Gonosz zöld manó

TruFiber Ford Mustang Convertible

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.10. 11.00

Van valami bájos abban, amikor a XXI. században kosárfül-merevítéssel készítenek kabriót – különösen, ha az annyira velejéig romlottnak tűnik, mint a TruFiber Ford Mustang átépítése.

Ha azt mondom, Ford kabrió bukókerettel, alighanem mindenkinek az utolsó generációs Escort ugrik be. A szén- és üvegszálas karosszériakiegészítők fejlesztésével és gyártásával foglalkozó TruFiber egy ennél komolyabb Fordhoz, a kifutó generációs Mustanghoz nyúlt, és bár a kilencvenes évek átmeneti stílustörése, amelyet a szigorodó utasbiztonsági előírások tettek szükségessé, ezen az autón sem néz ki jobban, mint húsz évvel ezelőtt, erős a gyanúnk, hogy bárki bevállalná ezt a vizuális kompromisszumot az autó képességeinek ismeretében. 

A Mustang GT gyárilag 412 lóerős, ötliteres, nyolchengeres motorjára kompresszort, mögé Magnaflow kipufogót illesztettek, így a teljesítmény közel kétszeresére, 615 lóerőre nőtt. A forgatónyomaték 644 Nm (gyári: 529 Nm) – így már nem csak a B-oszlopot pótló, hanem az első rugótornyokat merevítő elem is indokolt. 
A megnövelt teljesítményhez méltó az autó megjelenése: a TruFiber szinte minden szénszálas kiegészítőjét felpakolták a kocsira. Új a motorház és a csomagtartó fedele, újak a kerékívek, a küszöbök és a diffúzor. Karbonból készült tető illeszthető az utastér fölé, lecserélték a hűtőmaszkot, a fényszórókat, és fényhíd került a bukókeretre. 
A legkomolyabb újítás mindazonáltal a légrugózás, amellyel szó szerint az aszfaltra ültethető az autó, ugyanakkor normál közlekedésre is alkalmassá válhat. 
Az autó szigorúan véve nem újdonság, először másfél éve láthatta a közönség. Most viszont felbukkant a piacon, ami újfent érdekessé teszi, hiszen eddig csak bámulhattuk, most viszont akár meg is kaparinthatjuk magunknak. Ehhez persze nem ártana tudni a vételárat…

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.