Itt a Volvo V8-as versenyautója

Közúti felvonulással ünnepelt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.13. 11.15

Tegnapelőtt bemutatták V8-as motorját, most pedig magát a versenyautót is leleplezte a Polestar. Ki gondolta volna, hogy ilyen fenyegetően is kinézhet a Volvo S60.

Nagy nap volt a mai a Volvo Car Australia számára: Sydney-ben, ahol tíz órával járnak előrébb, mint nálunk, a reggeli órákban mutatták be a város ismert hídján átvezető felvonulással azt a Volvo S60 Polestar versenyautót, amely az idei V8 Supercar bajnokságban indul. 

A széria új szabályrendszere szerint épült autó vezetése “komoly kihívás, de hallatlanul élvezetes” – mondta Robert Dahlgren pilóta. “A motor teljesítménye eszement, tisztelettel kell bánni vele. Alig várom az adelaide-i szezonnyitót (február végén); ez lesz pályafutásom legnagyobb kihívása” 
A Volvo S60 Polestar elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaz, elöl kettős keresztlengőkarokkal. Az Öhlins lengéscsillapítók szabályozhatók, az első és hátsó kanyarstabilizátor keménységét menet közben tudja állítani a versenyző. A fékeket az AP Racing szállítja, elöl 395, hátul 355 mm átmérőjű, hűtött tárcsákat találunk. A 18 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsákon a Dunlop által szállított versenygumi feszül, az egész autó pilótával együtt 1410 kg-ot nyom. 
A napokban már megismert, 60 fokos hengerszögű, teljesen alumínium szerkezetű V-motor lökettérfogata 4989 cm3, a sűrítési viszony 10:1. Az acél perselyekkel ellátott hengerek egyenként külön injektort kaptak, ezek 5,5 baron juttatják a szívótorokba (tehát nem közvetlenül az égéstérbe) az üzemanyagot. A szelepeket kettős felül fekvő vezérműtengelyek mozgatják. 

Scott McLaughlin és Robert Dahlgren

Az E85-tel táplált szívómotor legnagyobb teljesítménye mintegy 659 LE (485 kW), ami a hátsó differenciálművel egybeépített (transaxle elrendezésű), hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül több mint 298 km/óra sebesség elérését teszi lehetővé; a versenyautó 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
A V8 Supercar széria idei naptára február 27-én kezdődik, a szezon második versenyére a március 13-i hétvégén, a Forma-1 es Nagydíj betétfutamaként került sor.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.