Luxus, különcöknek: itt a Mercedes csúcskupéja!

Bedől a kanyarba, ékkövekkel világít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 11.00

A Mercedes-Benz előrehozta az S-osztály Coupé márciusi premierjét: a hatalmas kupé látványos, különleges megoldásokkal nyűgöz le, műszaki téren éppúgy, mint stílusában.

Ha az S-osztályt a világ legjobb autójának nevezzük (mármint a gyártó mondja annak), vajon minek tekinthető az abból kifejlesztett, még fényűzőbb, még igényesebb kupé? Ezzel a dilemmával szembesültek a Mercedes mérnökei az S Coupé tervezésekor, de a dizájnerekkel összefogva megtalálták a megoldást: a fényűzésre – ha úgy tetszik, az értelmetlen, de lenyűgöző erőfitogtatásra – helyezték a hangsúlyt. 

Ott vannak például a Swarovski-kristályok: ezeket normál esetben egyáltalán nem, elvakult egyedi megrendelés esetén a műszerfalba szokás beépíteni. A Mercedes ezzel szemben az alapkivitelű LED fényszórókat díszítette ezekkel a felkapott csecsebecsékkel: az irányjelzőben harminc, kerekded kristály töri a LED-ek fényét, míg a nappali fényt tizenhét darab, szögletesre vágott kristály alkotja. 
Ennél értelmesebb extra a gombnyomásra elsötétedő panoráma-üvegtető. Noha a technológia nem új, már az SL is alkalmazta, erényei nem gyengültek az évek során: szükségtelenné teszi az árnyékolót, így nem csak elegánsabb, de praktikusabb is a klasszikus megoldásnál. Nem csak a kényeztetésnek adtak persze a Mercedes tervezői: míg az utastérben hőmasszázsos ülések, levegőionizátor és fűthető karfák várják az utasokat (ezek mindegyikét tudja az S-osztály limuzin kivitele is), a Coupé világújdonságszámba menő, aktív futóművezérlést kapott. 
Az útfelület minőségét kamerával figyelő, a felfüggesztés beállításait ahhoz igazító Magic Body Control rendszert (opcióként rendelhető az S 500 Coupé kivitelhez) különleges funkcióval bővítették: az S-Coupé képes bedőlni a kanyarban, akár egy motorkerékpáros, így csökken (azaz irányt vált) az utasokra nehezedő oldalgyorsulás, és javul az autó kanyarstabilitása. A 30 és 180 km/óra sebesség között működő rendszer akár 2,5 fokkal képes megdönteni az autót. 
A 2945 mm tengelytávú, 5027 mm hosszú, 1899 mm széles és 1411 mm magas Coupé formanyelve a vártnál is hűségesebb maradt az egykori formatanulmányhoz: ez az ellentmondásos, homorú hűtőmaszkra és a végletekig letisztult farra is igaz. 
Az utastérben a szedánból megismert környezet fogad, extrém fényűző kivitelben. Vadonatúj ugyanakkor a kormánykerék, amelynek alsó küllőpárja mintha egyenesen a kormánygépből eredne. Amilyen sportos a kormány, olyan határozott oldaltartást adnak az első és hátsó ülések, a biztonsági öveket a márka szokása szerint motor tolja elő rejtekükből, hogy ne kelljen nyújtózkodni értük. Exclusive felszereltségi szinten rombuszmintás, steppelt bőrkárpitozás örvendeztet, színvilágból háromféle rendelhető (vörös, barna és porcelánfehér), a belső világítás hétféle üzemmódban működtethető. Ennyi rafinéria mellett furcsa, hogy külön kell fizetni a head-up kijelzőért, viszont az legalább ultra nagy méretű (21 x 7 cm) képet vetít a vezető elé. 
Noha az S-Coupé inkább fényűző, mint sportos, kipufogóját kettős csappantyúrendszerrel szerelték fel: ezek fordulatszámtól, illetve választott üzemmódtól (sportos vagy gazdaságos) függően nyitnak és zárnak, váltogatva a csendes suhanás és a vérmes üvöltés között. 
Az S-Coupét egyelőre egyetlen motorral mutatta be a Mercedes: az S 500 4,6 literes V8-asa 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben kapható. A hajtáslánc-választék további tagjaival egy hónapon belül megismerkedhetünk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem rossz, nagyon jót tett a dizájnerváltás a Mercinek.

    De azért egy 911 vagy Grand Turismo lényegesen bejövősebb.

  • DTF

    Laguna coupe 2., főleg a hátulja.

  • Guevara

    Most akkor a CL sorozat új neve az S coupe?

  • Ankhiszesz

    Eszméletlen gyönyörű! ;)

  • megint

    Kár ezért a hátsóért, mert egyébként gyönyörű

  • MetroGoldwinMayer

    Szép kocsi, rég nem láttam a Mercedestől szebbet. Vennék is egyet ha 60 éves plasztikai sebész lennék San Diegoban.

    Más kérdés hogy ma már az Audi a Mercedes.

  • Guilltonie

    Tudjuk,hogy nálatok a mindenkori Golf a világ legjobb autója…

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.