Tisztelgés a brutálkombik ősatyja előtt

Audi RS 4 Avant Nogaro Selection

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 13.00

Húsz évvel ezelőtt született meg az Audi RS műfaja. A stílust alapító Audi Avant RS2-nek állít emléket a modern utód, az Audi RS 4 Avant Nogaro Selection.

Ki gondolta volna: már húsz éve annak, hogy megjelent az első Audi RS modell, egy 2,2 literes, öthengeres turbómotorral, Porsche-tükrökkel és túlméretes emblémákkal szerelt kombi. 
A 315 lóerős, 262 km/óra végsebességű fenevadból nem egészen 3000 darab készült két év alatt; jelentős részük Nogaro-kék fényezéssel, amely a Francia Túraautó-bajnokság egyik pályájáról kapta a nevét. 
Ez a pálya, illetve a fényezés teremt közvetlen kapcsolatot a múlt és a jelen között. A modern kori utód a gyöngyházkék festés mellett az alapmodell krómsávjait kiváltó, fekete dekorelemekkel, fekete kipufogóvégekkel és természetesen a megszokott V8-as motorral hívja fel magára a figyelmet. 
A 4.2 FSI V8 blokk elképesztő 8250/perc fordulatszámon adja le maximális, 450 LE teljesítményét, a forgatónyomaték végig 430 Nm fölött van 4000-6000 fordulat/perc között. Az autó 4,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 280 km/óra. Műszakilag nem hoz változást a Nogaro Selection, annál inkább a beltér: a fekete-kék színhangulat az utastér minden pontján érvényesül. 
Az autó forgalmazása még az év első szakaszában megkezdődik; a korlátozott példányszámban készülő autó vételára 87 300 euró, azaz durván 26 millió Ft lesz.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A színek röhejesek, a szándék becsülendő. Ez volt az a korszak ami naggyá tette az Audit, a legjobbak vetekedve hozta ki jobbnál jobb modelljeit, igényes műszaki megoldások és tartalom, és a modellpaletta folyamatos bővítése (91es 100as, 92es 80as, V8as próbálkozás, S és RS sorozat). F Piech ekkor mutatta meg igazán először hogy mire képes vezetőként.

  • garazsgeza

    sose értettem ki veszi ezt meg,
    egy kombi 450 lóval
    minek?
    versenyezni úgysem fogsz vele,ha meg a családot furikázod akkkor úgyse lehet kenni a száját
    szóval ez a tipikus német “Megtehetném ha akarom,de nem teszem” baromság

  • m3246

    Én meg azt hiszem pont most lenne az ideje, hogy elkedzjük megbecsülni az Audit! 2014-es évet írjuk és még lehet venni náluk rendes V8-as szívó sportautót!!! Ha valakinek van egy kis agya kezdje el nekem felsorolni, hol kapni még ilyet! Bár ennek is kampec lassan, de azért nagyon van még becsülni itt! Remélem azért valaha látok egy ilyen RS4 kombit!

  • menőmanó

    Mindig is tetszett az Audi RS 4 kombi a pörgős V8-as motorjával. Mondjuk nekem szimpatikusabb lenne kézi váltóval mint automatával.
    Csak sajnálni tudom, aki nem érti, hogy miért veszi meg valaki ezeket a szuper autókat, de az itt beírón nem csodálkozom. :)

  • menőmanó

    m3246
    A németekkel csak a japánok tudják felvenni a versenyt igen jó hatásfokkal, hiszen általában jobbak a hétköznapi benzines motorjaik.
    A kérdésedre a Lexus RC F a válasz.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.