Luxus, különcöknek: itt a Mercedes csúcskupéja!

Bedől a kanyarba, ékkövekkel világít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 11.00

A Mercedes-Benz előrehozta az S-osztály Coupé márciusi premierjét: a hatalmas kupé látványos, különleges megoldásokkal nyűgöz le, műszaki téren éppúgy, mint stílusában.

Ha az S-osztályt a világ legjobb autójának nevezzük (mármint a gyártó mondja annak), vajon minek tekinthető az abból kifejlesztett, még fényűzőbb, még igényesebb kupé? Ezzel a dilemmával szembesültek a Mercedes mérnökei az S Coupé tervezésekor, de a dizájnerekkel összefogva megtalálták a megoldást: a fényűzésre – ha úgy tetszik, az értelmetlen, de lenyűgöző erőfitogtatásra – helyezték a hangsúlyt. 

Ott vannak például a Swarovski-kristályok: ezeket normál esetben egyáltalán nem, elvakult egyedi megrendelés esetén a műszerfalba szokás beépíteni. A Mercedes ezzel szemben az alapkivitelű LED fényszórókat díszítette ezekkel a felkapott csecsebecsékkel: az irányjelzőben harminc, kerekded kristály töri a LED-ek fényét, míg a nappali fényt tizenhét darab, szögletesre vágott kristály alkotja. 
Ennél értelmesebb extra a gombnyomásra elsötétedő panoráma-üvegtető. Noha a technológia nem új, már az SL is alkalmazta, erényei nem gyengültek az évek során: szükségtelenné teszi az árnyékolót, így nem csak elegánsabb, de praktikusabb is a klasszikus megoldásnál. Nem csak a kényeztetésnek adtak persze a Mercedes tervezői: míg az utastérben hőmasszázsos ülések, levegőionizátor és fűthető karfák várják az utasokat (ezek mindegyikét tudja az S-osztály limuzin kivitele is), a Coupé világújdonságszámba menő, aktív futóművezérlést kapott. 
Az útfelület minőségét kamerával figyelő, a felfüggesztés beállításait ahhoz igazító Magic Body Control rendszert (opcióként rendelhető az S 500 Coupé kivitelhez) különleges funkcióval bővítették: az S-Coupé képes bedőlni a kanyarban, akár egy motorkerékpáros, így csökken (azaz irányt vált) az utasokra nehezedő oldalgyorsulás, és javul az autó kanyarstabilitása. A 30 és 180 km/óra sebesség között működő rendszer akár 2,5 fokkal képes megdönteni az autót. 
A 2945 mm tengelytávú, 5027 mm hosszú, 1899 mm széles és 1411 mm magas Coupé formanyelve a vártnál is hűségesebb maradt az egykori formatanulmányhoz: ez az ellentmondásos, homorú hűtőmaszkra és a végletekig letisztult farra is igaz. 
Az utastérben a szedánból megismert környezet fogad, extrém fényűző kivitelben. Vadonatúj ugyanakkor a kormánykerék, amelynek alsó küllőpárja mintha egyenesen a kormánygépből eredne. Amilyen sportos a kormány, olyan határozott oldaltartást adnak az első és hátsó ülések, a biztonsági öveket a márka szokása szerint motor tolja elő rejtekükből, hogy ne kelljen nyújtózkodni értük. Exclusive felszereltségi szinten rombuszmintás, steppelt bőrkárpitozás örvendeztet, színvilágból háromféle rendelhető (vörös, barna és porcelánfehér), a belső világítás hétféle üzemmódban működtethető. Ennyi rafinéria mellett furcsa, hogy külön kell fizetni a head-up kijelzőért, viszont az legalább ultra nagy méretű (21 x 7 cm) képet vetít a vezető elé. 
Noha az S-Coupé inkább fényűző, mint sportos, kipufogóját kettős csappantyúrendszerrel szerelték fel: ezek fordulatszámtól, illetve választott üzemmódtól (sportos vagy gazdaságos) függően nyitnak és zárnak, váltogatva a csendes suhanás és a vérmes üvöltés között. 
Az S-Coupét egyelőre egyetlen motorral mutatta be a Mercedes: az S 500 4,6 literes V8-asa 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben kapható. A hajtáslánc-választék további tagjaival egy hónapon belül megismerkedhetünk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem rossz, nagyon jót tett a dizájnerváltás a Mercinek.

    De azért egy 911 vagy Grand Turismo lényegesen bejövősebb.

  • DTF

    Laguna coupe 2., főleg a hátulja.

  • Guevara

    Most akkor a CL sorozat új neve az S coupe?

  • Ankhiszesz

    Eszméletlen gyönyörű! ;)

  • megint

    Kár ezért a hátsóért, mert egyébként gyönyörű

  • MetroGoldwinMayer

    Szép kocsi, rég nem láttam a Mercedestől szebbet. Vennék is egyet ha 60 éves plasztikai sebész lennék San Diegoban.

    Más kérdés hogy ma már az Audi a Mercedes.

  • Guilltonie

    Tudjuk,hogy nálatok a mindenkori Golf a világ legjobb autója…

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.