Miért olyan hosszú az orrod, nagymama?

Kahn Chelsea Longnose Defender

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 09.00

A nyújtott tengelytáv általában az utasok férőhelyének bővítésére szolgál. Az extravagáns brit tuningmesternek, Afzal Kahnnak azonban jobb ötlete támadt…

Ha kísérő szöveg nélkül szemlélnénk a fenti képet, talán észre sem vennénk azonnal, miért tűnik olyan furcsának. Végül persze csak leesne: soha nem volt ilyen természetellenesen messze a Defender első tengelye a szélvédőtől! 

Az átalakítás a helykínálatot egyáltalán nem javítja, és a terepképesség sem lesz tőle jobb – annál inkább a menettulajdonságok. A hosszabb motorteret ugyanis teljesen kitöltötte a brit stúdió, mégpedig a Range Rover csúcskiviteléből átemelt, ötliteres, V8-as monstrummal. 
Az 500 lóerős benzinmotor nem csupán a világ minden bizonnyal leggyorsabb, de legszomjasabb Defenderévé is teszi ezt a példányt, amit vészjósló, matt fekete fényezés és a stúdiótól megszokott stíluselemek – szegecsekkel rögzített karosszéria-szélesítések, valamint a kipufogócsövek végébe hegesztett célkereszt – egészítenek ki. 

Színes sportműszerek és csillogó sportkormány a Kahn Wide Track Defenderben. Itt is hasonló megoldásokra számítunk.

A brutális erő hatfokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltón és átdolgozott differenciálműveken keresztül jut el a négy, 16, 18 vagy 20 colos méretű kerékig. Ezúttal végre tényleg van értelme a kerékív-toldatoknak, hiszen ekkora teljesítmény átviteléhez komoly, széles abroncsokra van szükség – nem véletlen, hogy az autó farán idétlen virsligumi feszít, normál pótkerék helyett. Utóbbi öblében valószínűleg épp csak elfér a versenysportból kölcsönzött, extra hatékony fék. 

Szavazás

Fizetnél 30 milliót egy ilyen öszvérszerzetért?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az autó belső teréről nincsenek felvételeink, de a nem mellékesen komoly egyedi rendszámgyűjteménnyel is rendelkező – övé például az ‘F1’ rendszám – Afzal Kahn drága öltönyszövetek, nemes bőrök és steppelt üléskárpitok iránti rajongását ismerve luxuskivitelű kagylóülésekre és kiegészítő műszerekre számítunk. 
Ezt sportkormány, lyuggatott pedálszett, valamint egyedi padlószőnyeg és tetőkárpit egészíti ki. 
Szintén nem látjuk, de a ‘Chelsea Longnose’ névre keresztelt alkotás új első lökhárítókat (beépített-LED világítással) és átdolgozott hűtőmaszkot is kapott. Afzal Kahn mindössze 49 példányt épít hosszú orrú különcéből; alapvetően a Defender 90 alapjaira, de érdeklődés esetén a Defender 110-re is elkészíti az átalakítást. 
Ahogy sejteni lehetett, mindez nem olcsó mulatság: a Kahn ‘Chelsea Longnose’ belépő ára 89 950 angol font, azaz 33,6 millió Ft. Ennyi pénzből angliai árakon számolva négy darab Defender 90-est is vehetnénk – igaz, még fogatba kötve sem lennének annyira feltűnőek, mint ez az egy darab Cyrano-hasonmás.

Ilyesmi üléseket képzelünk el ide is: ezeket a tavaly bemutatott, szélesebb nyomtávú Kahn Wide Track Defenderben láttuk.

Kommentek

  • Guevara

    V8-asért kár volt meghosszabbítani az orrát, mert az valamikor gyárilag is volt a Defenderekben. Én azt hittem hogy valami V12-es került bele utólag. Mindenesetre lett egyfajta kiállása az autónak.

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.