A tömegközlekedés fényűző alternatívája

Renault Next Two

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.08. 10.00

Jobb dolgod is volna reggelenként, mint a dugóban vezetni, de nem fűlik a fogad a zsúfolt buszokhoz? A Renault tud megoldást a dologra: a Next Two gazdaságosan, önállóan közlekedik a városi forgalomban.

Az autonóm gépkocsi, azaz az emberi beavatkozás nélkül, saját döntései alapján közlekedni képes gépjármű az autóipar aktuális nagy hívószava: egymás után lépnek színre az autógyártók a maguk megoldásaival, bízva annak az előrejelzések az igazában, amely szerint egy évtized múlva már nem csak izgalmas újdonság, hanem mindennapi megoldás lesz az önjáró személygépkocsi. 

A Renault szerint azonban még ennyi ideig sem kell várnunk. A Next Two a 2020. év autóját vetíti előre, amely gyártója szerint alapjaiban változtathatja meg az emberek életminőségét. Mindezt két eszközzel teszi: a vezetői feladatok átvállalásával, és az online kapcsolatteremtés biztosításával. A cég meglátása szerint ugyanis a kettő így, együtt ér valamit: semmire sem megyünk a robotautóban felszabaduló időnkkel, ha azt nem tudjuk produktívan kihasználni. 
Így a Next Two szélessávú adatátviteli technológiákat alkalmazva folyamatos kapcsolatot tart fenn egy felhőalapú adatbázissal (itt tárolhatók például az egyes sofőrök ideális üléspozíciói, amelyet egyébként az autó a vezető testalkatát felmérve már azelőtt átállít, hogy a sofőr elkezdene matatni a kezelőszervek után), illetve az internettel. 
A fedélzeten videotelefon működik, így konferencián éppúgy részt vehetünk, mint barátaink életében, az autót felszerelték egy sor kényeztető funkcióval (masszázs, illatterápia, fények), így a reggeli ingázás wellness-kúrává alakulhat át, a tárgyfelismerő funkció pedig nem csak a KRESZ-táblákat azonosítja, hanem a hirdetéseket is, így (milyen szép is ez a jövőkép) menet közben vásárolhatunk meg bármit, amire kedvünk támad. 
Fontos újdonságként a Next Two minden adatforgalmazási szabványt ismer, és minden okostelefon operációs rendszerrel kompatibilis. 
A fedélzeti konnektivitás persze jóval kevésbé problémás kérdés, mint az autonóm közlekedés. A Renault ez utóbbit nem a kiváltságosok luxusaként, hanem megfizethető eszközökkel megvalósított tömegszolgáltatásként képzeli el. Az autonóm közlekedés egy előre tekintő kamerától, az első lökhárítóba beépített érzékelőktől, valamint az autót körülvevő ultrahang-buroktól kapja az őt irányító utasításokat. 
A biztonság kedvéért azért a Renault egyelőre alaposan lekorlátozta a rendszer üzemét: az csak 48 km/óránál kisebb sebességnél léphet működésbe, amennyiben “védett” útvonalon haladunk, a rendszer nem észlel a közelben gyalogost és kerékpárost, valamint a beprogramozott útvonal a következő legalább öt percben nem igényel sávváltást. 
Külön figyelmet szenteltek a vezetés átadásának, illetve visszavételének; az autó egyértelműen (kék háttérfényekkel) jelzi, amikor robot üzemmódban halad; és ilyenkor is folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a forgalmi környezetről – a sebességkorlátozásokról, a navigációs eseményekről. 
Fontos eleme a Next Two autonómiájának a parkolószolga funkció: akár közvetlen parancsra, akár előre beprogramozott időpontban előgördül a parkolóból a kocsi, célhoz érve pedig elmegy és lerakja magát, ezzel újabb értékes perceket szabadítva fel a vezető és utasai számára.

A Renault Next Two alrendszerei: (1) radar (2) ultrahangos szenzorok (e/h) (3) elülső kamera, autonóm közlekedés (4) elülső kamera, navigáció és kiterjesztett valóság (5) tolatókamera (6) többsávos antenna (GPS, Wifi, mobil internet) (7) autonóm üzemmód kezelőszervei (8) biztonságos modem (9) gépkocsi kezelőszervek (kormány, pedálok stb.) (10) videokonferencia kamera (11) félig áttetsző kijelző: műszerfal, infotainment, kiterjesztett valóság (12) online masszázsfotel (13) sofőr okostelefonja.

Kommentek

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.