Kémrepülőgép is jár a Renault terepjárójához

Indiában leplezték le a Kwid tanulmányt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 10.00

Városi mini-szabadidőjármű sziporkázóan friss részletekkel: a Kwid Európában is bankot robbanthatna. Elektromos változat is készülhetne belőle.

Újdelhiben rántotta le a leplet vadonatúj tanulmányautójáról a Renault. India hatalmas piac, de ki gondolta volna, hogy nem csak az egyszerű, megfizethető autóknak, hanem az ilyen, ötletekben tobzódó életmódjárgányoknak is van ott keresni valójuk? 

A Kwidhez hasonló járművel ritkán találkozhatunk, a praktikus megfontolásokat félretolva ugyanis üdítően öncélú: extrém rövid túlnyúlásaival, méretes kerekeivel, erősen megemelt hasával és mindössze két oldalajtajával inkább tűnik rajzfilmbe illő játékautónak, tengerparti lótifutinak, mint városi közlekedési eszköznek. 
A szürke-sárga színben pompázó autócska első kerekeit modern hajtáslánc hajtja: az 1,2 literes turbómotorhoz duplakuplungos váltó csatlakozik. A tervezők ugyanakkor úgy alakították ki a szerkezetet, hogy jusson bőven hely az akkumulátoroknak: a Renault Z.E. villanyautó-stratégiájába jól illene egy ilyen vidám apróság az elegánsan fiatalos Zoe és a minimalista Twizy mellé.
Bármilyen formabontó a karosszéria, az igazi forradalom az utastérben zajlik: az üléseken nincs valódi kárpit, sem szivacsozás: mindkettő funkciót egyszerre töltik be a semleges, fehér alapra feszített szíjak – ez egyben az ülés szellőzését is megoldja. 
Mivel hátul szűkös a hely, India klímája pedig meleg és nyirkos, hátra is került légkondicionáló; a kezelőszervek a vezetőülés hátoldalán kaptak helyet. 
A Renault tervezői túlléptek a klasszikus szakterületükön, és egy távvezérlésű drónnal (felderítő robotrepülőgép) szerelték fel a Kwidet. Ez manuálisan vagy GPS-alapon, automatikusan is képes repülni, és tájképfotózásra éppúgy alkalmas, mint a forgalomfelügyeletre vagy az akadályok felderítésére – és képzeld csak el, milyen profin lehetne parkolni, ha közben a levegőből közvetítenék nekünk a felülnézeti képet. 
A Renault Kwid piaci bevezetésére természetesen hiába várunk. Az viszont, hogy ennek alapján kifejlesszenek egy hasonlóan apró és megfizethető szabadidőjárművet, nagyon is valószínű: csak reménykedhetünk benne, hogy a harmadik világ piacai mellett hozzánk is eljut – akár Dacia néven.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.