Gonosz zöld manó

TruFiber Ford Mustang Convertible

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.10. 11.00

Van valami bájos abban, amikor a XXI. században kosárfül-merevítéssel készítenek kabriót – különösen, ha az annyira velejéig romlottnak tűnik, mint a TruFiber Ford Mustang átépítése.

Ha azt mondom, Ford kabrió bukókerettel, alighanem mindenkinek az utolsó generációs Escort ugrik be. A szén- és üvegszálas karosszériakiegészítők fejlesztésével és gyártásával foglalkozó TruFiber egy ennél komolyabb Fordhoz, a kifutó generációs Mustanghoz nyúlt, és bár a kilencvenes évek átmeneti stílustörése, amelyet a szigorodó utasbiztonsági előírások tettek szükségessé, ezen az autón sem néz ki jobban, mint húsz évvel ezelőtt, erős a gyanúnk, hogy bárki bevállalná ezt a vizuális kompromisszumot az autó képességeinek ismeretében. 

A Mustang GT gyárilag 412 lóerős, ötliteres, nyolchengeres motorjára kompresszort, mögé Magnaflow kipufogót illesztettek, így a teljesítmény közel kétszeresére, 615 lóerőre nőtt. A forgatónyomaték 644 Nm (gyári: 529 Nm) – így már nem csak a B-oszlopot pótló, hanem az első rugótornyokat merevítő elem is indokolt. 
A megnövelt teljesítményhez méltó az autó megjelenése: a TruFiber szinte minden szénszálas kiegészítőjét felpakolták a kocsira. Új a motorház és a csomagtartó fedele, újak a kerékívek, a küszöbök és a diffúzor. Karbonból készült tető illeszthető az utastér fölé, lecserélték a hűtőmaszkot, a fényszórókat, és fényhíd került a bukókeretre. 
A legkomolyabb újítás mindazonáltal a légrugózás, amellyel szó szerint az aszfaltra ültethető az autó, ugyanakkor normál közlekedésre is alkalmassá válhat. 
Az autó szigorúan véve nem újdonság, először másfél éve láthatta a közönség. Most viszont felbukkant a piacon, ami újfent érdekessé teszi, hiszen eddig csak bámulhattuk, most viszont akár meg is kaparinthatjuk magunknak. Ehhez persze nem ártana tudni a vételárat…

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.