Lítium-polimer akkumulátorokkal, továbbfejlesztett fedélzeti információs rendszerekkel és egyedi külső stíluselemekkel lépett színre a második generációs Kia Soul elektromos kivitele. 

A Soul EV nagy kapacitású (200 kWh) akkumulátorcsomagját úgy alakították ki, hogy a lehető legkevesebb helyet rabolja el a beltérből. A pakk ezért lapos, így elfér a padló alatt – az egyetlen veszteség a hátsó lábtérből lecsípett 8 centiméter. A csomagtartóban már nagyobb a veszteség, az akkuhűtő ventilátor és a töltőkábel miatt 144 literrel csökkent a térfogata, de a teljes méret így is eléri az 540 litert – feltételezhetően a plafonig mérve. 
A mélyen beépített akku egyébként nem csak ezért jó ötlet a villanyautóknál, hiszen a mély tömegközéppont javítja a jármű stabilitását, ami a karosszéria megnövelt torziós merevségével (+5,9%) együtt jobb vezethetőséget ígér. Nagyon mégsem adhatjuk száguldozásra a fejünket: 109 lóerős, 284 Nm nyomatékú villanymotorjával az elektromos Soul 12,1 mp alatt gyorsul százra, a végsebességet 145 km/órában korlátozták. 
A 360 voltos, 96 cellás lítiumion-polimer akkumulátor egy töltéssel reálisan 130-160 kilométert képes megtenni. Gyorstöltő-hálózatról fél óra alatt 80 százalékra tölthető az akku, de ha ráér valaki, elég, ha elgurul a legközelebbi Kia-márkakereskedésbe, ahol ingyen töltheti autóját (mármint az Egyesült Államokban). 
A speciális felületekkel burkolt, különleges abroncsokon gördülő elektromos Soul nem csak megjelenésében különleges: gyártása során több mint húszféle környezetbarát, illetve antibakterális anyagot használtak fel, így az épp csak piacra lépett modell máris egy környezetvédelmi díjjal kezdheti pályafutását. 
Fontos újdonság a különösen energiatakarékos OLED kijelző alkalmazása a műszerfalon, míg a klímaberendezés az energiatakarékosság jegyében átállítható ‘Csak vezető’ üzemmódra, ami lezárja a többi üléshez vezető szellőzőnyílásokat.