Tisztelgés a brutálkombik ősatyja előtt

Audi RS 4 Avant Nogaro Selection

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 13.00

Húsz évvel ezelőtt született meg az Audi RS műfaja. A stílust alapító Audi Avant RS2-nek állít emléket a modern utód, az Audi RS 4 Avant Nogaro Selection.

Ki gondolta volna: már húsz éve annak, hogy megjelent az első Audi RS modell, egy 2,2 literes, öthengeres turbómotorral, Porsche-tükrökkel és túlméretes emblémákkal szerelt kombi. 
A 315 lóerős, 262 km/óra végsebességű fenevadból nem egészen 3000 darab készült két év alatt; jelentős részük Nogaro-kék fényezéssel, amely a Francia Túraautó-bajnokság egyik pályájáról kapta a nevét. 
Ez a pálya, illetve a fényezés teremt közvetlen kapcsolatot a múlt és a jelen között. A modern kori utód a gyöngyházkék festés mellett az alapmodell krómsávjait kiváltó, fekete dekorelemekkel, fekete kipufogóvégekkel és természetesen a megszokott V8-as motorral hívja fel magára a figyelmet. 
A 4.2 FSI V8 blokk elképesztő 8250/perc fordulatszámon adja le maximális, 450 LE teljesítményét, a forgatónyomaték végig 430 Nm fölött van 4000-6000 fordulat/perc között. Az autó 4,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 280 km/óra. Műszakilag nem hoz változást a Nogaro Selection, annál inkább a beltér: a fekete-kék színhangulat az utastér minden pontján érvényesül. 
Az autó forgalmazása még az év első szakaszában megkezdődik; a korlátozott példányszámban készülő autó vételára 87 300 euró, azaz durván 26 millió Ft lesz.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A színek röhejesek, a szándék becsülendő. Ez volt az a korszak ami naggyá tette az Audit, a legjobbak vetekedve hozta ki jobbnál jobb modelljeit, igényes műszaki megoldások és tartalom, és a modellpaletta folyamatos bővítése (91es 100as, 92es 80as, V8as próbálkozás, S és RS sorozat). F Piech ekkor mutatta meg igazán először hogy mire képes vezetőként.

  • garazsgeza

    sose értettem ki veszi ezt meg,
    egy kombi 450 lóval
    minek?
    versenyezni úgysem fogsz vele,ha meg a családot furikázod akkkor úgyse lehet kenni a száját
    szóval ez a tipikus német “Megtehetném ha akarom,de nem teszem” baromság

  • m3246

    Én meg azt hiszem pont most lenne az ideje, hogy elkedzjük megbecsülni az Audit! 2014-es évet írjuk és még lehet venni náluk rendes V8-as szívó sportautót!!! Ha valakinek van egy kis agya kezdje el nekem felsorolni, hol kapni még ilyet! Bár ennek is kampec lassan, de azért nagyon van még becsülni itt! Remélem azért valaha látok egy ilyen RS4 kombit!

  • menőmanó

    Mindig is tetszett az Audi RS 4 kombi a pörgős V8-as motorjával. Mondjuk nekem szimpatikusabb lenne kézi váltóval mint automatával.
    Csak sajnálni tudom, aki nem érti, hogy miért veszi meg valaki ezeket a szuper autókat, de az itt beírón nem csodálkozom. :)

  • menőmanó

    m3246
    A németekkel csak a japánok tudják felvenni a versenyt igen jó hatásfokkal, hiszen általában jobbak a hétköznapi benzines motorjaik.
    A kérdésedre a Lexus RC F a válasz.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.