Nagy nap volt a mai a Volvo Car Australia számára: Sydney-ben, ahol tíz órával járnak előrébb, mint nálunk, a reggeli órákban mutatták be a város ismert hídján átvezető felvonulással azt a Volvo S60 Polestar versenyautót, amely az idei V8 Supercar bajnokságban indul. 

A széria új szabályrendszere szerint épült autó vezetése “komoly kihívás, de hallatlanul élvezetes” – mondta Robert Dahlgren pilóta. “A motor teljesítménye eszement, tisztelettel kell bánni vele. Alig várom az adelaide-i szezonnyitót (február végén); ez lesz pályafutásom legnagyobb kihívása” 
A Volvo S60 Polestar elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaz, elöl kettős keresztlengőkarokkal. Az Öhlins lengéscsillapítók szabályozhatók, az első és hátsó kanyarstabilizátor keménységét menet közben tudja állítani a versenyző. A fékeket az AP Racing szállítja, elöl 395, hátul 355 mm átmérőjű, hűtött tárcsákat találunk. A 18 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsákon a Dunlop által szállított versenygumi feszül, az egész autó pilótával együtt 1410 kg-ot nyom. 
A napokban már megismert, 60 fokos hengerszögű, teljesen alumínium szerkezetű V-motor lökettérfogata 4989 cm3, a sűrítési viszony 10:1. Az acél perselyekkel ellátott hengerek egyenként külön injektort kaptak, ezek 5,5 baron juttatják a szívótorokba (tehát nem közvetlenül az égéstérbe) az üzemanyagot. A szelepeket kettős felül fekvő vezérműtengelyek mozgatják. 

Scott McLaughlin és Robert Dahlgren

Az E85-tel táplált szívómotor legnagyobb teljesítménye mintegy 659 LE (485 kW), ami a hátsó differenciálművel egybeépített (transaxle elrendezésű), hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül több mint 298 km/óra sebesség elérését teszi lehetővé; a versenyautó 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
A V8 Supercar széria idei naptára február 27-én kezdődik, a szezon második versenyére a március 13-i hétvégén, a Forma-1 es Nagydíj betétfutamaként került sor.