Audi S1: a város új királya

Összkerékhajtás, adaptív felfüggesztés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 08.00

Márciustól kapható az Audi legkisebb sportmodellje: az S1. Három- és ötajtós kivitelben, 231 lóerővel kel birokra bárkivel, aki elorozná tőle koronáját.

Január végén már biztosan lehetett tudni, hogy érkezik, ám több fontos részletre, így az autó külső megjelenésére sem derült fény; most viszont, egy hónappal a világpremier előtt a legtöbb lényeges tudnivalót elárulta parányi sportmodelljéről az Audi. A nyolcvanas évek legendás rali-versenyautójával való névazonosság miatt alaposan fel kell kötnie a gatyáját az Audi S1-nek – igaz, a puszta számokat elnézve úgy tűnik, nem lesz nehéz dolga a sportos városi kisautók leigázásával. 

Az alig négyméteres autó orrába bepasszírozott kétliteres TFSI motor az előzetes várakozásokkal összhangban 231 lóerőt és kőkemény 370 Nm-t ad le: a 250 km/óra végsebesség nem feladat az S1-nek, álló helyzetből százra a háromajtós 5,8, az ötajtós variáns 5,9 másodperc alatt gyorsul – mindezt duplakuplungos technika nélkül, rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóval. Ha unalmas módon vezetjük, előbbi 7,0, utóbbi 7,1 literes átlagfogyasztást ígér. 
Az S1 sportos hangolású quattro összkerékhajtást kap, kanyarban elektronikus differenciálzár segít beosztani a nyomatékot. A futóművet alaposan átdolgozták, elöl a csapágyakat, hátul a komplett felfüggesztést lecserélték: a csatolt lengőkar helyére négylengőkaros konstrukció került. A lengéscsillapítás állítható; a központi menetdinamikai szabályozóegységen keresztül egyébként nem csak ez, hanem a gázreakciók, valamint az elektronikus klímaberendezés üzeme is módosíthatók. 
A pici autóra nagy kerekek kerülnek: alapkivitelben 17, opcióként 18 colos méretűek a keréktárcsák, így elférnek a túlméretes (elöl 310 mm átmérőjű) fékek. 
Az S-család legkisebb tagja fivéreihez hasonlóan gazdag felszereltséggel lép színre – futja a 9 millió forint körülire becsült vételárból. Alapáras lesz a xenon fényszóró, a LED-es hátsó lámpák, a kombinált bőr-szövet kárpitozású sportülések, a csiszolt acél pedálsor, a digitális klíma, a 6,5 colos, lecsukható színes kijelzős audiorendszer és a Bluetooth-kihangosító. 
Az opciós listán többek között fejtámlával egybe épített, Nappa bőrrel húzott, színes betétes S sportülés; színes öltésekkel varrott, vágott aljú bőrkormány; színes légbeömlők és középkonzol szerepel, de kapható kulcs nélküli nyitás és indítás, merevlemezes navigációs rendszer, Bose audi és fedélzeti internet is, wifi-hotspottal.

Kommentek

  • hova

    Mármint melyik városé?

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.