Miért olyan hosszú az orrod, nagymama?

Kahn Chelsea Longnose Defender

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 09.00

A nyújtott tengelytáv általában az utasok férőhelyének bővítésére szolgál. Az extravagáns brit tuningmesternek, Afzal Kahnnak azonban jobb ötlete támadt…

Ha kísérő szöveg nélkül szemlélnénk a fenti képet, talán észre sem vennénk azonnal, miért tűnik olyan furcsának. Végül persze csak leesne: soha nem volt ilyen természetellenesen messze a Defender első tengelye a szélvédőtől! 

Az átalakítás a helykínálatot egyáltalán nem javítja, és a terepképesség sem lesz tőle jobb – annál inkább a menettulajdonságok. A hosszabb motorteret ugyanis teljesen kitöltötte a brit stúdió, mégpedig a Range Rover csúcskiviteléből átemelt, ötliteres, V8-as monstrummal. 
Az 500 lóerős benzinmotor nem csupán a világ minden bizonnyal leggyorsabb, de legszomjasabb Defenderévé is teszi ezt a példányt, amit vészjósló, matt fekete fényezés és a stúdiótól megszokott stíluselemek – szegecsekkel rögzített karosszéria-szélesítések, valamint a kipufogócsövek végébe hegesztett célkereszt – egészítenek ki. 

Színes sportműszerek és csillogó sportkormány a Kahn Wide Track Defenderben. Itt is hasonló megoldásokra számítunk.

A brutális erő hatfokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltón és átdolgozott differenciálműveken keresztül jut el a négy, 16, 18 vagy 20 colos méretű kerékig. Ezúttal végre tényleg van értelme a kerékív-toldatoknak, hiszen ekkora teljesítmény átviteléhez komoly, széles abroncsokra van szükség – nem véletlen, hogy az autó farán idétlen virsligumi feszít, normál pótkerék helyett. Utóbbi öblében valószínűleg épp csak elfér a versenysportból kölcsönzött, extra hatékony fék. 

Szavazás

Fizetnél 30 milliót egy ilyen öszvérszerzetért?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az autó belső teréről nincsenek felvételeink, de a nem mellékesen komoly egyedi rendszámgyűjteménnyel is rendelkező – övé például az ‘F1’ rendszám – Afzal Kahn drága öltönyszövetek, nemes bőrök és steppelt üléskárpitok iránti rajongását ismerve luxuskivitelű kagylóülésekre és kiegészítő műszerekre számítunk. 
Ezt sportkormány, lyuggatott pedálszett, valamint egyedi padlószőnyeg és tetőkárpit egészíti ki. 
Szintén nem látjuk, de a ‘Chelsea Longnose’ névre keresztelt alkotás új első lökhárítókat (beépített-LED világítással) és átdolgozott hűtőmaszkot is kapott. Afzal Kahn mindössze 49 példányt épít hosszú orrú különcéből; alapvetően a Defender 90 alapjaira, de érdeklődés esetén a Defender 110-re is elkészíti az átalakítást. 
Ahogy sejteni lehetett, mindez nem olcsó mulatság: a Kahn ‘Chelsea Longnose’ belépő ára 89 950 angol font, azaz 33,6 millió Ft. Ennyi pénzből angliai árakon számolva négy darab Defender 90-est is vehetnénk – igaz, még fogatba kötve sem lennének annyira feltűnőek, mint ez az egy darab Cyrano-hasonmás.

Ilyesmi üléseket képzelünk el ide is: ezeket a tavaly bemutatott, szélesebb nyomtávú Kahn Wide Track Defenderben láttuk.

Kommentek

  • Guevara

    V8-asért kár volt meghosszabbítani az orrát, mert az valamikor gyárilag is volt a Defenderekben. Én azt hittem hogy valami V12-es került bele utólag. Mindenesetre lett egyfajta kiállása az autónak.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.