Szupersportkocsi, Golfból

4,5 mp alatt százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 10.15

A B&B Automobiltechnik többlépcsős tuningprogramot készített az eleve nem szerény Golf R-hez. A végeredmény jó pár Porsche-tulajt fog pszichiáterhez küldeni.

A német B&B Automobiltechnik nem visszafogott alkotásaival szerzett nevet magának – gondoljunk csak legfrissebb munkájukra, a 362 lóerős Volkswagen Polóra. Most a hetedik generációs Golf csúcsmodelljét, a 300 lóerős R típust vették kezelésbe. 

A kedves vásárló három különböző teljesítményszint között választhat. Az első fázisban 360 lóerős és a gyári 380-ról 450 Nm-re növelt nyomaték üti a markát. A 2.0 TFSI motor megnövelt befecskendezési nyomást és átdolgozott befecskendezést kap, a tuningpakk ára 1298 euró (400 000 Ft). 
A következő lépésben 385 lóerőre nő a motor teljesítménye, a nyomatéki csúcs 480 Nm. Ehhez már átdolgozott leömlő és katalizátor is tartozik, ennek megfelelően a költség is magasabb: 3950 eurót, azaz nem egészen 1,2 millió forintot kérnek el az átalakító készletért. 
A legfelső szinten már a turbófeltöltőt, a szívócsövet és a kipufogórendszert is lecserélik; valamint tovább élezik a fent említett módosításokat. Így jutnak el 420 lóerőhöz és 530 Nm nyomatékhoz; a költség pedig 9850 euróhoz (kb. 3 millió Ft). 
A B&B sajátos módon nem a csúcskivitelű, hanem a második szintig tuningolt Golf R menetdinamikai adatait adja meg: a 385 lóerős kompakt ferdehátú álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra (Golf R: 5,3 mp); kétszázra 17,5 másodpercig tart a száguldás (19,3 mp helyett). 
A fenti árak nem tartalmazzák az olyan, ajánlott kiegészítőket, mint a nagykapacitású olajhűtő (985 euró/300 000 Ft), az elöl 25, hátul 20 mm-es ültetést adó rugószett (300 eurótól), a komplett rugóstagok (1789 eurótól/550 000 Ft) vagy a keményebb első és hátsó stabilizátorok (498 eurótól/150 000 Ft). 
Ekkora teljesítménynél a fékeket is érdemes lecserélni; a négy- vagy hatdugattyús nyergek árával azonban nem riogatja leendő vásárlóit a B&B. 
Érdekesség, hogy a tuningkészletek LPG üzemű autóba is beépíthetők.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.