Tisztelgés a brutálkombik ősatyja előtt

Audi RS 4 Avant Nogaro Selection

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 13.00

Húsz évvel ezelőtt született meg az Audi RS műfaja. A stílust alapító Audi Avant RS2-nek állít emléket a modern utód, az Audi RS 4 Avant Nogaro Selection.

Ki gondolta volna: már húsz éve annak, hogy megjelent az első Audi RS modell, egy 2,2 literes, öthengeres turbómotorral, Porsche-tükrökkel és túlméretes emblémákkal szerelt kombi. 
A 315 lóerős, 262 km/óra végsebességű fenevadból nem egészen 3000 darab készült két év alatt; jelentős részük Nogaro-kék fényezéssel, amely a Francia Túraautó-bajnokság egyik pályájáról kapta a nevét. 
Ez a pálya, illetve a fényezés teremt közvetlen kapcsolatot a múlt és a jelen között. A modern kori utód a gyöngyházkék festés mellett az alapmodell krómsávjait kiváltó, fekete dekorelemekkel, fekete kipufogóvégekkel és természetesen a megszokott V8-as motorral hívja fel magára a figyelmet. 
A 4.2 FSI V8 blokk elképesztő 8250/perc fordulatszámon adja le maximális, 450 LE teljesítményét, a forgatónyomaték végig 430 Nm fölött van 4000-6000 fordulat/perc között. Az autó 4,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 280 km/óra. Műszakilag nem hoz változást a Nogaro Selection, annál inkább a beltér: a fekete-kék színhangulat az utastér minden pontján érvényesül. 
Az autó forgalmazása még az év első szakaszában megkezdődik; a korlátozott példányszámban készülő autó vételára 87 300 euró, azaz durván 26 millió Ft lesz.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A színek röhejesek, a szándék becsülendő. Ez volt az a korszak ami naggyá tette az Audit, a legjobbak vetekedve hozta ki jobbnál jobb modelljeit, igényes műszaki megoldások és tartalom, és a modellpaletta folyamatos bővítése (91es 100as, 92es 80as, V8as próbálkozás, S és RS sorozat). F Piech ekkor mutatta meg igazán először hogy mire képes vezetőként.

  • garazsgeza

    sose értettem ki veszi ezt meg,
    egy kombi 450 lóval
    minek?
    versenyezni úgysem fogsz vele,ha meg a családot furikázod akkkor úgyse lehet kenni a száját
    szóval ez a tipikus német “Megtehetném ha akarom,de nem teszem” baromság

  • m3246

    Én meg azt hiszem pont most lenne az ideje, hogy elkedzjük megbecsülni az Audit! 2014-es évet írjuk és még lehet venni náluk rendes V8-as szívó sportautót!!! Ha valakinek van egy kis agya kezdje el nekem felsorolni, hol kapni még ilyet! Bár ennek is kampec lassan, de azért nagyon van még becsülni itt! Remélem azért valaha látok egy ilyen RS4 kombit!

  • menőmanó

    Mindig is tetszett az Audi RS 4 kombi a pörgős V8-as motorjával. Mondjuk nekem szimpatikusabb lenne kézi váltóval mint automatával.
    Csak sajnálni tudom, aki nem érti, hogy miért veszi meg valaki ezeket a szuper autókat, de az itt beírón nem csodálkozom. :)

  • menőmanó

    m3246
    A németekkel csak a japánok tudják felvenni a versenyt igen jó hatásfokkal, hiszen általában jobbak a hétköznapi benzines motorjaik.
    A kérdésedre a Lexus RC F a válasz.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.