Ha kísérő szöveg nélkül szemlélnénk a fenti képet, talán észre sem vennénk azonnal, miért tűnik olyan furcsának. Végül persze csak leesne: soha nem volt ilyen természetellenesen messze a Defender első tengelye a szélvédőtől! 

Az átalakítás a helykínálatot egyáltalán nem javítja, és a terepképesség sem lesz tőle jobb – annál inkább a menettulajdonságok. A hosszabb motorteret ugyanis teljesen kitöltötte a brit stúdió, mégpedig a Range Rover csúcskiviteléből átemelt, ötliteres, V8-as monstrummal. 
Az 500 lóerős benzinmotor nem csupán a világ minden bizonnyal leggyorsabb, de legszomjasabb Defenderévé is teszi ezt a példányt, amit vészjósló, matt fekete fényezés és a stúdiótól megszokott stíluselemek – szegecsekkel rögzített karosszéria-szélesítések, valamint a kipufogócsövek végébe hegesztett célkereszt – egészítenek ki. 

Színes sportműszerek és csillogó sportkormány a Kahn Wide Track Defenderben. Itt is hasonló megoldásokra számítunk.

A brutális erő hatfokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltón és átdolgozott differenciálműveken keresztül jut el a négy, 16, 18 vagy 20 colos méretű kerékig. Ezúttal végre tényleg van értelme a kerékív-toldatoknak, hiszen ekkora teljesítmény átviteléhez komoly, széles abroncsokra van szükség – nem véletlen, hogy az autó farán idétlen virsligumi feszít, normál pótkerék helyett. Utóbbi öblében valószínűleg épp csak elfér a versenysportból kölcsönzött, extra hatékony fék. 

Fizetnél 30 milliót egy ilyen öszvérszerzetért?

  • Inkább maradnék egy normál Definél, a különbözet jöhet készpénzben55%
  • Azonnal és gondolkodás nélkül. Állat!22%
  • Soha nem bírtam a Defendert, ettől sem szerettem meg22%

Fizetnél 30 milliót egy ilyen öszvérszerzetért?


Az autó belső teréről nincsenek felvételeink, de a nem mellékesen komoly egyedi rendszámgyűjteménnyel is rendelkező – övé például az ‘F1’ rendszám – Afzal Kahn drága öltönyszövetek, nemes bőrök és steppelt üléskárpitok iránti rajongását ismerve luxuskivitelű kagylóülésekre és kiegészítő műszerekre számítunk. 
Ezt sportkormány, lyuggatott pedálszett, valamint egyedi padlószőnyeg és tetőkárpit egészíti ki. 
Szintén nem látjuk, de a ‘Chelsea Longnose’ névre keresztelt alkotás új első lökhárítókat (beépített-LED világítással) és átdolgozott hűtőmaszkot is kapott. Afzal Kahn mindössze 49 példányt épít hosszú orrú különcéből; alapvetően a Defender 90 alapjaira, de érdeklődés esetén a Defender 110-re is elkészíti az átalakítást. 
Ahogy sejteni lehetett, mindez nem olcsó mulatság: a Kahn ‘Chelsea Longnose’ belépő ára 89 950 angol font, azaz 33,6 millió Ft. Ennyi pénzből angliai árakon számolva négy darab Defender 90-est is vehetnénk – igaz, még fogatba kötve sem lennének annyira feltűnőek, mint ez az egy darab Cyrano-hasonmás.

Ilyesmi üléseket képzelünk el ide is: ezeket a tavaly bemutatott, szélesebb nyomtávú Kahn Wide Track Defenderben láttuk.