Audi S1: a város új királya

Összkerékhajtás, adaptív felfüggesztés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 08.00

Márciustól kapható az Audi legkisebb sportmodellje: az S1. Három- és ötajtós kivitelben, 231 lóerővel kel birokra bárkivel, aki elorozná tőle koronáját.

Január végén már biztosan lehetett tudni, hogy érkezik, ám több fontos részletre, így az autó külső megjelenésére sem derült fény; most viszont, egy hónappal a világpremier előtt a legtöbb lényeges tudnivalót elárulta parányi sportmodelljéről az Audi. A nyolcvanas évek legendás rali-versenyautójával való névazonosság miatt alaposan fel kell kötnie a gatyáját az Audi S1-nek – igaz, a puszta számokat elnézve úgy tűnik, nem lesz nehéz dolga a sportos városi kisautók leigázásával. 

Az alig négyméteres autó orrába bepasszírozott kétliteres TFSI motor az előzetes várakozásokkal összhangban 231 lóerőt és kőkemény 370 Nm-t ad le: a 250 km/óra végsebesség nem feladat az S1-nek, álló helyzetből százra a háromajtós 5,8, az ötajtós variáns 5,9 másodperc alatt gyorsul – mindezt duplakuplungos technika nélkül, rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóval. Ha unalmas módon vezetjük, előbbi 7,0, utóbbi 7,1 literes átlagfogyasztást ígér. 
Az S1 sportos hangolású quattro összkerékhajtást kap, kanyarban elektronikus differenciálzár segít beosztani a nyomatékot. A futóművet alaposan átdolgozták, elöl a csapágyakat, hátul a komplett felfüggesztést lecserélték: a csatolt lengőkar helyére négylengőkaros konstrukció került. A lengéscsillapítás állítható; a központi menetdinamikai szabályozóegységen keresztül egyébként nem csak ez, hanem a gázreakciók, valamint az elektronikus klímaberendezés üzeme is módosíthatók. 
A pici autóra nagy kerekek kerülnek: alapkivitelben 17, opcióként 18 colos méretűek a keréktárcsák, így elférnek a túlméretes (elöl 310 mm átmérőjű) fékek. 
Az S-család legkisebb tagja fivéreihez hasonlóan gazdag felszereltséggel lép színre – futja a 9 millió forint körülire becsült vételárból. Alapáras lesz a xenon fényszóró, a LED-es hátsó lámpák, a kombinált bőr-szövet kárpitozású sportülések, a csiszolt acél pedálsor, a digitális klíma, a 6,5 colos, lecsukható színes kijelzős audiorendszer és a Bluetooth-kihangosító. 
Az opciós listán többek között fejtámlával egybe épített, Nappa bőrrel húzott, színes betétes S sportülés; színes öltésekkel varrott, vágott aljú bőrkormány; színes légbeömlők és középkonzol szerepel, de kapható kulcs nélküli nyitás és indítás, merevlemezes navigációs rendszer, Bose audi és fedélzeti internet is, wifi-hotspottal.

Kommentek

  • hova

    Mármint melyik városé?

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.