Január végén már biztosan lehetett tudni, hogy érkezik, ám több fontos részletre, így az autó külső megjelenésére sem derült fény; most viszont, egy hónappal a világpremier előtt a legtöbb lényeges tudnivalót elárulta parányi sportmodelljéről az Audi. A nyolcvanas évek legendás rali-versenyautójával való névazonosság miatt alaposan fel kell kötnie a gatyáját az Audi S1-nek – igaz, a puszta számokat elnézve úgy tűnik, nem lesz nehéz dolga a sportos városi kisautók leigázásával. 

Az alig négyméteres autó orrába bepasszírozott kétliteres TFSI motor az előzetes várakozásokkal összhangban 231 lóerőt és kőkemény 370 Nm-t ad le: a 250 km/óra végsebesség nem feladat az S1-nek, álló helyzetből százra a háromajtós 5,8, az ötajtós variáns 5,9 másodperc alatt gyorsul – mindezt duplakuplungos technika nélkül, rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóval. Ha unalmas módon vezetjük, előbbi 7,0, utóbbi 7,1 literes átlagfogyasztást ígér. 
Az S1 sportos hangolású quattro összkerékhajtást kap, kanyarban elektronikus differenciálzár segít beosztani a nyomatékot. A futóművet alaposan átdolgozták, elöl a csapágyakat, hátul a komplett felfüggesztést lecserélték: a csatolt lengőkar helyére négylengőkaros konstrukció került. A lengéscsillapítás állítható; a központi menetdinamikai szabályozóegységen keresztül egyébként nem csak ez, hanem a gázreakciók, valamint az elektronikus klímaberendezés üzeme is módosíthatók. 
A pici autóra nagy kerekek kerülnek: alapkivitelben 17, opcióként 18 colos méretűek a keréktárcsák, így elférnek a túlméretes (elöl 310 mm átmérőjű) fékek. 
Az S-család legkisebb tagja fivéreihez hasonlóan gazdag felszereltséggel lép színre – futja a 9 millió forint körülire becsült vételárból. Alapáras lesz a xenon fényszóró, a LED-es hátsó lámpák, a kombinált bőr-szövet kárpitozású sportülések, a csiszolt acél pedálsor, a digitális klíma, a 6,5 colos, lecsukható színes kijelzős audiorendszer és a Bluetooth-kihangosító. 
Az opciós listán többek között fejtámlával egybe épített, Nappa bőrrel húzott, színes betétes S sportülés; színes öltésekkel varrott, vágott aljú bőrkormány; színes légbeömlők és középkonzol szerepel, de kapható kulcs nélküli nyitás és indítás, merevlemezes navigációs rendszer, Bose audi és fedélzeti internet is, wifi-hotspottal.