Szupersportkocsi, Golfból

4,5 mp alatt százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 10.15

A B&B Automobiltechnik többlépcsős tuningprogramot készített az eleve nem szerény Golf R-hez. A végeredmény jó pár Porsche-tulajt fog pszichiáterhez küldeni.

A német B&B Automobiltechnik nem visszafogott alkotásaival szerzett nevet magának – gondoljunk csak legfrissebb munkájukra, a 362 lóerős Volkswagen Polóra. Most a hetedik generációs Golf csúcsmodelljét, a 300 lóerős R típust vették kezelésbe. 

A kedves vásárló három különböző teljesítményszint között választhat. Az első fázisban 360 lóerős és a gyári 380-ról 450 Nm-re növelt nyomaték üti a markát. A 2.0 TFSI motor megnövelt befecskendezési nyomást és átdolgozott befecskendezést kap, a tuningpakk ára 1298 euró (400 000 Ft). 
A következő lépésben 385 lóerőre nő a motor teljesítménye, a nyomatéki csúcs 480 Nm. Ehhez már átdolgozott leömlő és katalizátor is tartozik, ennek megfelelően a költség is magasabb: 3950 eurót, azaz nem egészen 1,2 millió forintot kérnek el az átalakító készletért. 
A legfelső szinten már a turbófeltöltőt, a szívócsövet és a kipufogórendszert is lecserélik; valamint tovább élezik a fent említett módosításokat. Így jutnak el 420 lóerőhöz és 530 Nm nyomatékhoz; a költség pedig 9850 euróhoz (kb. 3 millió Ft). 
A B&B sajátos módon nem a csúcskivitelű, hanem a második szintig tuningolt Golf R menetdinamikai adatait adja meg: a 385 lóerős kompakt ferdehátú álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra (Golf R: 5,3 mp); kétszázra 17,5 másodpercig tart a száguldás (19,3 mp helyett). 
A fenti árak nem tartalmazzák az olyan, ajánlott kiegészítőket, mint a nagykapacitású olajhűtő (985 euró/300 000 Ft), az elöl 25, hátul 20 mm-es ültetést adó rugószett (300 eurótól), a komplett rugóstagok (1789 eurótól/550 000 Ft) vagy a keményebb első és hátsó stabilizátorok (498 eurótól/150 000 Ft). 
Ekkora teljesítménynél a fékeket is érdemes lecserélni; a négy- vagy hatdugattyús nyergek árával azonban nem riogatja leendő vásárlóit a B&B. 
Érdekesség, hogy a tuningkészletek LPG üzemű autóba is beépíthetők.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.