Miért olyan hosszú az orrod, nagymama?

Kahn Chelsea Longnose Defender

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 09.00

A nyújtott tengelytáv általában az utasok férőhelyének bővítésére szolgál. Az extravagáns brit tuningmesternek, Afzal Kahnnak azonban jobb ötlete támadt…

Ha kísérő szöveg nélkül szemlélnénk a fenti képet, talán észre sem vennénk azonnal, miért tűnik olyan furcsának. Végül persze csak leesne: soha nem volt ilyen természetellenesen messze a Defender első tengelye a szélvédőtől! 

Az átalakítás a helykínálatot egyáltalán nem javítja, és a terepképesség sem lesz tőle jobb – annál inkább a menettulajdonságok. A hosszabb motorteret ugyanis teljesen kitöltötte a brit stúdió, mégpedig a Range Rover csúcskiviteléből átemelt, ötliteres, V8-as monstrummal. 
Az 500 lóerős benzinmotor nem csupán a világ minden bizonnyal leggyorsabb, de legszomjasabb Defenderévé is teszi ezt a példányt, amit vészjósló, matt fekete fényezés és a stúdiótól megszokott stíluselemek – szegecsekkel rögzített karosszéria-szélesítések, valamint a kipufogócsövek végébe hegesztett célkereszt – egészítenek ki. 

Színes sportműszerek és csillogó sportkormány a Kahn Wide Track Defenderben. Itt is hasonló megoldásokra számítunk.

A brutális erő hatfokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltón és átdolgozott differenciálműveken keresztül jut el a négy, 16, 18 vagy 20 colos méretű kerékig. Ezúttal végre tényleg van értelme a kerékív-toldatoknak, hiszen ekkora teljesítmény átviteléhez komoly, széles abroncsokra van szükség – nem véletlen, hogy az autó farán idétlen virsligumi feszít, normál pótkerék helyett. Utóbbi öblében valószínűleg épp csak elfér a versenysportból kölcsönzött, extra hatékony fék. 

Szavazás

Fizetnél 30 milliót egy ilyen öszvérszerzetért?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az autó belső teréről nincsenek felvételeink, de a nem mellékesen komoly egyedi rendszámgyűjteménnyel is rendelkező – övé például az ‘F1′ rendszám – Afzal Kahn drága öltönyszövetek, nemes bőrök és steppelt üléskárpitok iránti rajongását ismerve luxuskivitelű kagylóülésekre és kiegészítő műszerekre számítunk. 
Ezt sportkormány, lyuggatott pedálszett, valamint egyedi padlószőnyeg és tetőkárpit egészíti ki. 
Szintén nem látjuk, de a ‘Chelsea Longnose’ névre keresztelt alkotás új első lökhárítókat (beépített-LED világítással) és átdolgozott hűtőmaszkot is kapott. Afzal Kahn mindössze 49 példányt épít hosszú orrú különcéből; alapvetően a Defender 90 alapjaira, de érdeklődés esetén a Defender 110-re is elkészíti az átalakítást. 
Ahogy sejteni lehetett, mindez nem olcsó mulatság: a Kahn ‘Chelsea Longnose’ belépő ára 89 950 angol font, azaz 33,6 millió Ft. Ennyi pénzből angliai árakon számolva négy darab Defender 90-est is vehetnénk – igaz, még fogatba kötve sem lennének annyira feltűnőek, mint ez az egy darab Cyrano-hasonmás.

Ilyesmi üléseket képzelünk el ide is: ezeket a tavaly bemutatott, szélesebb nyomtávú Kahn Wide Track Defenderben láttuk.

Kommentek

  • Guevara

    V8-asért kár volt meghosszabbítani az orrát, mert az valamikor gyárilag is volt a Defenderekben. Én azt hittem hogy valami V12-es került bele utólag. Mindenesetre lett egyfajta kiállása az autónak.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.