Megújult a BMW X3

Új dízelmotorok, finom stílusfrissítés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 07.00

Négy év elteltével modernizálta népszerű középkategóriás szabadidőjárművét a BMW. Az X3 látványosabb, praktikusabb és potenciálisan takarékosabb lett.

Átdolgozott, felárért LED-es fényszórók, szemkápráztatóbb hűtőmaszk, új első és hátsó lökhárító, valamint irányjelzővel megspékelt visszapillantó tükrök: az utcán erről ismerjük majd meg a második generációs BMW X3 ráncfelvarrott példányait. 

Az utastérben valamivel jelentősebbek a változások. A középkonzolon fényes fekete panelbe költözött a klímaberendezés, több ponton krómdíszítés fogad, a padlókonzolon pedig eltolható fedél alá rejtett pohártartók hódolnak egyszerre az elegancia és a praktikum isteneinek. A megújult karosszériaszínekhez igazodó, friss kárpitminták és beltéri dekorelemek új hangulatot teremtenek, a frissen bevezetett xLine felszereltségi csomag pedig fémes fényű betéteivel és imitált fenéklemez-védelmével lehetővé teszi a modell dinamikus, robusztus karakterének kihangsúlyozását. 
Vadonatúj funkció a csomagtér praktikumát fokozó Smart Opener opció, amelynél elég lábfejünket megmozgatni a lökhárító alatt, és önműködően felnyílik a hátfal, valamint a tárolócsomag, amelyben kétoldalas csomagtérpadló, összehajtható tárolódoboz, elválasztófalak és egy sor különböző méretű csomagrögzítő háló segít a szállítmány rendezésében. 
A legfontosabb újdonsággal a motortérben találkozhatunk: az X3 xDrive20d kétliteres, alumínium szerkezetű dízelmotorja új befecskendezési rendszert kapott. A nagyobb nyomás (2000 bar) az eddigi 184 helyett 190 lóerőt eredményez, a csúcsnyomaték 380-ról 400 Nm-re nőtt. A 0-100 km/h gyorsulás 8,5 helyett 8,1 másodpercig tart, az üzemanyag-fogyasztás a nyolcfokozatú automata váltóval bő 7 százalékkal csökken. Az elsőként itt alkalmazott motor a szabvány szerint beéri átlagosan 5 liternyi üzemanyaggal. 
Szintén új modellvariáns a 150 lóerős BMW X3 sDrive 18d; a hátsókerék-hajtású modell kézi váltót és alacsony gördülési ellenállású abroncsokat kapott; 4,7 literes átlagfogyasztása rekordgyanús érték a kategóriában. 
Ami a motorválaszték többi tagját illeti, csökkentették az xDrive30d (258 LE) és az xDrive 35d (313 LE) modellek CO2-kibocsátását; a 303 lovas BMW X3 xDrive35i szintén tisztább üzemű lett. Mindehhez a start-stop funkció, a regeneratív fékberendezés, a nagy sebességű haladásnál szabadonfutóra átálló automata váltó, valamint a csak szükség esetén működő segédberendezések bevezetése is hozzájárult. 
A BMW X3 vezetőtámogató szolgáltatásai is kibővültek: megjelent az érintésérzékeny iDrive kezelőpanel, a parkolórobot, a színes head-up kijelző, a vakításgátló fényszóró, valamint egy sor megelőző biztonsági rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető funkciótól az álló helyzetig fékező, adaptív tempomaton át a gázolásvédelemig. Alapfelszerelés a baleset esetén automatikus segítséget hívó telematikai rendszer.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem értem a marketingszöveget. A legtöbb prémiummárka minden modellévben megújítja a modelljeit, főleg a BMW csinál presztízskérdést abból,hogy bármilyen extrát amelyet valamelyik konkurense kifejleszt, ő is betegye 1-2 modelléven belül.

    Új kárpit? Igazából egy baj volt vele, az M-csomaghoz (ami kellett a műanyag sárvédőbetétek ellentüntetéshez) nem volt rendelhető a bézs tetőkárpit, ami szerintem hülyeség volt.

    A 18d már egy éve rendelhető, van ahol 136LEvel. Az ötösbe is. Ezért szárnyal a flottapiacon.

  • zoldfulu2000

    Egyébként belegondolva, ez a lámpa volt az X4 concept orrán is…

    És szerintem jobb is mint az eredeti, pedig azzal sem volt semmi bajom…

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.