Megújult a BMW X3

Új dízelmotorok, finom stílusfrissítés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 07.00

Négy év elteltével modernizálta népszerű középkategóriás szabadidőjárművét a BMW. Az X3 látványosabb, praktikusabb és potenciálisan takarékosabb lett.

Átdolgozott, felárért LED-es fényszórók, szemkápráztatóbb hűtőmaszk, új első és hátsó lökhárító, valamint irányjelzővel megspékelt visszapillantó tükrök: az utcán erről ismerjük majd meg a második generációs BMW X3 ráncfelvarrott példányait. 

Az utastérben valamivel jelentősebbek a változások. A középkonzolon fényes fekete panelbe költözött a klímaberendezés, több ponton krómdíszítés fogad, a padlókonzolon pedig eltolható fedél alá rejtett pohártartók hódolnak egyszerre az elegancia és a praktikum isteneinek. A megújult karosszériaszínekhez igazodó, friss kárpitminták és beltéri dekorelemek új hangulatot teremtenek, a frissen bevezetett xLine felszereltségi csomag pedig fémes fényű betéteivel és imitált fenéklemez-védelmével lehetővé teszi a modell dinamikus, robusztus karakterének kihangsúlyozását. 
Vadonatúj funkció a csomagtér praktikumát fokozó Smart Opener opció, amelynél elég lábfejünket megmozgatni a lökhárító alatt, és önműködően felnyílik a hátfal, valamint a tárolócsomag, amelyben kétoldalas csomagtérpadló, összehajtható tárolódoboz, elválasztófalak és egy sor különböző méretű csomagrögzítő háló segít a szállítmány rendezésében. 
A legfontosabb újdonsággal a motortérben találkozhatunk: az X3 xDrive20d kétliteres, alumínium szerkezetű dízelmotorja új befecskendezési rendszert kapott. A nagyobb nyomás (2000 bar) az eddigi 184 helyett 190 lóerőt eredményez, a csúcsnyomaték 380-ról 400 Nm-re nőtt. A 0-100 km/h gyorsulás 8,5 helyett 8,1 másodpercig tart, az üzemanyag-fogyasztás a nyolcfokozatú automata váltóval bő 7 százalékkal csökken. Az elsőként itt alkalmazott motor a szabvány szerint beéri átlagosan 5 liternyi üzemanyaggal. 
Szintén új modellvariáns a 150 lóerős BMW X3 sDrive 18d; a hátsókerék-hajtású modell kézi váltót és alacsony gördülési ellenállású abroncsokat kapott; 4,7 literes átlagfogyasztása rekordgyanús érték a kategóriában. 
Ami a motorválaszték többi tagját illeti, csökkentették az xDrive30d (258 LE) és az xDrive 35d (313 LE) modellek CO2-kibocsátását; a 303 lovas BMW X3 xDrive35i szintén tisztább üzemű lett. Mindehhez a start-stop funkció, a regeneratív fékberendezés, a nagy sebességű haladásnál szabadonfutóra átálló automata váltó, valamint a csak szükség esetén működő segédberendezések bevezetése is hozzájárult. 
A BMW X3 vezetőtámogató szolgáltatásai is kibővültek: megjelent az érintésérzékeny iDrive kezelőpanel, a parkolórobot, a színes head-up kijelző, a vakításgátló fényszóró, valamint egy sor megelőző biztonsági rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető funkciótól az álló helyzetig fékező, adaptív tempomaton át a gázolásvédelemig. Alapfelszerelés a baleset esetén automatikus segítséget hívó telematikai rendszer.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem értem a marketingszöveget. A legtöbb prémiummárka minden modellévben megújítja a modelljeit, főleg a BMW csinál presztízskérdést abból,hogy bármilyen extrát amelyet valamelyik konkurense kifejleszt, ő is betegye 1-2 modelléven belül.

    Új kárpit? Igazából egy baj volt vele, az M-csomaghoz (ami kellett a műanyag sárvédőbetétek ellentüntetéshez) nem volt rendelhető a bézs tetőkárpit, ami szerintem hülyeség volt.

    A 18d már egy éve rendelhető, van ahol 136LEvel. Az ötösbe is. Ezért szárnyal a flottapiacon.

  • zoldfulu2000

    Egyébként belegondolva, ez a lámpa volt az X4 concept orrán is…

    És szerintem jobb is mint az eredeti, pedig azzal sem volt semmi bajom…

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.