Hibrid lesz a Toyota szupersportkocsija

Két év múlva érkezik a Supra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.10. 15.00

A Toyota FT-1 tanulmányból fejleszti ki legendás sportkocsijának, a Suprának a reinkarnációját a Toyota. Hibrid hajtáslánc is lesz az opciók között.

Megerősítést nyert, amit úgyis sejtettünk: a FT-1 (képeinken) nem holmi véletlenszerű koncepciójármű volt, hanem a közelgő Toyota Supra előtanulmánya. 

A japán márka legendás szupersportkocsija 1978-tól 2002-ig állt szolgálatban, bár az első nyolc évben, illetve két generációban még csak a Celica változataként forgalmazták. Amikor nyugdíjba vonult, csúcskivitele 324 lóerőt teljesített, 4,6 másodperces gyorsulással és 285 km/óra elméleti végsebességgel. 
Ez a koncepció térhet most vissza két év múlva, ráadásul ugyanúgy turbómotorral, mint annak idején, annyi különbséggel, hogy a 2.5 V6-os benzinmotorhoz egy elektromos erőforrás is társul; az összteljesítmény meghaladná a 408 lóerőt. 
A Supra logikusan a konszern legutóbbi szupersportkocsijának, a Lexus LFA-nak a módosított hajtásláncát kapná meg, és kizárólag hátsókerék-hajtású volna. A hibrid szupersportkocsi már 2016-ban színre léphet; később egy gyengébb, kétliteres, négyhengeres turbómotorral szerelt belépőmodell is elképzelhető. 
A korábbi találgatásokkal ellentétben a Supra nem a Toyota és a BMW együttműködéséből bontakozna ki, noha az is hibrid hajtásláncra épülne, ugyanúgy, mint a Toyota új sportautó-családjának tervezett negyedik, legkisebb tagja: a GT86 alá besoroló apróság a hírek szerint kifejezetten olcsó lenne, és egy másfél literes benzinmotorra épülő hibrid hajtásláncot kapna.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.