Hibrid lesz a Toyota szupersportkocsija

Két év múlva érkezik a Supra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.10. 15.00

A Toyota FT-1 tanulmányból fejleszti ki legendás sportkocsijának, a Suprának a reinkarnációját a Toyota. Hibrid hajtáslánc is lesz az opciók között.

Megerősítést nyert, amit úgyis sejtettünk: a FT-1 (képeinken) nem holmi véletlenszerű koncepciójármű volt, hanem a közelgő Toyota Supra előtanulmánya. 

A japán márka legendás szupersportkocsija 1978-tól 2002-ig állt szolgálatban, bár az első nyolc évben, illetve két generációban még csak a Celica változataként forgalmazták. Amikor nyugdíjba vonult, csúcskivitele 324 lóerőt teljesített, 4,6 másodperces gyorsulással és 285 km/óra elméleti végsebességgel. 
Ez a koncepció térhet most vissza két év múlva, ráadásul ugyanúgy turbómotorral, mint annak idején, annyi különbséggel, hogy a 2.5 V6-os benzinmotorhoz egy elektromos erőforrás is társul; az összteljesítmény meghaladná a 408 lóerőt. 
A Supra logikusan a konszern legutóbbi szupersportkocsijának, a Lexus LFA-nak a módosított hajtásláncát kapná meg, és kizárólag hátsókerék-hajtású volna. A hibrid szupersportkocsi már 2016-ban színre léphet; később egy gyengébb, kétliteres, négyhengeres turbómotorral szerelt belépőmodell is elképzelhető. 
A korábbi találgatásokkal ellentétben a Supra nem a Toyota és a BMW együttműködéséből bontakozna ki, noha az is hibrid hajtásláncra épülne, ugyanúgy, mint a Toyota új sportautó-családjának tervezett negyedik, legkisebb tagja: a GT86 alá besoroló apróság a hírek szerint kifejezetten olcsó lenne, és egy másfél literes benzinmotorra épülő hibrid hajtásláncot kapna.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.