A Volvo évek óta gyárt nyolchengeres motort, még ha mifelénk nincs is piaca a 4,4 literes benzines blokknak. 

Az S80 és XC90 modellek csúcsmotorjából fejlesztette ki a Volvo motorsportpartnere, a Polestar azt a versenymotort, amelyet először most szombaton, február 15-én tesztelnek versenypályán, március elsején pedig már élesben be is vetik a Clipsal 500-ason (Adelaide, Ausztrália). 
A módosított blokk teljes egészében alumíniumból készül, akárcsak a hengerfejek. Nyolc külön fojtószelepházon keresztül kapja a táplálékot az 1:10 sűrítésű erőforrás, nincs sem kompresszor, sem turbó. Az eredmény: 650 lóerő, 660 Nm forgatónyomaték, mindezt E85-ös bioüzemanyagból. A motor legnagyobb fordulatszáma 7500/perc.
Nem véletlen az ausztrál kapcsolat: a Volvo itt dobta először piacra (százdarabos, limitált szériában) az S60 és V60 modellek Polestar sportverzióit.
Ezekben hathengeres turbómotor dolgozik, 350 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal, és bár elvileg utcai modellek, kőkemény rugókat, egyedileg átdolgozott összkerékhajtást, Öhlins lengéscsillapítókat, Brembo fékeket és komoly aerodinamikai csomagot kaptak. A gyorsulás szintideje 4,9 másodperc – lehetne sokkal jobb is, ha a Polestar mérnökei nekilátnak, és lecsupaszítják a menetkészen mintegy 1,8 tonnás alapmodelleket.