Audi S1: a város új királya

Összkerékhajtás, adaptív felfüggesztés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 08.00

Márciustól kapható az Audi legkisebb sportmodellje: az S1. Három- és ötajtós kivitelben, 231 lóerővel kel birokra bárkivel, aki elorozná tőle koronáját.

Január végén már biztosan lehetett tudni, hogy érkezik, ám több fontos részletre, így az autó külső megjelenésére sem derült fény; most viszont, egy hónappal a világpremier előtt a legtöbb lényeges tudnivalót elárulta parányi sportmodelljéről az Audi. A nyolcvanas évek legendás rali-versenyautójával való névazonosság miatt alaposan fel kell kötnie a gatyáját az Audi S1-nek – igaz, a puszta számokat elnézve úgy tűnik, nem lesz nehéz dolga a sportos városi kisautók leigázásával. 

Az alig négyméteres autó orrába bepasszírozott kétliteres TFSI motor az előzetes várakozásokkal összhangban 231 lóerőt és kőkemény 370 Nm-t ad le: a 250 km/óra végsebesség nem feladat az S1-nek, álló helyzetből százra a háromajtós 5,8, az ötajtós variáns 5,9 másodperc alatt gyorsul – mindezt duplakuplungos technika nélkül, rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóval. Ha unalmas módon vezetjük, előbbi 7,0, utóbbi 7,1 literes átlagfogyasztást ígér. 
Az S1 sportos hangolású quattro összkerékhajtást kap, kanyarban elektronikus differenciálzár segít beosztani a nyomatékot. A futóművet alaposan átdolgozták, elöl a csapágyakat, hátul a komplett felfüggesztést lecserélték: a csatolt lengőkar helyére négylengőkaros konstrukció került. A lengéscsillapítás állítható; a központi menetdinamikai szabályozóegységen keresztül egyébként nem csak ez, hanem a gázreakciók, valamint az elektronikus klímaberendezés üzeme is módosíthatók. 
A pici autóra nagy kerekek kerülnek: alapkivitelben 17, opcióként 18 colos méretűek a keréktárcsák, így elférnek a túlméretes (elöl 310 mm átmérőjű) fékek. 
Az S-család legkisebb tagja fivéreihez hasonlóan gazdag felszereltséggel lép színre – futja a 9 millió forint körülire becsült vételárból. Alapáras lesz a xenon fényszóró, a LED-es hátsó lámpák, a kombinált bőr-szövet kárpitozású sportülések, a csiszolt acél pedálsor, a digitális klíma, a 6,5 colos, lecsukható színes kijelzős audiorendszer és a Bluetooth-kihangosító. 
Az opciós listán többek között fejtámlával egybe épített, Nappa bőrrel húzott, színes betétes S sportülés; színes öltésekkel varrott, vágott aljú bőrkormány; színes légbeömlők és középkonzol szerepel, de kapható kulcs nélküli nyitás és indítás, merevlemezes navigációs rendszer, Bose audi és fedélzeti internet is, wifi-hotspottal.

Kommentek

  • hova

    Mármint melyik városé?

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.