Luxus, különcöknek: itt a Mercedes csúcskupéja!

Bedől a kanyarba, ékkövekkel világít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 11.00

A Mercedes-Benz előrehozta az S-osztály Coupé márciusi premierjét: a hatalmas kupé látványos, különleges megoldásokkal nyűgöz le, műszaki téren éppúgy, mint stílusában.

Ha az S-osztályt a világ legjobb autójának nevezzük (mármint a gyártó mondja annak), vajon minek tekinthető az abból kifejlesztett, még fényűzőbb, még igényesebb kupé? Ezzel a dilemmával szembesültek a Mercedes mérnökei az S Coupé tervezésekor, de a dizájnerekkel összefogva megtalálták a megoldást: a fényűzésre – ha úgy tetszik, az értelmetlen, de lenyűgöző erőfitogtatásra – helyezték a hangsúlyt. 

Ott vannak például a Swarovski-kristályok: ezeket normál esetben egyáltalán nem, elvakult egyedi megrendelés esetén a műszerfalba szokás beépíteni. A Mercedes ezzel szemben az alapkivitelű LED fényszórókat díszítette ezekkel a felkapott csecsebecsékkel: az irányjelzőben harminc, kerekded kristály töri a LED-ek fényét, míg a nappali fényt tizenhét darab, szögletesre vágott kristály alkotja. 
Ennél értelmesebb extra a gombnyomásra elsötétedő panoráma-üvegtető. Noha a technológia nem új, már az SL is alkalmazta, erényei nem gyengültek az évek során: szükségtelenné teszi az árnyékolót, így nem csak elegánsabb, de praktikusabb is a klasszikus megoldásnál. Nem csak a kényeztetésnek adtak persze a Mercedes tervezői: míg az utastérben hőmasszázsos ülések, levegőionizátor és fűthető karfák várják az utasokat (ezek mindegyikét tudja az S-osztály limuzin kivitele is), a Coupé világújdonságszámba menő, aktív futóművezérlést kapott. 
Az útfelület minőségét kamerával figyelő, a felfüggesztés beállításait ahhoz igazító Magic Body Control rendszert (opcióként rendelhető az S 500 Coupé kivitelhez) különleges funkcióval bővítették: az S-Coupé képes bedőlni a kanyarban, akár egy motorkerékpáros, így csökken (azaz irányt vált) az utasokra nehezedő oldalgyorsulás, és javul az autó kanyarstabilitása. A 30 és 180 km/óra sebesség között működő rendszer akár 2,5 fokkal képes megdönteni az autót. 
A 2945 mm tengelytávú, 5027 mm hosszú, 1899 mm széles és 1411 mm magas Coupé formanyelve a vártnál is hűségesebb maradt az egykori formatanulmányhoz: ez az ellentmondásos, homorú hűtőmaszkra és a végletekig letisztult farra is igaz. 
Az utastérben a szedánból megismert környezet fogad, extrém fényűző kivitelben. Vadonatúj ugyanakkor a kormánykerék, amelynek alsó küllőpárja mintha egyenesen a kormánygépből eredne. Amilyen sportos a kormány, olyan határozott oldaltartást adnak az első és hátsó ülések, a biztonsági öveket a márka szokása szerint motor tolja elő rejtekükből, hogy ne kelljen nyújtózkodni értük. Exclusive felszereltségi szinten rombuszmintás, steppelt bőrkárpitozás örvendeztet, színvilágból háromféle rendelhető (vörös, barna és porcelánfehér), a belső világítás hétféle üzemmódban működtethető. Ennyi rafinéria mellett furcsa, hogy külön kell fizetni a head-up kijelzőért, viszont az legalább ultra nagy méretű (21 x 7 cm) képet vetít a vezető elé. 
Noha az S-Coupé inkább fényűző, mint sportos, kipufogóját kettős csappantyúrendszerrel szerelték fel: ezek fordulatszámtól, illetve választott üzemmódtól (sportos vagy gazdaságos) függően nyitnak és zárnak, váltogatva a csendes suhanás és a vérmes üvöltés között. 
Az S-Coupét egyelőre egyetlen motorral mutatta be a Mercedes: az S 500 4,6 literes V8-asa 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben kapható. A hajtáslánc-választék további tagjaival egy hónapon belül megismerkedhetünk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem rossz, nagyon jót tett a dizájnerváltás a Mercinek.

    De azért egy 911 vagy Grand Turismo lényegesen bejövősebb.

  • DTF

    Laguna coupe 2., főleg a hátulja.

  • Guevara

    Most akkor a CL sorozat új neve az S coupe?

  • Ankhiszesz

    Eszméletlen gyönyörű! ;)

  • megint

    Kár ezért a hátsóért, mert egyébként gyönyörű

  • MetroGoldwinMayer

    Szép kocsi, rég nem láttam a Mercedestől szebbet. Vennék is egyet ha 60 éves plasztikai sebész lennék San Diegoban.

    Más kérdés hogy ma már az Audi a Mercedes.

  • Guilltonie

    Tudjuk,hogy nálatok a mindenkori Golf a világ legjobb autója…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.