40 km/h között aktív), gázolást elkerülő robotfék-funkcionalitás, parkolóautomata, a távolsági és tompított világítás között önállóan váltogató, vakításgátló fényszóró, a sebességkorlátozó táblákat felismerő kamerarendszer és még számos egyéb funkció szerepel a listán. 
Felárért LED-es fényszóróval is megvásárolható az Active Tourer – most, hogy a BMW i8 fedélzetén hamarosan érkezik a lézerfényszóró, alacsonyabb szinten is elérhetővé teszik a közelmúltban még forradalminak számító technológiát.

Kommentek

  • vencelkerty

    Miért? Már tudod az árát? Én kíváncsi leszek rá.

  • Kempelen10.

    Nem tudom az árakat, de a BMW nem olcsó. A fikázók többségének egészen biztosan drága! Így aztán egyszerűbb lesz leszólni a 20 szarokból.

  • Levrone

    Nekem a legnagyobb bajom vele, hogy bűnronda számomra. Egyéb mondanivalóm nincs, csak annyi, hogy nekik is sodródni kell az árral. Ennyi.

  • vencelkerty

    Fikázzák csak! Hisz nekik sosem volt, van, lesz propelleres gépük.
    Nem hinném, hogy 6,5-nél több lenne az induló ár, ha igen,akkor csesszék meg. Valahová be kell illeszteni…..

  • Guevara

    Egyike azon BMW modelleknek, amikre nem tudok írígykedve nézni azért mert nem tusom megvenni. Ha rendelkeznék is azzal a szabadon elkölthető pénzmennyiséggel amiért meg lehetne venni, találnék a piacon más olyan autót amire már ránézni is jó érzés, és azt nem csak az ára váltja ki.

  • subtotal

    Hihetetlen, hogy mennyivel szebb a műszerfala, mint a mostani 3-asnak vagy 1-esnek.
    A külsejéből nem hozták ki a maximumot, hogy eufémisztikusan fogalmazzak, de ez már csak így (nem) megy BMW-ék térre optimalizált autóinál.
    A 3-as GT az egyetlen kivétel.

  • MSmester

    Külsőre éléggé hajaz a Mercedes B osztályra.

  • MSmester

    Egyébként az végre jó, hogy a BMW is rátalált az első kerék hajtásra. Télen rengeteget röhögök a sok nagyképű barmon amint képtelen még a saját garázsából is kiállni, mivel már 5% emelkedőn is lehetetlen felhajtani a 18 milliós autójával.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.