Szupersportkocsi, Golfból

4,5 mp alatt százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 10.15

A B&B Automobiltechnik többlépcsős tuningprogramot készített az eleve nem szerény Golf R-hez. A végeredmény jó pár Porsche-tulajt fog pszichiáterhez küldeni.

A német B&B Automobiltechnik nem visszafogott alkotásaival szerzett nevet magának – gondoljunk csak legfrissebb munkájukra, a 362 lóerős Volkswagen Polóra. Most a hetedik generációs Golf csúcsmodelljét, a 300 lóerős R típust vették kezelésbe. 

A kedves vásárló három különböző teljesítményszint között választhat. Az első fázisban 360 lóerős és a gyári 380-ról 450 Nm-re növelt nyomaték üti a markát. A 2.0 TFSI motor megnövelt befecskendezési nyomást és átdolgozott befecskendezést kap, a tuningpakk ára 1298 euró (400 000 Ft). 
A következő lépésben 385 lóerőre nő a motor teljesítménye, a nyomatéki csúcs 480 Nm. Ehhez már átdolgozott leömlő és katalizátor is tartozik, ennek megfelelően a költség is magasabb: 3950 eurót, azaz nem egészen 1,2 millió forintot kérnek el az átalakító készletért. 
A legfelső szinten már a turbófeltöltőt, a szívócsövet és a kipufogórendszert is lecserélik; valamint tovább élezik a fent említett módosításokat. Így jutnak el 420 lóerőhöz és 530 Nm nyomatékhoz; a költség pedig 9850 euróhoz (kb. 3 millió Ft). 
A B&B sajátos módon nem a csúcskivitelű, hanem a második szintig tuningolt Golf R menetdinamikai adatait adja meg: a 385 lóerős kompakt ferdehátú álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra (Golf R: 5,3 mp); kétszázra 17,5 másodpercig tart a száguldás (19,3 mp helyett). 
A fenti árak nem tartalmazzák az olyan, ajánlott kiegészítőket, mint a nagykapacitású olajhűtő (985 euró/300 000 Ft), az elöl 25, hátul 20 mm-es ültetést adó rugószett (300 eurótól), a komplett rugóstagok (1789 eurótól/550 000 Ft) vagy a keményebb első és hátsó stabilizátorok (498 eurótól/150 000 Ft). 
Ekkora teljesítménynél a fékeket is érdemes lecserélni; a négy- vagy hatdugattyús nyergek árával azonban nem riogatja leendő vásárlóit a B&B. 
Érdekesség, hogy a tuningkészletek LPG üzemű autóba is beépíthetők.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.